مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

370
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

243
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

مدل ساختاری رابطه معنای تحصیلی، انعطاف پذیری خانواده، حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس با پایستگی تحصیلی با نقش میانجی شکفتگی تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه دوازدهم شهر شیراز

صفحات

 صفحه شروع 143 | صفحه پایان 160

چکیده

 مقدمه این پژوهش با هدف بررسی رابطه بین معنای تحصیلی, انعطاف پذیری خانواده, حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس با پایستگی تحصیلی با نقش میانجی انگیزش تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه دوازدهم شهرستان شیراز انجام شده است. روش روش پژوهش توصیفی از نوع همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه دانش آموزان دختر به تعداد 8681 نفر بود که با استفاده از روش نمونه گیری تصادفی خوشه ای مرحله ای 400 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. برای گردآوری داده های پژوهش از شش پرسش نامه استاندارد معنای تحصیلی هندرسون-کینگ و اسمیت (2006)؛ انعطاف پذیری خانواده شاکری (1382)؛ حمایت تحصیلیساندز و پلانکت (2005)؛ ادراک از محیط کلاسداندی (2001)؛ پایستگی تحصیلی مارتین و مارش (2008) و شکفتگی تحصیلی دینر و همکاران (2010) استفاده شد. روایی پرسش نامه ها با استفاده از روایی محتوایی و صوری, و پایایی آن نیز از راه ضریب آلفای کرونباخ محاسبه و به ترتیب 86/0, 84/0, 83/0, 85/0 و 82/0 آورد شد. یافته ها نتایج نشان داد که انعطاف پذیری خانواده, حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس بر پایستگی تحصیلی اثر معنادار و مثبت دارند و شکفتگی تحصیلی در مدل نقش میانجی دارد نتیجه گیری می توان با افزایش متغیرهای مستقل و میانجی مدل پایستگی تحصیلی دانش آموزان را افزایش داد.

چندرسانه ای

  • ثبت نشده است.
  • استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    رضوی مطلق، سیدفرخ، نادری، فرح، مرعشیان، فاطمه سادات، و زرگرشیرازی، فریبا. (1401). مدل ساختاری رابطه معنای تحصیلی, انعطاف پذیری خانواده, حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس با پایستگی تحصیلی با نقش میانجی شکفتگی تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه دوازدهم شهر شیراز. روشها و مدلهای روان شناختی، 13(47 )، 143-160. SID. https://sid.ir/paper/999588/fa

    Vancouver: کپی

    رضوی مطلق سیدفرخ، نادری فرح، مرعشیان فاطمه سادات، زرگرشیرازی فریبا. مدل ساختاری رابطه معنای تحصیلی, انعطاف پذیری خانواده, حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس با پایستگی تحصیلی با نقش میانجی شکفتگی تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه دوازدهم شهر شیراز. روشها و مدلهای روان شناختی[Internet]. 1401؛13(47 ):143-160. Available from: https://sid.ir/paper/999588/fa

    IEEE: کپی

    سیدفرخ رضوی مطلق، فرح نادری، فاطمه سادات مرعشیان، و فریبا زرگرشیرازی، “مدل ساختاری رابطه معنای تحصیلی, انعطاف پذیری خانواده, حمایت تحصیلی و ادراک از محیط کلاس با پایستگی تحصیلی با نقش میانجی شکفتگی تحصیلی در دانش آموزان دختر پایه دوازدهم شهر شیراز،” روشها و مدلهای روان شناختی، vol. 13، no. 47 ، pp. 143–160، 1401، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999588/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button