مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

154
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

545
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

تبیین اصول اخلاقی حاکم بر تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی از منظر اخلاق اسلامی

صفحات

 صفحه شروع 41 | صفحه پایان 71

چکیده

 فعالیت تولیدکنندگان و ترویج دهندگان محتوا در فضای مجازی به نوعی زیربنای فعالیت های سایبری کاربران و استفاده کنندگان از محتوای مجازی است و از همین رو, این گروه از جایگاه ویژه ای در اخلاقی شدن فضای مجازی برخوردارند. مسئله ی مهم, تبیین ملزومات پایبندی اخلاقی و رفتارهای اخلاقی تولیدکنندگان و ترویج دهندگان محتوا در فضای مجازی است و تا زمانی که این مسئله تبیین نگردد, رفتار اخلاقی این افراد و در نتیجه, اخلاقی شدن فضای مجازی, امری ناممکن و دست نیافتنی است. هدف از این پژوهش, پاسخ به سؤالاتی است که با بنیان های ارزشی افعال و مسئولیت های اخلاقی تولیدکنندگان و ترویج دهندگان محتوا در فضای مجازی و فناوری های اطلاعات و ارتباطات پیوند دارد. روش تحقیق از نظر گردآوری اطلاعات, کتابخانه ای و رصد میدانی فضای مجازی و از نظر ارائه ی اطلاعات, تحلیلی و از نظر هدف, کاربردی است. از منظر آموزه های وحیانی اسلام, اصول و ارزش های اخلاقی حوزه ی تولید و ترویج محتوا در فضای مجازی عبارت اند از: راستی و صدق, اهتمام به امور دیگران و خدمت رسانی, مسئولیت پذیری و وظیفه شناسی, امانت داری و رعایت حقوق دیگران, دانش افزایی, پرهیز از اشاعه ی فحشا, حفظ محیط زیست و پرهیز از شایعه پراکنی.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    نقدی پور، سبحان، دیبا، حسین، و اسلامی باباحیدری، فرزانه. (1401). تبیین اصول اخلاقی حاکم بر تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی از منظر اخلاق اسلامی. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، 12(45 (پیاپی 67) )، 41-71. SID. https://sid.ir/paper/996164/fa

    Vancouver: کپی

    نقدی پور سبحان، دیبا حسین، اسلامی باباحیدری فرزانه. تبیین اصول اخلاقی حاکم بر تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی از منظر اخلاق اسلامی. مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)[Internet]. 1401؛12(45 (پیاپی 67) ):41-71. Available from: https://sid.ir/paper/996164/fa

    IEEE: کپی

    سبحان نقدی پور، حسین دیبا، و فرزانه اسلامی باباحیدری، “تبیین اصول اخلاقی حاکم بر تولید و توزیع محتوا در فضای مجازی از منظر اخلاق اسلامی،” مطالعات اخلاق کاربردی (اخلاق)، vol. 12، no. 45 (پیاپی 67) ، pp. 41–71، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/996164/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button