2558
نتیجه یافت شد
اعمال فیلتر
تعداد صفحات
انتقال به صفحه
آرشیو
سال
دوره
مشاهده شمارگان
مقاله همایش
دانلود
نسخه انگلیسی
مطالعه تطبیقی رویکردی اثربخش در پژئهش تربیتی
سلمان ماهینی سکینه
همایش ملی انجمن فلسفه تعلیم و تربیت ایران
سال:
دوره:
بازدید:
دانلود:
لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.
بیشتر
بازدید 217
واکاوی سازه های شخصی: مروری بر مبانی نظری و اجرایی روش شبکه خزانه
دانایی فرد حسن | فانی علی اصغر | مرتضوی لیلا
بازدید 391
فراتحلیل، ضرورت، ویژگی ها، مراحل، کاربرد و نمونه ها
پیری موسی | عرفانی آداب الهام
بازدید 553
روش تحقیق ساخت شکن در فلسفه و تعلیم و تربیت
فرمیهنی فراهانی محسن
بازدید 548
ارزیابی قابلیت ها و کاستی های روش های تحقیق هرمنوتیک و دیالکتیک در تدریس
صالحی اکبر | نوروزی ناصر
بازدید 322
بررسی جایگاه تحلیل گفتمان انتقادی در فلسفه تعلیم و تربیت
یاری قلی بهبود | امیری معصومه
بازدید 890
ساخت شکنی روابط سنتی بین معلم و دانش آموز با نگاه به اندیشه های دریدا
یوسفی مهدی | نوری علی
بازدید 308
ساختار معرفتی فلسفه های تعلیم و تربیت اسلامی: مبنا گروی یا انسجام گروی؟
مدنی فر محمدرضا | سجادیه نرگس
بازدید 360
مقایسه روش های بیکنی و دکارتی در فلسفه و کاربردهای آنها در تعلیم و تربیت
بلاغت سیدرضا
بازدید 256
تبیین چیستی و چگونگی پژوهش انتقادی در فلسفه تعلیم و تربیت از منظر رئالیسم انتقادی روی باسکار
پورکریمی مجتبی
بازدید 488
گره خوردگی هویت فلسفه تعلیم و تربیت و روش پژوهش در آن
همتی فر مجتبی
بازدید 195
روش پدیدارشناسی تفسیری در بررسی تجربه دانش آموزان علوم انسانی مقطع دبیرستان برای انتخاب رشته تحصیلی
شیرمحمدی عاطفه | طباطبایی مرضیه سادات
بازدید 647
بررسی و واکاوی رویکرد پدیدار شناسی در حیطه فلسفه تعلیم و تربیت
قاسمی فرزانه | خدابخش کهرلایی سونیا
بازدید 320
بررسی فضاهای خلاق آستانه ای در فلسفه تعلیم و تربیت (فراتر از دیالکتیک حاشیه و مرکز در فلسفه آموزش غرب)
فاطمی سید محسن
روش شناسی حوزه مطالعاتی ذهن، مغز و تعلیم و تربیت
تلخابی محمود
بازدید 570
بررسی جایگاه و اثر رویکرد اسلامی بر روش شناسی پژوهش تربیتی
حسین پورصباغ داوود
بازدید 357
دیالیکتیک ملاصدرا: رویکرد روش شناختی
بابازاده طاهره | نوروزی رضاعلی | برخورداری مهین
بازدید 885
ارزیابی دامنه کاربرد روش استنتاجی در نظریه فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی مبتنی بر حکمت متعالیه
بهشتی سعید
بازدید 440
معرفی دیدگاه پدیدارشناختی مکس ون منن در تحقیقات تربیتی
برخورداری مهین | بختیارنصرآبادی حسنعلی | بابازاده طاهره
بازدید 1754
ترجمه و تمثیل به عنوان روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
ایمانی محسن
بازدید 585
تاملی بر روش شناسی اسلامی در پژوهش های تربیتی با نظر به فراتحلیل داعیه های موجود
زارعی ده باغی افسانه | هلالی ستوده مینا
