Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

ارباب زهی مصطفی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    111
  • دانلود: 

    46
چکیده: 

امروزه، در اثر تحولات پرشتاب جهانی و توسعه ی روز افزون علوم و فناوری، روش های آموزشی سنتی، کارایی کمتری داشته و تحولی گسترده در نظام های آموزشی و فرایند یادگیری–, یاددهی ایجاد شده است. یکی از مهمترین عوامل تأثیر گذار در این راستا، توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات و همچنین یکی از پیشرفت های شگرف این حوزه، آموزش مجازی می باشد. فناوری آموزش و یادگیری زبان یکی از دستاوردهای فناوری اطلاعات و ارتباطات در گستره علوم انسانی است که چارچوب نظری و اصول خاص خود را دارد. این فناوری، ماهیتی چند بعدی و میان رشته ای دارد که در نتیجه تحقیقات در اصول و مبانی نظری و عملی گستره های زبان شناسی کاربردی، زبان شناسی رایانه ای و دانش استفاده بهینه فناوری به وجود آمده است. موضوع آموزش زبانهای خارجی روز به روز اهمیت بیشتری می یابد و بخش قابل توجهی از امکانات آموزشی، اعم از انسانی وغیر انسانی را در همه سطوح آموزش رسمی و غیر رسمی، از آن خود میکنند؛ لذا در چند دهه اخیر برنامه ریزان زبانهای خارجی، برای رسیدن به شیوه های نوین علمی در آموزش زبان، می کوشیدند تا از یافته های دانش های مختلف، به ویژه زبان شناسی، روان شناسی و تعلیم و تربیت بهره گیرند. هدف اساسی فناوری آموزشی تسهیل، توسعه و تقویت فرایند آموزش و یادگیری است. بر این اساس در یادگیری زبان عربی به عنوان یک زبان دوم و غیر مادری، رعایت اصول و روش های آموزش زبان های خارجی لازم است تا زبان آموز بتواند براساس نیاز های زمان در هر چهار مهارت زبانی توانمند گردد. فلذا هدف از این تحقیق مدیریت جریان روند و پیشرفت آموزش زبان عربی مبتنی بر راهبرد فاوا (فناوری اطلاعات و ارتباطات) است. این پژوهش مطابق روش توصیفی وکتابخانه ای تدوین و گردآوری شده و نشانگر این است که استفاده از فناوری اطلاعات و ارتباطات و محصول این تکنولوژی در حوزه ی آموزش یعنی آموزش مجازی و مبتنی بر فاوا به عنوان روش تدریس نوین در ارتقای کیفیت یاددهی و یادگیری زبان عربی به ویژه در مدارس ضرورتی اساسی دارد، همچنین اگر قصد استفاده اثربخش از فناوری فراهم شده برای تدریس این درس در مدارس را داریم، توسعه و پرورش حرفه ای معلمان در زمینه آشنایی با این مفهوم و تبیین چگونگی کاربرد کارآمد آن برای معلمان مطمئنا ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 111

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 46
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    176
  • دانلود: 

    95
چکیده: 

