مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

168
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

488
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

واکاوی شایستگی های کارآفرینان آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 95 | صفحه پایان 116

چکیده

کارآفرینان آموزشی گروهی از افراد خلاق و نوآور هستند که به دنبال ارائه خدمات جدید, ابزارهای آموزشی جدید و ایجاد مدارس و موسسه های آموزشی هستند. هدف اصلی پژوهش حاضر, بررسی شایستگی های کارآفرینان آموزشی, به منظور ایجاد یک چارچوب مفهومی و توسعه ی مبانی نظری آن بوده است. این پژوهش از نوع پژوهش های کیفی است که با استفاده از رویکرد مبتنی بر پدیدارشناسی توصیفی انجام گرفت. مشارکت کنندگان در این پژوهش شامل 18 نفر از مدیران موسسه های آموزشی بودند. انتخاب مشارکت کنندگان بر حسب تجربه و نیز آشنایی کلی با موضوع صورت گرفت. داده ها به روش مصاحبه, به روش هدایت کلیات و به صورت نیمه ساختاریافته, گردآوری شد و تا رسیدن به اشباع نظری ادامه یافت. روش تحلیل محتوای استقرایی با استفاده از سه سطح باز, محوری و گزینشی بود. یافته ها نشان داد که نشانگر های شایستگی های کارآفرینان آموزشی در قالب ابعاد و مؤلفه هایی 1-شایستگی های اجرایی (مهارت های مدیریتی, مهارت های اقتصادی و مهارت دیجیتالی)2-شایستگی کارآفرینی 3-شایستگی های علمی (دانش حرفه ای, دانش عمومی, دانش درباره آموزش و پرورش, دانش درباره بازار کار)4-شایستگی حرفه ای (مهارت رشد و توسعه حرفه ای, مهارت ارتباطی, اخلاق حرفه ای 5-شایستگی های فردی (ویژگی های شخصیتی, شایستگی نگرشی, شایستگی فکری) تبیین و دسته بندی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اشرافی، سکینه، و نجفی هزارجریبی، حبیب اله. (1399). واکاوی شایستگی های کارآفرینان آموزشی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11(1 (پیاپی 41) )، 95-116. SID. https://sid.ir/paper/998589/fa

    Vancouver: کپی

    اشرافی سکینه، نجفی هزارجریبی حبیب اله. واکاوی شایستگی های کارآفرینان آموزشی. رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1399؛11(1 (پیاپی 41) ):95-116. Available from: https://sid.ir/paper/998589/fa

    IEEE: کپی

    سکینه اشرافی، و حبیب اله نجفی هزارجریبی، “واکاوی شایستگی های کارآفرینان آموزشی،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 11، no. 1 (پیاپی 41) ، pp. 95–116، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/998589/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button