بازدید 421
هرمنوتیک انتقادی به مثابه ی روش: بررسی ظرفیت های پیدا و پنهان هرمنوتیک انتقادی در پژوهش های تربیتی
بنی اسدی احمد
بازدید 588
واسازی و بازسازی؛ کاربرد روش های دریدا و هابرماس در بررسی مفهوم تفاوت های فردی دانش آموزان
سجادی سیدمهدی | کریمی گیلده علی
بازدید 563
بررسی مقایسه ای مبانی روش های توصیفی همبستگی با روش های تجویزی هرمنوتیک از نظریه تا عمل
جوادی نیکو محمد
بازدید 496
روش شناسی پژوهش انتقادی در تربیت به روایت ویلفرد کار
لطیفی علی
بازدید 476
نقد پدیدار شناسی به مثابه روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
صحبتلو علی
بازدید 741
رویکرد کارل پوپر در معرفت شناسی و استلزامات آن برای پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
بهروان حمیدرضا | حیدری محمدحسین
بازدید 365
نشانه شناسی پساساختارگرائی و ضرورت توجه به آن در فلسفه تعلیم و تربیت
ایمان زاده علی | سلحشوری احمد
بازدید 316
تاملی آسیب شناسانه در روش های تحقیق مبتنی بر مبانی دینی ناظر به دو مقاله
ذکیانی غلامرضا
روش تحلیل گزاره ها: ماهیت و ضرورت کاربست آن در پژوهش های تربیتی
جاویدی کلاته جعفرآبادی طاهره | عبدلی افسانه
بازدید 455
روش پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت: متدولوژی یا متدولاتری
شعبانی ورکی بختیار
بازدید 222
به کارگیری رویکرد پدیدار شناسانه مبتنی بر «تجربه ی خود زیسته» در پژوهش های علوم تربیتی (مطالعه کیفی برای تبیین شیوه آموزش غلامحسین شکوهی)
نیستانی محمدرضا
بازدید 267
مقایسه میان عقل و عشق بر اساس تفکرات صوفیان به عنوان شیوه ای برای کسب معرفت و نقش آن در تربیت
زارعی ده باغی افسانه
بازدید 413
شباهت ها و تفاوت های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت با روش پژوهش علمی
شریف زاده حکیمه السادات | حسن پور مریم
بازدید 1079
تربیت پژوهی فوکویی: درآمدی بر روش های دیرینه شناسی و تبارشناسی در فلسفه آموزش و پرورش
خدابخش کهرلایی سونیا
بازدید 226
پژوهش تاریخی، از نظر تا عمل
قادری مقدم محمدابراهیم
بازدید 1313
مقایسه روش تحلیلی با روش هرمنوتیک در فلسفه تعلیم و تربیت
صاحب دادی خدیجه | قصوری رخساره
بازدید 461
بررسی پدیدارشناسی هرمنوتیک کیفیت تدریس معلمان ابتدایی از منظر هایدگر
ابوترابی رزیتا | عبدلی افسانه
بازدید 559
ویژگی ها و مراحل روش پدیدارشناسی هرمنوتیکی از منظر پل ریکور: کاربست در پژوهشهای فلسفی- تربیتی
هاشمی سیدجلال
بازدید 387
کاربست رویکرد تطبیقی در فلسفه تعلیم و تربیت
چناری مهین
بازدید 780
گفتگوهای سقراطی در تعلیم و تربیت: دلایل و نتایج
پیلگرن آن
بازدید 557
تحول روش شناختی تاویل گرا در عرصه پژوهشی علوم انسانی: با تاکید بر فلسفه تعلیم و تربیت
شکاری عباس | زمانی الهام
بازدید 242
هرمنوتیک در جایگاه روشی برای پژوهش تربیتی
یوسفی مهدی
بازدید 483
