Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات همایش/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2024
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

This interdisciplinary study explores the dynamic interplay between linguistic landscapes, media, art, and legal frameworks in shaping societal structures and cultural identities. Linguistic landscapes refer to the visibility and presence of languages in public spaces, while legal frameworks are the rules and regulations that govern various aspects of society. The study examines how these elements interact and influence one another, ultimately impacting the formation of societal structures and cultural identities. Through a comprehensive analysis of case studies and theoretical perspectives, the research highlights the importance of understanding the interconnectedness of language, media, art, and law. It showcases how linguistic landscapes contribute to the construction of cultural identities and social cohesion, while media and art serve as powerful tools for influencing public opinion and challenging existing norms. Additionally, the legal frameworks are examined for their role in shaping language policies and protecting linguistic diversity. Finally, the study concludes by emphasizing the need for a multidisciplinary approach in examining the complex interplay between linguistic landscapes, media, art, and legal frameworks. It argues that such an approach is essential for developing a comprehensive understanding of how these elements interact to shape society and culture, and ultimately contribute to the development of more inclusive and equitable societal structures.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

از مهمترین مؤلفه های هر تجربه یادگیری موفق می توان به عناصر حضور و تعامل اشاره کرد. در مطالعات قبلی کمتر به تأثیر این عوامل بر اثربخشی یادگیری آنلاین پرداخته شده است. هدف از این مطالعه شناسایی عوامل موثر بر درگیرساختن یادگیرنده در یادگیری آنلاین و اثرات آن ها است. در پژوهش حاضر از سنتز پژوهی استفاده گردید و برای سنتز پایانی 52 پژوهش انتخاب شدند. تجزیه و تحلیل داده ها نشان می دهد عامل حضور نقش کاتالیزور برای یک تجربه آموزشی موفقیت آمیز و پیشگیری از احساس انزوا را دارد که از سه مولفه حضور یادگیرنده، حضور فناوری و حضور معلم تشکیل شده است و بین یادگیرنده، یاددهنده، محتوا، فناوری و پشتیبان تعامل های چندگانه با خود و با یکدیگر وجود دارد. اثرات تعامل شامل ایجاد حس تعلق، کاهش انزوا و. . . است. نتایج حاکی از اجماع 32 خبره درباره مؤلفه های حضور و تعامل بدست آمده از سنتزپژوهی است. توصیه می شود برای یک یادگیری اثربخش و درگیر ساختن بیشتر یادگیرندگان در فرایند آموزش آنلاین، زمینه برای انواع حضور یادگیرنده، معلم، فناوری و تعامل های چندگانه بین یادگیرنده، معلم، پشتیبان، محتوا و فناوری در یک محیط یادگیری آنلاین فراهم گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
نویسنده: 

پورکسمایی مریم

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در این مقاله، به بررسی نقش فعالانه مخاطبان رسانه در گزینش، تفسیر و واکنش به محتوای رسانه ای پرداخته می شود. برخلاف دیدگاه سنتی که مخاطبان را صرفاً گیرندگان منفعل پیام های رسانه ای می دانست، این مقاله نشان می دهد که مخاطبان با توجه به پیشینه اجتماعی و علایق خود، به طور فعال در جستجوی محتوای مورد نظر خود هستند. مخاطبان رسانه ها، صرفاً مصرف کننده ی محتوای رسانه ای نیستند، بلکه آنها به طور فعال در فرایند تولید معنا مشارکت می کنند. مخاطبان با توجه به تجارب، باورها و ارزش های خود، محتوای رسانه ای را تفسیر و بازتعریف می کنند. با وجود نقش فعال مخاطبان، رسانه ها همچنان می توانند بر افکار و رفتار آنها تاثیر بگذارند. با این حال، این تاثیرگذاری یک فرآیند یک طرفه و مطلق نیست. مخاطبان می توانند پیام های رسانه ای را جذب، خنثی، دفع و یا در مقابل آنها موضع گیری کنند. در این مقاله، به بررسی رویکردهای نظری مختلف در خصوص مخاطبان رسانه، از جمله نظریه های مارکسیستی، فرهنگی و ساختارگرایانه پرداخته می شود. با توجه به تنوع قومیتی در ایران، نگرش مخاطبان به محتوای رسانه ای می تواند تحت تاثیر عوامل قومیتی نیز قرار بگیرد. در این مقاله، مروری بر نگرش قومیتی در ایران بر اساس داده های وزارت کشور ارائه می شود. مخاطبان رسانه ها، گروهی متنوع و پویا هستند که به طور فعال در فرایند تولید معنا از محتوای رسانه ای مشارکت می کنند. درک صحیح علایق، نیازها و سلایق مخاطبان برای تولید محتوای رسانه ای جذاب و موثر ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

