Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

2,902
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

1,514
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

3

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

استعاره: مفهوم، نظریه ها و کارکردهای آن در تعلیم و تربیت

صفحات

 صفحه شروع 77 | صفحه پایان 108

چکیده

 این مقاله به هدف بازشناسی مفهوم و نقش استعاره از منظر تعلیم و تربیت, در دو بخش تنظیم شده است: در بخش نخست دیدگاههای شش گانه در نظریه های استعاره کلاسیک و جدید را بر اساس رویکردهای شناختی و با توجه به اهمیت استعاره شناسی در بحثهای شناختی و ذهنی معرفی می کند, در بخش دوم صورتهای استعاری زبان را در سه گونه اصلی (تشبیه, تمثیل و نماد) رده بندی کرده و هریک را جداگانه معرفی نموده و آنگاه نقشهای صور استعاری را با تکیه بر ارزشهای شناختی و نقش آنها را در صورتبندی و بازشناسی معنی معرفی می کند در سراسر این نوشتار به ماهیت استعاره به عنوان یک امر شناختی و به نقشهای آن به منزله یک فرایند تربیتی و پرورشی نظر دارد. و چنین نتیجه می گیردکه بسیاری از نقشهای استعاره از جمله نقشهای انگیزشی, اکتشافی, تاویلی, اقناعی, و نقشهای معطوف به بازپروری معنی همگی کارکردی تربیتی نیز دارند که در نظامهای تعلیم و تربیت باید که مورد توجه قرار گیرند.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    زنگویی، اسداله، شعبانی ورکی، بختیار، فتوحی، محمود، و مسعودی، جهانگیر. (1389). استعاره: مفهوم, نظریه ها و کارکردهای آن در تعلیم و تربیت. مطالعات تربیتی و روان شناسی، 11(1)، 77-108. SID. https://sid.ir/paper/99364/fa

    Vancouver: کپی

    زنگویی اسداله، شعبانی ورکی بختیار، فتوحی محمود، مسعودی جهانگیر. استعاره: مفهوم, نظریه ها و کارکردهای آن در تعلیم و تربیت. مطالعات تربیتی و روان شناسی[Internet]. 1389؛11(1):77-108. Available from: https://sid.ir/paper/99364/fa

    IEEE: کپی

    اسداله زنگویی، بختیار شعبانی ورکی، محمود فتوحی، و جهانگیر مسعودی، “استعاره: مفهوم, نظریه ها و کارکردهای آن در تعلیم و تربیت،” مطالعات تربیتی و روان شناسی، vol. 11، no. 1، pp. 77–108، 1389، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99364/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا