مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

1,955
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

818
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

7

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

محاسبه متوسط عمر خودروها در ایران و اثر آن بر مصرف سوخت: افزایش متوسط راندمان در برابر جوان سازی ناوگان

نویسندگان

 مزرعتی محمد | صدور گواهی نویسنده 

صفحات

 صفحه شروع 6 | صفحه پایان 26

چکیده

 مصرف بنزین در کشور تحت تاثیر متغیرهای مختلف از جمله قیمت بنزین, راندمان خودروها, عمر خودروها, تعداد خودروهای فعال در ناوگان و نیز سایر متغیرهای ساختاری و فرهنگی است. این مقاله با محاسبه دو مورد فوق یعنی متوسط عمر خودروهای سواری و راندمان خودروها درصدد است با مدل سازی تقاضای بنزین نشان دهد که گرچه جوان سازی ناوگان تاثیر مثبتی بر صرفه جویی بنزین دارد اما التزام خودروسازان به رعایت استانداردهای اجباری راندمان خودروها مانند استاندارد Café می تواند بسیار موثرتر باشد. کشش کوتاه مدت راندمان خودروهای سواری برای تقاضای بنزین برابر -3.5 بدست آمده که نشان دهنده تاثیر بسیار بالای بهبود راندمان خودروها بر کاهش مصرف است. کشش قیمتی بنزین -0.17 و کشش های عمر خودرو و تعداد خودروهای سواری به ترتیب 0.16 و 0.43 حاصل شده که نشان دهنده این واقعیت است که رشد سریع تعداد خودروها نقش زیادی در رشد مصرف آتی بنزین خواهد داشت. مقاله در پایان نتیجه گیری می نماید که افزایش قیمت بنزین, کاهش عمر متوسط ناوگان, اعمال استاندارد اجباری راندمان برای خودروسازان, افزایش مالیات و عوارض بر خودروهای با راندمان پایین از جمله سیاست هایی است که باید بصورت یک مجموعه در نظر گرفته شوند تا اثربخشی سیاست ها حداکثر گردد.

استنادها

ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    مزرعتی ، محمد. (1386). محاسبه متوسط عمر خودروها در ایران و اثر آن بر مصرف سوخت: افزایش متوسط راندمان در برابر جوان سازی ناوگان. مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، 4(12)، 6-26. SID. https://sid.ir/paper/99481/fa

    Vancouver: کپی

    مزرعتی محمد. محاسبه متوسط عمر خودروها در ایران و اثر آن بر مصرف سوخت: افزایش متوسط راندمان در برابر جوان سازی ناوگان. مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌[Internet]. 1386؛4(12):6-26. Available from: https://sid.ir/paper/99481/fa

    IEEE: کپی

    محمد مزرعتی، “محاسبه متوسط عمر خودروها در ایران و اثر آن بر مصرف سوخت: افزایش متوسط راندمان در برابر جوان سازی ناوگان،” مطالعات‌ اقتصاد انرژی‌، vol. 4، no. 12، pp. 6–26، 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/99481/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

    مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button