توسعه فناوری نحوه تعامل کسب و کارها، سازمان ها و بازاریابان با مصرف کنندگان خود را تغییر داده است. با پیشرفت های چشمگیر در فناوری های جمع آوری داده ها، اطلاعات فراوانی در مورد کالاها و خدمات به راحتی در دسترس مصرف کنندگان وجود دارد که به آنها اجازه می دهد از این اطلاعات در رسانه های اجتماعی استفاده کنند. هدف سیاست های بازاریابی و برندسازی استفاده از این روند برای اجرای استراتژی های تبلیغاتی موثرتر است. یکی از این راهبردها، بازاریابی دهان به دهان الکترونیکی (e-WOM) است. از اینرو، هدف از تحقیق حاضر بررسی تاثیر بازاریابی دهان به دهان الکترونیک بر رزرو آنلاین هتل و تصویر برند در صنعت گردشگری می باشد. بدین منظور، با استفاده از یک رویکرد تحقیق توصیفی، این مطالعه از داده های کمی برای ارزیابی اینکه چگونه رزرو آنلاین هتل تحت تأثیر e-WOM و تصویر برند است، استفاده کرد. بدین منظور، از یک رویکرد نظرسنجی آنلاین برای جمع آوری داده ها جهت جمع آوری آسان تر داده ها از یک نمونه بزرگ در یک بازه زمانی نسبتاً کوتاه استفاده گردید. در مجموع 285 نفر به روش نمونه گیری در دسترس انتخاب شدند. نتایج نشان داد که بازاریابی دهان به دهان الکترونیک تأثیر قابل توجهی بر رزرو آنلاین هتل و تصویر برند در بین مصرف کنندگان دارد. تصویر برند نیز به طور قابل توجهی بر رزرو آنلاین هتل تأثیر می گذارد. این مطالعه به بازاریابان کمک می کند تا با استفاده از این نوع بازاریابی و درک پتانسیل های نهفته ی آن، از منابع به صورت استراتژیک تر برای جذب مشتریان جدید استفاده کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 176

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 95
نویسنده: 

ارباب زهی مصطفی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    122
  • دانلود: 

    57
چکیده: 

در جهان کنونی، اقتصاد از مهم ترین بخش های یک کشور محسوب می شود و تلاش برای داشتن اقتصادی هرچه بهتر، هدف غایی هر کشور است، یکی از راههای پیشرفت اقتصاد یک کشور، توجه آن به صنعت گردشگری است. امروزه گردشگری از زوایای مختلفی، عرصه مهم تبادل فرهنگی و همکاری اقتصادی میان ملت هاست. با وجود گسترش و افزایش نقش رسانه ها در شناخت ملتها از یکدیگر، مقولاتی مانند گردشگری، دید و بازدیدها، ارتباطات رو در روی انسانی و آشنایی با میراث ملت ها، اهمیت ویژه ای پیدا کرده اند. صنعت گردشگری یکی از مهمترین و پرجاذبه ترین فعالیتها در جهان امروز است، دو دهه اخیر را می توان زمان شکوفایی بخش گردشگری و مهمان نوازی برشمرد، چراکه ٢, . ٦,تریلیون دلار به اقتصاد جهانی کمک کرد و 119 میلیون شغل در سراسر جهان ایجاد کرده، به گونه ای که از هر پانزده شغل، گردشگری به یک شغل کمک می کند، همچنین به عنوان یک صنعت بسیار کاربر و متمرکز بر خدمات، نسبت بالایی از فرصت های شغلی را برای کارگران ماهر و نیمه ماهر فراهم می کند، بر این مبنا دلیل اصلی توسعه گردشگری غلبه بر پایین بودن سطح درآمد و ارائه فرصت های جدید شغلی و تحولات اجتماعی در جامعه است و می تواند امیدهایی را برای کاهش فقر به خصوص در نواحی ای که به نوعی دچار رکود اقتصادی شده اند، فراهم آورد. ایران قطب گردشگری کشورهای عرب زبان است و جاذبه های گردشگری و ویژگی های آب و هوایی مناسب ایران باعث شده کشورهای عربی، ایران را مقصد سفرهای سیاحتی خود انتخاب کنند. توریست های کشورهای عربی بیشترین سفر را به ایران داشته اند و این موقعیت فرصت های شغلی بسیاری را بر مترجمین زبان عربی در حوزه گردشگری بوجود اورده، مترجم علاوه بر داشتن اطلاعات عمومی، باید روحیه کشور مبدأ و آداب و رسوم و فرهنگ آنان را مطالعه کند و تسلط و مهارت کافی مربوط به زبان کشور مبدأ و واژگان تخصصی گردشگری را داشته باشد، که متأسفانه مترجمان مهارت کافی را در این زمینه ندارند و نیازمند اتخاذ تصمیماتی در حوزه گردشگری و زبان و ادبیات عرب است و علاوه بر آن بایستی فرصت های شغلی را در زبان عربی به متقاضیان آن معرفی کرد که در پژوهش حاضر به توضیح و بیان آنها تحت عنوان «گردشگری، فرصت شغلی برای فعالان زبان عربی، پله نردبان کارآفرینی در حوزه زبان و ادبیات عرب» پرداخته ایم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 122

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 57
نویسنده: 

رضایی آیسک عباس

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    49
  • دانلود: 

    37
چکیده: 

امروزه صنعت گردشگری در حال تجربه جابه جایی از گردشگری سنتی به گردشگری خلاق بوده که در آن گردشگران سعی دارند با فرهنگ های محلی مشارکت نموده و به تجربة فعالیت های خلاقانه دست یابند. گردشگری خلاق با توجه به ارتباط گردشگران با جامعه میزبان، پتانسیل معرفی هویت قومی و فرهنگی منطقه مقصد گردشگری را داشته و با سرمایه گذاری و معرفی که در بخش گردشگری آن صورت می گیرد می تواند منجربه ارتقاء انسجام اجتماعی و هویت ملی در جامعه میزبان گردد. بر این اساس مطالعه حاضر با هدف بررسی نقش گردشگری خلاق در مدیریت انسجام اجتماعی و تقویت هویت ملی با روش گراند تئوری و با استفاده از مطالعات کتابخانه ای، مصاحبه های باز و تحلیل های ذهنی انجام گرفت. جامعه آماری پژوهش نیز شامل دانش آموختگان و کارشناسان گردشگری و مسئولان و مدیران مرتبط در این حوزه و محققان و نخبگان جامعه می باشد. روش نمونه گیری بصورت هدفمند بوده و حجم نمونه 50 نفر می باشد. یافته های تحقیق ضمن رسیدن به 7 مقوله نشان داد که پدیده گردشگری خلاق با شناساندن خرده فرهنگ ها به یکدیگر زمینه ی تقویت انسجام ملی در یک جامعه را فراهم می آورد. زیرا از طریق گفت و گوی بین خرده فرهنگ ها، شهروندان در می یابندکه تنوع فرهنگی یک حقیقت اجتناب ناپذیر است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 49

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 37
نویسنده: 

محمدی فر فاطمه

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    138
  • دانلود: 

    79
چکیده: 

محیط مهمترین متغیر اثرگذار بر رفتار انسان است و محیط اطراف آدمی تاثیر بسزایی بر احساس و رفتار او دارد. انسان جهت برقراری تعامل با محیط نیازمند کسب اطلاعات از محیط اطراف خود است. اگر تعامل بین گردشگری و حفط محیط زیست دو طرفه باشد مفید است و امید به پایداری آن وجود دارد. بنابراین یک گردشگری ارزشمند و موثر باید دارای ویژگی هایی از جمله حفظ تنوع، کاهش بیش از حد اتلاف منابع، نیروی انسانی با تجربه و ماهر همراه با آموزش مستمر، کنترل و بررسی فعالیت های خدماتی، مشارکت مردم محلی در برنامه ریزی، بازاریابی و تبلیغات مناسب است. هدف از پژوهش حاضر بررسی نقش روان شناسی محیط در صنعت گردشگری شهر مشهد بوده است و با توجه به فرض پژوهش و بررسی پژوهش های انجام شده می توان گفت: صنعت گردشگری شهر مشهد تا حد زیادی توسط نوع محیطی شکل گرفته که مردم در آن زندگی می نمایند و آن را حفظ نموده اند و این مورد موجب رونق بخشی در توسعه صنعت گردشگری شده است و در سال های اخیر در شهر مشهد با استفاده از ظرفیت های محیطی به خلق مکان هایی همچون کوهشار و کوه پارک که در دامان طبیعت است پرداخته شده است و این نقش موثر محیط در صنعت گردشگری و جذب گردشگر در این شهر را نشان می دهد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 138

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 79
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button