مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مقاله مقاله نشریه

مشخصات مقاله

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

136
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

483
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله نشریه

عنوان

یادگیری از راه دور در آموزش بالینی دانشجویان رشته های پرستاری، مامایی و اتاق عمل: یک مطالعه مروری

صفحات

 صفحه شروع 768 | صفحه پایان 786

چکیده

 با شروع عصر فناوری اطلاعات, نظام های آموزشی نیز دچار تحول شدند و نیاز به تجدید نظر در روش های سنتی آموزش و استفاده از روش های نوین یادگیری از سوی برنامه ریزان نظام های آموزشی احساس شده است. از آنجا که حدود نیمی از زمان برنامه آموزشی دانشجویان علوم پزشکی را آموزش بالینی تشکیل می دهد, محققان در مطالعه حاضر, با استفاده از کلمات کلیدی مرتبط, مطالعات مختلف مداخله ای, توصیفی و مروری انجام شده به زبان های انگلیسی و فارسی که در بازه زمانی 2020-2000 در مورد یادگیری از راه دور در آموزش بالینی دانشجویان رشته های پرستاری, مامایی و اتاق عمل چاپ شده بودند در پایگاه های اطلاعات علمی معتبر Science direct, PubMed, Web of Science, Scopus, Sid, Elsevier, Google Scholar, Magiran جستجو کردند و مقالاتی که دارای معیارهای ورود به مطالعه بودند انتخاب شدند و مورد بررسی قرار گرفتند. یافته های این مقالات نشان داد که استفاده از روش های مختلف یادگیری از راه دور, در بهبود مهارت های بالینی دانشجویان پرستاری, مامایی و اتاق عمل نقش ویژه ای دارد, زمانی که آموزش الکترونیک با آموزش حضوری ترکیب می شود, می تواند تاثیر مثبتی را در ارتقای مهارت و صلاحیت بالینی دانشجویان ایفا نماید. مطالعات بیشتر با روش های دقیق تر برای ارتقای کیفیت و اثبات اثر بخشی این روش ها مورد نیاز است.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    اسفندیاری نژاد، پروین، مرادی، نگین، بوستانی، حاتم، اسلامی، کاوه، ایزدپناه، ماندانا، برازجانی، فاطمه، حسینی بیدختی، معصومه، پارسایی محمدی، پرستو، ایروانی، مینا، و اورکی فر، ندا. (1400). یادگیری از راه دور در آموزش بالینی دانشجویان رشته های پرستاری, مامایی و اتاق عمل: یک مطالعه مروری. توسعه ی آموزش جندی شاپور، 12(3 )، 768-786. SID. https://sid.ir/paper/999805/fa

    Vancouver: کپی

    اسفندیاری نژاد پروین، مرادی نگین، بوستانی حاتم، اسلامی کاوه، ایزدپناه ماندانا، برازجانی فاطمه، حسینی بیدختی معصومه، پارسایی محمدی پرستو، ایروانی مینا، اورکی فر ندا. یادگیری از راه دور در آموزش بالینی دانشجویان رشته های پرستاری, مامایی و اتاق عمل: یک مطالعه مروری. توسعه ی آموزش جندی شاپور[Internet]. 1400؛12(3 ):768-786. Available from: https://sid.ir/paper/999805/fa

    IEEE: کپی

    پروین اسفندیاری نژاد، نگین مرادی، حاتم بوستانی، کاوه اسلامی، ماندانا ایزدپناه، فاطمه برازجانی، معصومه حسینی بیدختی، پرستو پارسایی محمدی، مینا ایروانی، و ندا اورکی فر، “یادگیری از راه دور در آموزش بالینی دانشجویان رشته های پرستاری, مامایی و اتاق عمل: یک مطالعه مروری،” توسعه ی آموزش جندی شاپور، vol. 12، no. 3 ، pp. 768–786، 1400، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/999805/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button