این فیلم بخش پنجم فیلم افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات می باشد.
* این دوره بصورت ویژه در استدیو ضبط شده است*
* توجه: پیوند بارگیری (لینک دانلود) تا سه روز پس از خرید قابل استفاده می باشد، لذا خواهشمند است ظرف این مدت اقدام به بارگیری (دانلود) محتوای مورد نمایید.
ساختن کلیپ های کوتاه از دستاوردهای پژوهشی و تهیه Layman Abstract
سرفصل مطالب ساختن کلیپ های کوتاه از دستاوردهای پژوهشی و تهیه Layman Abstract :
1- آشنایی با جعبه ابزار پژوهشی دکتر نادر آل ابراهیم و محل قرارگیری ابزارهای ساختن کلیپ های کوتاه، ضرورت گسترش مخاطبان دستادوردهای محقق
2- تهیه کلیپ کوتاه از دستاوردهای پژوهشی با استفاده از پاورپوینت
3- تهیه کلیپ کوتاه از دستاوردهای پژوهشی با استفاده از ابزارهای پژوهشی
4- نوشتن Layman Abstract با استفاده از ابزار های پژوهشی موجود
5- استفاده از کلیپ کوتاه تهیه شده برای ارتقا رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات محقق
6- استفاده از Layman Abstract برای ارتقا
درباره دوره ساختن کلیپ های کوتاه از دستاوردهای پژوهشی و تهیه Layman Abstract :
آیا می دانید که بیش از 43% از مقالاتی که در نشریات ISI به چاپ رسیده هرگز مورد استناد قرار نگرفته اند (nature.com/top100, 2014)؟ بطور قطع کیفیت مقالات دلیلی بر بی توجهی سایر محققین نبوده بلکه عدم اطلاع از وجود چنین مقالاتی؛ علت اصلی عدم استنادات بوده است. چاپ یک مقاله در یک نشریه معتبرعلمی تنها نیمی از راه نشر آن است، بخش اعظمی از فرآیند مربوط به رویت پذیری آن مقاله می باشد. استفاده از ابزارهای پژوهشی مناسب می تواند به محقق کمک کند تا نتیجه کار خود را در دسترس سایرین قرار داده و در نهایت، مقاله اش استنادات مناسبی بگیرد. سهم استناد به مقالات تاثیر شگرفی در رتبه بندی دانشگاهها دارد. بنابراین با افزایش ضریب تاثیر مقالات به ارتقا رتبه علمی فرد و دانشگاه کمک شایانی خواهد شد. دکتر آل ابراهیم بعنوان مبدع “Research tools” در این مرکز سعی دارد تا فضایی را در کشور فراهم آورد تا محققین و سیاستگذاران در دانشگاه ها با روشهای نوین بهبود رویت پذیری و افزایش ضریب تاثیر مقالات علمی آشنا شوند تا رتبه محقق و رتبه دانشگاه در رنکینگ جهانی ارتقاء یابد.
اهمیت موضوع دیدن شدن کارهای تحقیقاتی و رتبه بندی دانشگاه ها:
اغلب نظام های رتبه بندی بر روی شهرت، ویژگی های عملکردی دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی متمرکز شده اند. امروزه سیستم های رتبه بندی فراوانی در جهان وجود دارند که دانشگاه های کشورها را در سطح ملی یا بین المللی مقایسه و رتبه بندی می کنند. از مشهورترین و پر کاربردترین رتبه بندی های بین المللی، می توان به سه سیستم رتبه بندی QS World University Rankings و سیستم رتبه بندی دانشگاه جیو تانگ شانگهای Shanghai Jiao Tong University معروف به شانگهای رنکیگ یا Academic Ranking of World Universities و سیستم رتبه بندی تایمز Times Higher Education World University Rankings اشاره کرد. پس از نظام رتبه بندی شانگهای و تایمز، رتبه بندی های بین المللی دیگری نظیر رتبه بندی CWTS Leiden Ranking و ISC و Webometrics و U-Multirank و US News Best Global Universities وRUR World University Rankings و…از سوی سازمان های مختلف ارائه شده و هر کدام با روش و شاخص های خاصی درصدد رتبه بندی موسسات آموزشی در سطح جهانی هستند.
رتبه بندی دانشگاه ها فرآیند انتخاب را برای سیاستگذاران جهت تخصیص بودجه، برای دانشجویان جهت انتخاب دانشگاه هدف، برای صنعت گران جهت یافتن همکار دانشگاهی، و برای سایر دانشگاه ها؛ یافتن همکار تحقیقاتی را ساده می نماید. دانشگاهها همواره به دنبال دستیابی به جایگاه بالاتر هستند. احراز رتبههای بهتر، با پذیرش دانشجویان با توانایی بالاتر و در نتیجه بهبود کیفیت ورودی دانشگاه رابطه مستقیم دارد .
با توجه به شاخص های رتبه بندی، شهرت دانشگاه، تعداد مقالات، و ارجاع به آنها از مهمترین شاخص ها در تعیین رتبه بندی یک دانشگاه ه است. بنابر این رویت پذیری و افزایش ضریب تاثیر تحقیقات اثر به سزایی در افزایش رتبه فرد محقق و دانشگاه وی دارد. بر همین اساس این مرکز با استقرار در معاونت آموزشی سازمان جهاد دانشگاهی تهران برنامه ای را برای افزایش رتبه فرد محقق، رنکینگ دانشگاه ها، و رویت پذیری مقالات که منجر به افزایش استنادات به آنها خواهد شد تدارک دیده است.
فیلم های مرتبط با ساختن کلیپ های کوتاه از دستاوردهای پژوهشی و تهیه Layman Abstract:
فیلم آموزشی افزایش رویت پذیری و ضریب تاثیر تحقیقات
معرفی شبکه های اجتماعی علمی و نحوه عضویت و فعالیت در آنها
ایجاد هویت مجازی (برند سازی شخصی) افراد
بازار یابی به کمک ایمیل Email Marketing