نقش معرفت شناسی در استقلال یا تلفیق پارادایم های تحقیق تربیتی
شواخی علیرضا | انصاری مریم | نیک نشان شقایق
بازدید 373
میان رشته پژوهی: پارادایم، خاستگاه و دست آوردهای تربیتی
صمدی معصومه
بازدید 212
پدیدارشناسی و پدیدار شناسی هرمنوتیکی: تشابهات و تفاوتهای آن، در روش شناسی پژوهش های کیفی
نعمتی لیلا | نعمتی روح اله
بازدید 685
بهره گیری از روش هرمنوتیک برای رویارویی با چالش های نگرش سنجی؛ مورد: مطالعه سنجش نگرش افراد نسبت به ماهیت علم
باقری سعیده | لیاقت سمیه
بازدید 272
ارائه الگوئی در روش پژوهش بر مدار اندیشه و تفکر بر اساس «قرآن» چون زیرمجموعه روش تعقلی
سنجری هادی | مرعشی سیدمنصور | سنجری محمد
بازدید 218
تبیین چیستی و چگونگی پژوهش تک رشته ای و میان رشته ای در فلسفه تعلیم و تربیت از منظر رئالیسم انتقادی روی باسکار
صادق زاده علیرضا | پورکریمی مجتبی
روش هرمنوتیکی، ویژگی ها، مراحل و کاربرد آن در پژوهش های فلسفه تعلیم و تربیت
شریف زاده حکیمه السادات | یحیی زاده رسول
بازدید 1800
تحلیل مفاهیم؛ روشی برای کندوکاو فلسفی در حوزه تعلیم و تربیت
نامی شمسی
بازدید 302
روش شناسی مورد پژوهی موثر در علوم تربیتی
سیادت سیدعلی | موسوی ستاره
بازدید 863
بررسی نهاد مدرسه در ایران از دیدگاه رویکرد پژوهش انتقادی
صالحی اکبر | رشیدپور رکسانا | غلامی هره دشتی سهیلا | نادرپور هوشیار
فلسفه تعلیم و تربیت در پرتو نگرش پدیدار شناختی
برخورداری رمضان
بازدید 467
تاملی بر دیدگاه هرمنوتیکی ریکور به عنوان روشی برای تحلیل متون درسی
قاسمی علی | ایمانی محسن
بازدید 305
بررسی فلسفه و تحقیق در حوزه فلسفه تربیت با نظر به بررسی به ماهیت دانش در نظریه ضد روش
بازقندی پروین | ضرغامی سعید
بازدید 372
بازشناسی مبانی فلسفی پدیدار شناسی پاسخی به چالشهای معاصر
کشتی آرای نرگس
بازدید 249
چیستی و چگونگی پژوهش پدیده نگاری در فلسفه تعلیم و تربیت
یاری دهنوی مراد
بازدید 801
کاربرد روش هرمنوتیک در فهم پارادوکس فلسفه ادبیات کودک
شیروانی شیری علی | حیدری محمدحسین
بازدید 301
کاربرد رویکرد استنتاجی در پژوهش های فلسفه تربیت اسلامی نویدها و تنگناها
ابراهیمی دهشیری محمدحسن
بازدید 504
بازخوانی روش شناسانه فلسفه تربیت با بهره گیری از راهبرد بیگانه سازی رئالیزم سازه گرا
ضرغامی سعید
بازدید 259
رابطه ی نظریه و عمل در تعلیم و تربیت از دیدگاه ارسطو
بازدید 1625
نگاه بین رشته ای به علم تربیت؛ بستری مناسب برای کاهش شکاف بین نظریه و عمل تربیتی
سجادی سیدمهدی | نورآبادی سولماز
بازدید 318
استفاده از روش روایت شناسی در فلسفه تعلیم و تربیت
مینائی زهرا | قنبری محمدجواد
بازدید 574
خاصیت ابداعی روش در پژوهش های فلسفی
اکبری احمد
بازدید 393
بررسی روش شناسی استنتاج دیدگاه های تربیتی ائمه اطهار (ع): تحلیل فرا نظریه ای رویکردهای موجود
بازقندی پروین | کشاورز سوسن
بازدید 262
نقش روش انتقادی مکتب فرانکفورت در پژوهش های تربیتی
قائدی یحیی | رشیدپور رکسانا
بازدید 728
ساختار شکنی به منزله روش تحقیقی کیفی و کاربست آن در آموزش و پرورش
خلیلی سمانه
بازدید 622
رویکرد و روش پژوهشی سازنده گرایی
ولوی پروانه | صفایی مقدم مسعود
بازدید 604
انتقادگری و نظریه زنده: همبسته های اقدام پژوهی برای رشد معلم
آهنچیان محمدرضا | محمدآقایی مهدی
هرمنوتیک پدیدارشناختی: به مثابه بنیانی روش شناختی در پژوهش های تربیتی
رهنما اکبر
بازدید 629
کاربرد روش پژوهش تاریخی در قلمرو فلسفه تعلیم و تربیت اسلامی
شمشیری بابک | اسدپور کبری
بازدید 875
پژوهش تربیتی در پارادایم پیچیدگی
محمدی چابکی رضا
بازدید 384
روش پژوهشی پدیدارشناختی و استفاده از آن در ارزشیابی پیشرفت تحصیلی
رضوی طاهری سمیه سادات
بازدید 369
روش استنتاجی و نمونه ای از آن: تبین دلالت های تربیتی دریدا
کارگری دهکردی نیره | علیرضا بیگی سمیرا
بازدید 2417
ارائه نمونه ای از بکارگیری روش تحلیل زبانی و مفهومی در تبیین دیدگاه آدرل در زمینه مفهوم آموزش و پرورش عمومی
حیدری سمیرا | زیباکلام فاطمه | باقری خسرو | مهرمحمدی محمود
بازدید 427
شیوه های سه گانه تفکر در باب روش شناسی تربیت در قرآن
نجفی محمد | شیروانی شیری علی
بازدید 429
روش های تحلیل و کاربرد آن در فلسفه تعلیم و تربیت
توسلی طیبه
بازدید 374
پژوهش فمنیستی و کاربست آن در تعلیم و تربیت
نیک نشان شقایق | بختیارنصرآبادی حسنعلی | شواخی علیرضا | انصاری مریم | صمدی علیرضا
بازدید 291
چیستی پژوهش هرمنوتیک والزامات آن در حوزه تعلیم و تربیت
بازدید 430
تبیین رویکرد مطلوب ارزشیابی از منظر عاملیت انسان با تاکید بر روش قیاس عملی
کیارسی سمیه
بررسی امکان استفاده از منطق فازی در قلمروی علوم تربیتی
غفاری ابوالفضل | قایمی پور معصومه
بازدید 1111
تحلیل دیرینه شناسانه هدف های آموزشی جمهوری اسلامی ایران
دژگاهی صغرا
رابطه مبانی فلسفی و روش های پژوهش در فلسفه تعلیم و تربیت
باقری خسرو
بازدید 821
ساختارگرایی و پساساختار گرایی و ارتباط ان با روش تحقیق در تعلیم و تربیت
عنایتی الهه | زندوانیان نائینی احمد
بازدید 1525
روش تحقیق ترکیبی، ویژگی ها، مراحل، کاربرد و نمونه ها
همایون فرد آنیتا
بازدید 619
پژوهش تطبیقی به عنوان یک روش پیچیده در فلسفه تعلیم و تربیت
میرزامحمدی محمدحسن
بازدید 558
نگاهی دوباره به تحلیل مفاهیم تربیتی در یک شبکه ی معنایی؛ با تاکید بر شبکه ی مفاهیم مربوط به اهداف تربیتی (نقدی بر تفکیک انواع ارتباطات موجود در شبکه های معنایی به اشراقی و انداجی در جریان تحلیل مفاهیم تربیتی)
عبداللهی ارفع محمد
بازدید 342
چگونگی استنتاج «بایدها» از «هست ها» در فلسفه تربیت: در جست و جوی الگویی روش شناختی بر اساس نظریه اعتباریات علامه طباطبایی
صادق زاده قمصری علیرضا | حسنی محمد
بازدید 525
تبیین نظریه ی کنش ارتباطی به عنوان روشی برای آموزش های چند فرهنگی با تاکید بر روش انتقادی
کیارسی سمیه | قائدی یحیی
بازدید 395