هدف: پژوهش حاضر با هدف بررسی رابطه هوش فرهنگی با تعهد سازمانی مدیران مرد مدارس متوسطه دوره اول شهر منوجان آغاز گردید. روش پژوهش: روش پژوهش توصیفی –,همبستگی است. جامعه آماری شامل کلیه مدیران مرد مدارس متوسطه دوره اول شهرمنوجان می باشد که 55 نفر بودند و برای انتخاب نمونه از روش نمونه گیری تصادفی ساده استفاده شد و بر اساس جدول مورگان، تعداد 48 نفر به عنوان نمونه انتخاب شد. ابزار مورد استفاده در این پژوهش، پرسشنامه هوش فرهنگی آنگ و همکاران ( 2004 ) و پرسشنامه تعهد سازمانی مودی، استیرز و پورتر( 1979 ) بوده است. برای تحلیل داده ها از ضریب همبستگی پیرسون استفاده شد. یافته ها و نتایج: نتایج نشان داد که بین هوش فرهنگی با تعهد عاطفی، تعهد هنجاری و تعهد مستمر مدیران رابطه مستقیم و معنادار وجود دارد. تعهد هنجاری بیشترین و تعهد عاطفی کمترین رابطه با هوش فرهنگی داشته است؛ و بطور کلی هوش فرهنگی با تعهد سازمانی مدیران رابطه مستقیم و معنادار دارد.