رویدادهای ورزشی به دلیل طیف وسیع گستردگی و ویژگی های منحصر به فردی که دارند، محبوبیت زیادی پیدا کرده اند. از این رو نیاز به برنامه ریزی مؤثر و موفقیت آمیزی دارند؛ زیرا تعداد کل جمعیت را افزایش می دهند. با این حال، یک رویداد آرام می تواند به یک فاجعه تبدیل شود؛ اگر مدیریت موثر جمعیت اجرا نشود و شکست در مدیریت جمعیت، تنها شرکت کنندگان را در معرض خطر و حوادث قرار می دهد. بنابراین، یک باور صحیح از مدیریت جمعیت برای ایمنی و لذت مردمی که از رویداد بازدید می کنند، بسیار مهم است. در ارتباط با این نگرانی، این مطالعه مقدماتی با هدف درک استراتژی مدیریت جمعیت در رویدادهای ورزشی، به ویژه در رابطه با عواملی که منجر به ازدحام جمعیت در رویدادهای ورزشی، تأثیر جمعیت بر رویدادهای ورزشی و استراتژی های مدیریت جمعیت مورد استفاده توسط برگزارکننده رویداد می شود، صورت پذیرفت. این مطالعه نشان داد که مدیریت و جاذبه ها به عنوان دو عامل اصلی، منجر به ازدحام جمعیت در رویدادهای ورزشی می شوند. همانطور که ازدحام جمعیت نیز می تواند تأثیرات مثبت و منفی بر رویدادهای ورزشی داشته باشد. علاوه بر این، پیش بینی و ارتقای مهارت های شغلی در بین برگزارکنندگان رویداد، استراتژی هایی است که می توان در مدیریت جمعیت اتخاذ کرد. مطالب این مقاله برای استفاده به عنوان راهنما برای سایر سازمان دهندگان رویداد یا تماشاگران در رویدادهای ورزشی که هدفشان به حداقل رساندن خطر و ازدحام در محل رویداد است، قابل توجه می باشد.