مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

203
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

553
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

طراحی الگوی توسعه مهارتهای مدیریتی مدیران با روش داده بنیاد به عنوان یک حوزه مطالعاتی مدیریتی در مدیریت آموزشی

صفحات

 صفحه شروع 849 | صفحه پایان 864

چکیده

 هدف پژوهش حاضر طراحی الگوی توسعه مهارت های مدیریتی مدیران با روش داده بنیاد به عنوان یک حوزه مطالعاتی مدیریتی در مدیریت آموزشی بود. روش پژوهش از نظر هدف کاربردی و از نظر روش گردآوری داده ها, توصیفی بود که با رویکرد پیمایشی مقطعی انجام گرفت. جامعه آماری شامل خبرگان, متخصصین و افراد آگاه درزمینه مهارت های مدیریتی مدیران بود. روش نمونه گیری غیر تصادفی هدفمند بود که30 نفر به عنوان نمونه انتخاب شدند. روش گردآوری داده ها به صورت سند پژوهی و میدانی و ابزار گردآوری داده ها شامل مصاحبه نیمه سازمان یافته بود و پرسشنامه گردآور ی داده ها از طریق روش داده بنیاد بارهیافت نظام مند انجام شد. روایی پژوهش از روش سه سویه سازی و پایایی آن نیز به روش توافق بین کدگذاران تعیین شد. برای تحلیل داده های کیفی از فراترکیب, تحلیل مضمون و نرم افزار MAXQDIA استفاده شد. درنهایت 3 بعد, 13 مولفه و 65 شاخص نهایی شد. یافته های حاصل از پژوهش نشان داد که ابعاد مهارتهای مدیریتی مدیران شامل بعد فردی (خودآگاهی, مدیریت استرس, مدیرت حل اثربخش مسیله) بعد میان فردی (مهارت ارتباطات سازنده, مهارت انگیزش اثربخش, مهارت تاثیرگذاری, مهارت مدیریت تضاد) و بعدگروهی (مهارت تفویض اختیار, مهارت تیمی, مهارت هدایت تغییرمثبت, به کارگیری فناوری, به کارگیری الزامات مدیریتی) بود. بر اساس یافته های به دست آمده الگوی ارایه شده از برازش نسبتا قابل قبولی برخوردار بود و مورد تاییدقرارگرفت.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسد، حمیدرضا، محمودی، امیرحسین، شیزاد کبریا، بهارک، و حمیدی فر، فاطمه. (1400). طراحی الگوی توسعه مهارتهای مدیریتی مدیران با روش داده بنیاد به عنوان یک حوزه مطالعاتی مدیریتی در مدیریت آموزشی. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(3 )، 849-864. SID. https://sid.ir/paper/999598/fa

    Vancouver: کپی

    اسد حمیدرضا، محمودی امیرحسین، شیزاد کبریا بهارک، حمیدی فر فاطمه. طراحی الگوی توسعه مهارتهای مدیریتی مدیران با روش داده بنیاد به عنوان یک حوزه مطالعاتی مدیریتی در مدیریت آموزشی. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(3 ):849-864. Available from: https://sid.ir/paper/999598/fa

    IEEE: کپی

    حمیدرضا اسد، امیرحسین محمودی، بهارک شیزاد کبریا، و فاطمه حمیدی فر، “طراحی الگوی توسعه مهارتهای مدیریتی مدیران با روش داده بنیاد به عنوان یک حوزه مطالعاتی مدیریتی در مدیریت آموزشی،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 3 ، pp. 849–864، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999598/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button