مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

302
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

150
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

ارائه مدل توانمندسازی معلمان ابتدایی مبتنی بر رویکرد درس پژوهی(مورد مطالعه شهر تهران)

صفحات

 صفحه شروع 108 | صفحه پایان 119

چکیده

 پژوهش حاضر با هدف ارایه مدل توانمندسازی معلمان ابتدایی مبتنی بر رویکرد درس پژوهی (مورد مطالعه شهر تهران) انجام شد. روش پژوهش از نظر هدف, کاربردی و از لحاظ گردآوری, ترکیبی(کیفی-کمی) بود. بر مبنای ماهیت داده ها نیز از نوع آمیخته بود. جامعه آماری در بخش کیفی پژوهش, شامل خبرگان آموزش و پرورش و معلمان برتر مناطق آموزش و پرورش بود. حجم نمونه در بخش کیفی با استفاده از اصل اشباع نظری و از روش نمونه گیری هدفمند انتخاب شدند. در بخش کمی, جامعه آماری پژوهش, شامل, تمام معلمان ابتدایی شهر تهران به تعداد 3500 نفر بودند. جهت برآورد حجم نمونه از فرمول کوکران استفاده شد و 350 نمونه به صورت خوشه ای انتخاب شدند. برای گردآوری داده ها در پژوهش حاضر از ابزارهای مصاحبه و پرسشنامه استفاده شد. روایی و پایایی ابزارها مورد بررسی و تایید قرار گرفتند. در بخش کیفی, روش تحلیل داده ها کدگذاری نظری بود که با استفاده از نرم افزارMAXQDA انجام پذیرفت. در بخش کمی نیز, در قسمت استنباطی از آزمون هایی نظیر همبستگی پیرسون, آزمون تی تک نمونه ای, مدل سازی معادلات ساختاری و تحلیل عاملی اکتشافی با استفاده از نرم افزارهای SPSS-v21, Smart Pls-v2 و Lisrel-v8. 8 بهره گرفته شد. نتایج حاصل از تحلیل عاملی نشان داد که از میان 120 شاخص (گویه) موجود, 18 مولفه ی اصلی شناسایی شدند. بر این اساس, مولفه های دانش, مهارت, نگرش به عنوان عوامل تشکیل دهنده و عوامل فردی, عوامل سازمانی و عوامل گروهی به عنوان عوامل موثر شناسایی شدند.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

    استناددهی

    APA: کپی

    ناصر شیخ الاسلامی، سیده معصومه، اولادیان، معصومه، و بختیاری، ابوالفضل. (1400). ارائه مدل توانمندسازی معلمان ابتدایی مبتنی بر رویکرد درس پژوهی(مورد مطالعه شهر تهران). توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(ویژه نامه )، 108-119. SID. https://sid.ir/paper/999686/fa

    Vancouver: کپی

    ناصر شیخ الاسلامی سیده معصومه، اولادیان معصومه، بختیاری ابوالفضل. ارائه مدل توانمندسازی معلمان ابتدایی مبتنی بر رویکرد درس پژوهی(مورد مطالعه شهر تهران). توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(ویژه نامه ):108-119. Available from: https://sid.ir/paper/999686/fa

    IEEE: کپی

    سیده معصومه ناصر شیخ الاسلامی، معصومه اولادیان، و ابوالفضل بختیاری، “ارائه مدل توانمندسازی معلمان ابتدایی مبتنی بر رویکرد درس پژوهی(مورد مطالعه شهر تهران)،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. ویژه نامه ، pp. 108–119، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999686/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button