Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

بررسی نقش توسعه جامعه در راستای گسترش و فراگیری علوم دینی می پردازد. تاکید شده است که توسعه جامعه نه تنها با توجه به جنبه های اقتصادی و اجتماعی، بلکه با گسترش و نهادینه سازی آموزش های دینی نیز ممکن است. این مقاله به تاریخچه آموزش دینی در مدارس اروپایی و مطالعه نمونه های موفقیت آمیز از کشورهای اسکاندیناوی پرداخته و نشان داده است که این آموزش ها نقش مهمی در توسعه جامعه دارند. همچنین، با توجه به تجربه ایران پیش از انقلاب اسلامی، نیاز به توجه به توازن میان دین و علم و اصرار بر آموزش دینی به عنوان بخشی از سیاست های آموزشی جامعه، برجسته شده است. این مقاله نهایتاً بر اهمیت توسعه فرهنگی و اجتماعی از طریق تقویت آموزش های دینی در مدارس و نهادهای آموزشی تأکید کرده و نقش این تحول در ارتقای سطح دانش و اعتقادات دینی جامعه را مورد توجه قرار داده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

اضطراب را یک هیجان بهنجار تعریف کرده اند که نقش حفاظتی در زندگی فرد دارد اما در صورتی که شدت و طول مدت آن افزایش یابد به یک مشکل جدی تبدیل می شود. این پژوهش با اتکا به پژوهش های کتابخانه ای وبا هدف بررسی نقش استرس والدگری مادران معلم در اضطراب فرزندان انجام شده است. یافته ها نشان دادند استرس والدگری در کنار مسائل ناشی از اشتغال مادر میتواند باعث ایجاد طیف گسترده ای از مشکلات برای کودک شود نتایج پژوهش حاکی از این است که با کنترل استرس والدگری مادران معلم، اضطراب فرزندان کاهش می یابد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

حمایت معلمان از دانش آموزان در محیط آموزشی اهمیت بسزایی در یادگیری آنان دارد. این حمایت گونه های متفاوتی دارد که یکی از آن ها «نوازه» است. نوازه به معنای درک حضور دیگران و توجه به آن است. درراستای انجام پژوهش کیفی حاضر و برای بررسی نقش نوازه به عنوان گونه ای از حمایت معلمان فارسی، مصاحبه ای نیمه ساختاریافته شامل سه پرسش کیفی در خصوص تأثیر نوازه بر میزان اضطراب، یادگیری و مشارکت کلاسی، با 62 دانش آموز دختر مشغول به تحصیل در دوره ی دوم متوسطه در بازه ی سنی 16 تا 18سال (سال تحصیلی 1402-1403) انجام شد؛ سپس پس از اشباع داده ها، پاسخ های دانش آموزان به هر پرسش دسته بندی گردید. نتایج نشان داد دانش آموزان احساس امنیت و آرامش (48%)، دریافت توجه از سوی معلم (42%) و تقویت اعتماد به نفس (10%) را نتیجه ی نوازه گری معلم در کاهش میزان اضطراب خود می دانند. همچنین آنان افزایش میزان یادگیری خود در اثر نوازه گری معلم را نتیجه ی افزایش انگیزش (32%)، فرصت مشارکت و استفاده از تجربیات (26%)، رفتار دوستانه ی معلم و عدم تحقیر (23%) وکاهش اضطراب و احساسات منفی (19%) عنوان کردند. درخصوص میزان مشارکت نیز آنان ایجاد جرئت مندی و اهمیت به نظرات (29%)، اشتیاق به کلاس (26%)، احساس امنیت (26%) و تمایل به قراری ارتباط (19%) را نتیجه ی استفاده معلمان فارسی از نوازه می دانند. بنابراین می توان گفت استفاده ی معلمان فارسی از نوازه در تدریس می تواند سبب کاهش میزان اضطراب، افزایش میزان یادگیری و مشارکت کلاسی دانش آموزان شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

این مطالعه به بررسی تاثیر مکمل کراتین بر عملکرد ورزشی در رشته های مختلف می پردازد. کراتین، یک ترکیب طبیعی که در سلول های ماهیچه ای یافت می شود، نقش مهمی در متابولیسم انرژی در طی تمرینات با شدت بالا بازی می کند. بررسی جامع ادبیات موجود، یافته های متناقضی را در مورد اثربخشی مکمل کراتین در افزایش عملکرد ورزشی نشان می دهد. برخی از مطالعات بهبودهای قابل توجهی را در قدرت، قدرت و توده عضلانی نشان می دهند، در حالی که برخی دیگر اثرات ناچیز را گزارش می دهند. عواملی مانند دوز، مدت مصرف مکمل و تنوع فردی ممکن است در ایجاد این اختلافات نقش داشته باشند. علاوه بر این، نیازهای خاص ورزش ها و رشته های مختلف ممکن است بر اثربخشی مکمل کراتین تأثیر بگذارد. هدف این مقاله ترکیب شواهد فعلی برای ارائه بینشی در مورد مزایای بالقوه و محدودیت های مکمل کراتین برای ورزشکاران در رشته های مختلف است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

ناتوانی یادگیری، یعنی اختلالی در یک یا چند فرایند روانی پایه که به درک یا استفاده از زبان شفاهی یا کتبی مربوط می شود. عوامل متعددی در پدید آمدن ناتوانی های یادگیری دخالت دارند، مانند عوامل زیستی و عصب شناختی، آسیب های مغزی پیش از تولد، هنگام تولد و پس از تولد، عوامل ارثی، بیماری های جسمانی، عوامل شخصیتی و انگیزشی، عوامل آموزشی وفرهنگی، محرومیت های محیطی و خانوادگی، عدم بهداشت، روش های تدریس و الگوهای یادگیری نامناسب و نظایر آن. بدیهی است تشخیص دقیق علل ناتوانی های یادگیری امر دشواری است، بنابراین مشکل هر دانش آموز باید به عنوان یک مشکل منحصر به فرد تلقی شود و به طور جداگانه بررسی شود. دانش آموز با ناتوانی یادگیری ممکن است یک یا چند ناتوانی که گفته شد از خود نشان دهد. معلم باید ناتوانی های دانش آموز را بشناسد و نیازهای آموزشی دانش آموز را برآورده سازد. معلم باید قبل از هر کاری اعتماد به نفس را در کودک ایجاد کند تا دچار شکست و درماندگی نشوند. در این مقاله، نویسندگان با روش علمی-مروری به تاریخچه و تعریف و فراوانی اختلالات یادگیری، ویژگی های افراد، انواع ناتوانی های یادگیری، علل، تشخیص و ارزیابی ناتوانی های یادگیری، برنامه ها و خدمات آموزشی، توصیه های و درمان آن، پرداخته اند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0