مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,633
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,063
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

میزان استفاده اساتید از روش های تدریس خلاق و بررسی ویژگی های خلاقانه مدرسان دانشگاه از نظر دانشجویان استعداد درخشان

صفحات

 صفحه شروع 145 | صفحه پایان 164

چکیده

 هدف این پژوهش بررسی میزان کار بست اصول تدریس خاص دانشجویان استعداد درخشان و ویژگی های مدرسان این دانشجویان در دانشگاه اصفهان میباشد. روش تحقیق علی – مقایسه ای و کمی – کیفی است. در بخش کمی از پرسش نامه محقق ساخته و در بخش کیفی از مصاحبه نیمه سازمان یافته برای گردآوری داده ها استفاده شده است. جامعه آماری این پژوهش, تعداد 102 دانشجوی استعداد درخشان می باشد. از این تعداد 70 نفر انتخاب و پرسش نامه در اختیار آنان قرار گرفت. برای مقایسه دانشجویان استعداد درخشان با دانشجویان عادی, 70 نفر نیز از بین دانشجویان عادی دانشگاه اصفهان انتخاب گردیدند. به منظور انتخاب نمونه مصاحبه شوندگان, از روش نمونه گیری هدفمند از نوع موارد مطلوب استفاده شد. یافته های تحقیق در بخش کمی حاکی از آن است که دانشجویان استعداد درخشان و دانشجویان عادی از وضعیت آموزشی ناراضی بوده اند. نتایج پژوهش در بخش کیفی نشان می دهد متخصصان در خصوص روش های تدریس بر سه مقوله شامل: کاربرد روش تدریس فعال, روش های تدریس خلاق و مشارکتی تاکید کرده اند. متخصصان در مورد ویژگی اساتید, بر چهار مقوله, هماهنگ بودن دانش اساتید با دانش روز, داشتنن تفکر انتقادی, خلاق بودن و آشنا بودن اساتید با شخصیت منحصر به فرد فراگیران تاکید نموده اند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نیک نشان، شقایق، نصراصفهانی، احمدرضا، میرشاه جعفری، سیدابراهیم، و فاتحی زاده، مریم السادات. (1389). میزان استفاده اساتید از روش های تدریس خلاق و بررسی ویژگی های خلاقانه مدرسان دانشگاه از نظر دانشجویان استعداد درخشان. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 11(2)، 145-164. SID. https://sid.ir/paper/99349/fa

    Vancouver: کپی

    نیک نشان شقایق، نصراصفهانی احمدرضا، میرشاه جعفری سیدابراهیم، فاتحی زاده مریم السادات. میزان استفاده اساتید از روش های تدریس خلاق و بررسی ویژگی های خلاقانه مدرسان دانشگاه از نظر دانشجویان استعداد درخشان. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1389؛11(2):145-164. Available from: https://sid.ir/paper/99349/fa

    IEEE: کپی

    شقایق نیک نشان، احمدرضا نصراصفهانی، سیدابراهیم میرشاه جعفری، و مریم السادات فاتحی زاده، “میزان استفاده اساتید از روش های تدریس خلاق و بررسی ویژگی های خلاقانه مدرسان دانشگاه از نظر دانشجویان استعداد درخشان،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 11، no. 2، pp. 145–164، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99349/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button