در پژوهش حاضر، به تبیین رسالت رسانه ها در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در فرایند جهانی شدن پرداخته می شود. روش انجام پژوهش توصیفی از نوع تحلیل اسنادی بوده است به علاوه گردآوری داده های لازم جهت ارایه مطالب، کلیه منابع و مراجع مرتبط و در دسترس با استفاده از فرم گردآوری داده ها تحلیل و یافته ها به شیوه کیفی تحلیل شده است. در این پژوهش سه هدف عمده مد نظر است که عبارتند از : -1 تاثیر رسانه ها بر ظهور تجربه دینی ایثار و شهادت -2 چالش های فرهنگ ایثار و شهادت -3 رسانه و ایثار و شهادت در فرایند جهانی شدن .نتایج بدست آمده نشان دهنده این است که: -1 گفتمان، نقیضه گری، التقاط گری، پلورالیسم از تاثیرات رسانه ها بر ظهور تجربه دینی ایثار و شهادت است. -2 امروزه فرهنگ ایثار و شهادت با چالشی مواجه که باید افراد را برای آن آماده کند؛ از جمله نابودی ارزش های بومی، هجوم ارزش های غربی، نابودی هویت انسانی، سکولاریزاسیون، مصرف گرایی، تک فرهنگی شدن است.-3 برانگیختن احساس مسوولیت و تعهد دینی، تبیین رابطه ایمان و ایثار، ارایه تصویری از الگوهای ایثار و شهادت، پرهیز از تحریفات در پرداختن به عاشورا و شهادت، آمیختن احساسات و منطق در تبلیغ الگوهای شهادت، پرهیز از دور از دسترس قرار دادن الگوهای ایثار و شهادت، بهره گیری مناسب از مصاحبه ها و وصیت نامه های شهیدان از مولفه های کارکرد رسانه ها در عصر جهانی شدن هستند. و در آخر باید گفت که برای ارایه مفاهیم ایثار و شهادت استفاده ازابزارهای رسانه ای نوین الزامی بوده و جهانی شدن فرصت مناسبی است تا ارزشهای دینی و فرهنگ ایثار و شهادت طلبی اسلامی را به جهانیان معرفی کنیم.