"پدیدارشناسی" ریشه در اندیشه و گفتارهای فلاسفه ای چون دکارت، هگل و هوسرل دارد. مرلوپونتی با پیروی از نگرش هوسرل و هایدگر، توانست به نظامی پدیدارشناختی در حوزه ی هنر برسد که برای درک، سنجش و فهم آثار هنری بسیار سودمند است. نگرش مرلوپونتی را می توان به شکلی آشکار در جهان سینما پی گرفت و عناصر ساختاری یک فیلم همچون فیلم نامه و تدوین را مورد مطالعه قرار داد. در این نگره، اثر هنری همچون یک پدیدارِ برآمده از ادراک و احساساتِ خالق ش و با توجه به تجربه ی زیسته و تنانگی اش مورد مطالعه و تفسیر قرار می گیرد. ماهیت ادراک حسی به گونه ای است که نه فقط خود سوژه، بلکه پیرامون ش را نیز دربرمی گیرد و آن را همچون یک تنِ زیسته در کنش های پیرامونی اش مطالعه می کند. در این مقاله که به تحلیل پدیدارشناختی در حوزه ی سینما و فیلم نامه های کریستوف کیشلوفسکی می پردازد، ابتدا به تاریخچه و خاستگاه های پدیدارشناسی به عنوان یک رویکرد فلسفی پرداخته ایم و چهره ها و متفکران شاخص آن و همچنین روش و رویکردهای مطالعاتی شان را توضیح داده ایم. در ادامه نیز به شکلی مستقل و با روش تحقیقی پدیدارشناختی، فیلم نامه ی سه رنگ: کیشلوفسکی را مطالعه کرده ایم و مولفه های ساختاری آن را مورد تجزیه و تحلیل قرار داده ایم و با تاکید بر نگاه فلسفی و سینماتیک مرلوپونتی، معیار و الگویی در راستای مطالعاتِ پدیدارشناختی در سینما به دست آوردیم.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
نویسنده: 

علی رضایی احسان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    0
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

شکل گیری نظام بازنمایی با طرح پرسش نسبت تصویر با واقعیت در آثار افلاطون و ارسطو نمود می یابد. هر دو با وجود اختلافِ نظر معرفت-شناختی، قائل به ماهیت تقلیدی هنرها بودند. با اختراع دوربین و بازتولید مکانیکی جهان در دوران مدرن بازنمایی واقعیت وارد مرحله جدیدی شد. مرحله ای که با در نظر گرفتن منطق تولید و بازتولید، زمینه را جهت بازتعریف پارادایم بازنمایی فراهم ساخت. پارادایمی که در دوران پست مدرن با ظهور فناوری دیجیتال و رسانه های جدید منجر به طرح مباحث چالشی از سوی نظریه پردازان در باب تغییر ماهیت نظام بازنمایی و در نهایت فروپاشی آن گردید. بر این اساس، پژوهش حاضر با استناد به منابع معتبر کتابخانه ای و الکترونیکی و تجزیه و تحلیل داده های کیفی انجام گرفته درصدد است تا نشان دهد مشخصه های نظریات بنیامین، بازن و بودریار درباره بازنمایی واقعیت چیست و چگونه این مشخصه ها در تعامل با یکدیگر فرآیند فروپاشی چنین نظامی را تبیین کرده اند. بررسی ها نشان می دهد، که بنیامین با طرح مشخصه هایی همچون بازتولید و تکثیرپذیری مکانیکی و تغییر مفهوم هاله و اصالت اثر هنری از تغییر ماهیت نظام بازنمایی سخن به میان می آورد. لیکن با تحلیلی یکسویه از کنار تأثیر این نظام بر ساختار واقعیت می گذرد؛ حال آنکه بازن در ادامه با بیان مشخصه های حذف نگرش سوبژکتیو، ثبت مکانیکی اثر هنری و عدم دخالت مستقیم عامل انسانی در فرآیند بازنمایی بر آشکارسازی نیمه پنهان واقعیت در دوران مدرن تأکید می ورزد. روندی که در عصر پست مدرن نهایتا با ایجاد خوانش های نوین از نسبت اثر هنری با واقعیت، بودریار را به سمت واقعیت شبیه سازی شده پیش می برد و مطرح می کند به دلیل تولید نسخه های بدل، مستقل و متکثر بدون ارجاع به جهان واقعی اثر هنری، بازنمایی واقعیت به سمت بازتولید واقعیت بی بنیاد یا به عبارت دیگر حادواقعیت پیشرفته است. چنانکه می توان تبیین کرد، نظام بازنمایی واقعیت در نتیجه آن از هم گسسته و دچار نوعی فروپاشی شده است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 0

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button