مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

125
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

546
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

راهبرد، زمینه و پیامد توسعه شایستگی مدیران مدارس متوسطه (مطالعه کیفی)

صفحات

 صفحه شروع 237 | صفحه پایان 262

چکیده

 عدم برخوداری مدیران مدارس از شایستگی ها و توانایی لازم موجب شده است که بسیاری از آن ها در نقش مدیریتی و رهبری خود عملکرد ضعیفی داشته باشند. هدف این پژوهش ارائه الگوی شایستگی مدیران مدارس متوسطه شهر تهران( شناسایی راهبرد, زمینه و پیامد توسعه) بود. این پژوهش کیفی بود که با استفاده از راهبرد مبتنی بر نظریه داده بنیاد طرح نظام مند انجام شد. در این خصوص با استفاده از رویکرد هدفمند و به کارگیری معیار اشباع نظری, مصاحبه هایی نیمه ساختار یافته با 17 نفر (7 نفر از اعضا هیات علمی متخصص در حوزه مدیریت آموزشی, 5 نفر از مدیران ستادی آموزش و پرورش استان تهران و 5 نفر از مدیران مدارس) انجام شد, برای به دست آوردن اعتبار و روایی داده ها از دو روش بازبینی مشارکت کنندگان و مرور خبرگان غیر شرکت کننده در پژوهش استفاده شد. نتایج تحلیل داده ها در طی سه مرحله, کدگذاری باز, کدگذاری نظری و کدگذاری انتخابی حاکی از 12 مقوله کلی است که شامل: پدیده محوری (دانش مورد نیاز, نگرش مورد نیاز, مهارت مورد نیاز), راهبردها (ایجاد مراکز بالندگی, ارائه آموزش های مستقیم, آموزش های ضمنی(تجربی)), زمینه (وجود فرهنگ کار مشارکتی, جو حمایتی, ساختار غیر متمرکز), و پیامدها (بهبود کیفیت یادگیری, بالندگی سازمانی, توسعه حرفه ای است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    جعفری راد، علی، زاهدبابلان، عادل، مرادی، مسعود، و ثمری، عیسی. (1399). راهبرد, زمینه و پیامد توسعه شایستگی مدیران مدارس متوسطه (مطالعه کیفی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، 11(4 (پیاپی 44) )، 237-262. SID. https://sid.ir/paper/999712/fa

    Vancouver: کپی

    جعفری راد علی، زاهدبابلان عادل، مرادی مسعود، ثمری عیسی. راهبرد, زمینه و پیامد توسعه شایستگی مدیران مدارس متوسطه (مطالعه کیفی). رهیافتی نو در مدیریت آموزشی[Internet]. 1399؛11(4 (پیاپی 44) ):237-262. Available from: https://sid.ir/paper/999712/fa

    IEEE: کپی

    علی جعفری راد، عادل زاهدبابلان، مسعود مرادی، و عیسی ثمری، “راهبرد, زمینه و پیامد توسعه شایستگی مدیران مدارس متوسطه (مطالعه کیفی)،” رهیافتی نو در مدیریت آموزشی، vol. 11، no. 4 (پیاپی 44) ، pp. 237–262، 1399، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999712/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button