نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسنده: 

علی یاری مهدی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

امروزه هنر از جایگاه ویژه ای در اقتصادهای جهانی برخوردار است و نقش مهم هنرمنردان در توسعه اقتصادی و اجتماعی جوامع کاملا پذیرفته شده است. بر این اساس وجود ساختارهای حمایت کننده در حوزه هنرضروری به نظر میرسد. یکی از این ساختارهای حمایتی، انکوباتورهای هنری هستند. قابلیت های بازاریابی پویا بستر و دانش بازار را به استارت آپ ها ارائه می کند که به آنها اجازه می دهد به اهداف خود دست یابند و در رقابت زنده بمانند. در پژوهش حاضر با تمرکز بر انکوباتورهای هنری به بررسی تاثیر ابعاد قابلیت های بازاریابی پویا بر عملکرد استارت آپ پرداخته شده است. این مطالعه کمی از یک پرسشنامه برای درخواست پاسخ از پاسخ دهندگانی استفاده می کند که از خدمات انکوباتورهای تجاری استفاده می کنند. در مجموع100کارآفرین از انکوباتور هنری در دانشگاه اصفهان در نظرسنجی آنلاین شرکت کردند. مدل پژوهش نیز مبتنی بر رویکرد مدلسازی معادلات ساختاری با نرمافزار Smart PLSنسخه 3تجزیه وتحلیل شد. نتایج نشان می دهد که عملکرد راه اندازی به طور قابل توجهی تحت تأثیر قابلیت های بازاریابی پویا است (937/0=β,، 00/0>P). در مورد ظرفیت جذب، هر دو بعد تأثیر قابل توجهی بر عملکرد راه اندازی نشان دادند: ظرفیت جذب بالقوه (β, = 0. 251، t = 7. 932، 00/0>P) و ظرفیت جذب تحقق یافته (β, = 0. 177، t = 5. 409، 00/0>P). برای مدیریت دانش، هر سهبعد (کسب دانش، انتشار دانش و پاسخگویی به دانش) تأثیر قابل توجهی بر عملکرد راه اندازی نشان دادند نقش قابلیتهای پویا ضرورتی استراتژیک جهت هدایت، پشتیبانی و مدیریت منابع در راستای خلق مزیت رقابتی پایدار و دستیابی به عملکرد برتر میباشد و بینشی کلیدی برای مدیران ایجاد میکند تا به واسطه آن با کنار گذاشتن رویکردهای سنتی، با تمرکز بر شایستگیهای محوری، جایگاه خود را در بازار تقویت نمایند و مسیر انکوباتورهای هنری آینده کشور را هموار کنند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
نویسنده: 

حسین زاده طاهره

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

امروزه اکثر کشورها ساختار خود را هر چند به صورت ظاهری بر اساس تفکیک قوا سامان بخشیده اند. تفکیک قوا به مثابه یک روش برای ضابطه مند کردن قدرت، مبنا ساختارهای دولتی قرار میگیرد. این مقاله بعد از بیان مختصری از تاریخچه، مفهوم، دلایل نظریه تفکیک قوا و بررسی اشکال مختلف اجرایی نظریه تفکیک قوا، به بررسی اشکالات نظری و علمی و چالش های کارکردی نظریه ی تفکیک قوا از جمله: نقد برداشت نادرست از واژه قدرت، ناتوانی تفکیک قوا برای جلوگیری از تشت آراء، برهم زدن یکپارچگی ساختار حکومتی و عدم امکان مرزبندی کامل قوا و. . می پردازد. علاوه بر بیان محدودیت های کارکردی نظریه تفکیک قوا، این مقاله با بررسی موضع نظام جمهوری اسلامی ایران درباره تفکیک قوا و ارائه مدل بومی سازی شده به دنبال راهکاری صحیح و کاربردی در راستای اجرای تفکیک قوا می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
نویسنده: 

ناصری مینا

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    11
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

هوش مصنوعی (AI) به سرعت در حال تغییر چشم انداز بسیاری از صنایع، از جمله حسابداری است. این مقاله مروری به بررسی نگرش حسابداران به هوش مصنوعی می پردازد. یافته های تحقیقاتی نشان می دهد که نگرش حسابداران به هوش مصنوعی به طور کلی مثبت است. اکثریت حسابداران معتقدند که هوش مصنوعی می تواند به طور قابل توجهی کارایی و اثربخشی وظایف حسابداری را افزایش دهد. آنها همچنین بر این باورند که هوش مصنوعی می تواند به آنها کمک کند تا بر وظایف پیچیده تر و با ارزش افزوده تمرکز کنند. با این حال، برخی از چالش ها نیز در رابطه با هوش مصنوعی وجود دارد. برخی از حسابداران نگران هستند که هوش مصنوعی منجر به از دست دادن شغل شود. چالش دیگر مربوط به مسائل اخلاقی و امنیتی مرتبط با هوش مصنوعی است. در مجموع، نگرش حسابداران به هوش مصنوعی مثبت است، اما نگرانی هایی نیز در مورد این فناوری نوظهور وجود دارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button