بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

تأثیر ریپورتاژ بر برندینگ


ریپورتاژ چیست, ریپورتاژ آگهی, تبلیغات, برند, بهبود SEO سایت, برندیگ چیست؟در چه سایتی ریپورتاژ قرار دهیم؟

همانطور که مستحضر هستید امروزه تولید و انتشـار محتوا در محیط وب و همچنین شـبکه‌های اجتماعی نقش بسزایی در تبلیغات و معرفی برند دارند، در این میان نقش موتورهای جستجو در بازیابی اطلاعات به کاربران دوچندان است؛ تا جایی که در سـالهای اخیـر شـرکتها و تولیدکنندگان هزینه زیادی را صرف بالا بردن ارتقاء رتبه سایت خود در این عرصه نموده اند، که این امر بی‌شک نشانه نفوذ و گسترش پهنای وب و ایجاد روابـط جدید میـان کاربـران موتورهای جستجو بـا اهداف مشـترک در جهت تسـهیل در ارتباط با مشتریان در عرصه دیجیتال است.

براین اساس یکی از بهترین راه‌های اعمال این راهکارها تحت عنوان ریپورتاژ جهت بهبود SEO سایت است.

ریپورتاژ چیست؟

ریپورتاژ متنی است که از آن برای معرفی خدمات یا محصولاتی که توسط شما ارائه می‌گردد استفاده می‌شود. این متن را می‌توانید در سایت‌هایی با اعتبار بالا مانند سایت‌های خبری و مرجع مانند سایت مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی قرار دهیم. ریپورتاژ باید به نحوی باشد که در عوض القای حس تبلیغ به مخاطب، ایشان را به کسب اطلاعات در زمینه مربوطه جذب نماید.

از جمله شاخصه‌های ریپورتاژ می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • استفاده از کلمات کلیدی مناسب: در طی سالیان گذشته الگوریتم‌های گوگل برای استفاده از کلمات کلیدی دچار تغییراتی شده است. امروزه در کناراستفاده از کلمات کلیدی مرتبط و حفظ چگالی آن نکته دیگری که حائز اهمیت است استفاده از کلمات مترادف وLSI های پیشنهادی گوگل است.
  • استفاده از سبک‌های مختلف لینک‌دهی: بر خلاف تصور بسیاری از افراد هیچ الزامی برای استفاده از سه لینک در ریپورتاژ وجود ندارد، گرچه برخی سایت‌های پذیرنده ریپورتاژ محدودیت‌هایی را اعمال می‌نمایند اما گاهی استفاده از یک لینک تأثیر کافی را برای شما خواهد داشت.
  • از عنوان مناسب برای متن خود استفاده کنید، عنوانی که مخاطب را مجاب کند متن را بخواند.
  • می‌توانید از موضوعات اخبار روزمره برای نوشتن ریپورتاژ استفاده کنید.
  • هرگز متن کپی را در ریپورتاژ خود قرار ندهید، از دیدگاه گوگل این امر تأثیر منفی زیادی روی سایت شما دارد.
  • بهتر است ریپورتاژ را با عنوان متن خبری یا مقاله بنویسید.
  • مفهوم خود را خلاصه و مفید بیان کنید و از حاشیه و شاخ و برگ بیهوده بپرهیزید.

برندیگ چیست؟

برندسازی مکانیزمی است که از آن برای شناخته شدن یک محصول، خدمات، یا یک شخص استفاده می‌شود. این اصل با استفاده از یک نام یا نماد خاص در به خاطر سپاری به مخاطب کمک می‌کند و نهایتاً با تلاش برای ایجاد تمایز بین خود و رقیبان، میزان فروش را افزایش می‌دهد. افزایش اعتبار برند این امکان را فراهم می‌سازد تا شما بدون افزایش کیفیت، قیمت را نسبت به رقیبان افزایش دهید. یکی از روش‌های افزایش اعتبار برند استفاده از سایر برندهای محبوب برای تبلیغ آن محصول است، به طور مثال یک شرکت ارائه لوازم ورزشی از ورزشکاران محبوب برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کند، در واقع آن شرکت صرفاً به واسطه کیفیت محصولات خود فروش نمی‌کند.

 

در طی مراحل برندسازی باید به چند سؤال ذهن مخاطب پاسخ دهید:

  • هدف سازمان شما چیست؟
  • مزیت محصول شما نسبت به سایر رقیبان چیست؟
  • مشتریان شما انتظار چه سطحی از کیفیت را دارند؟
  • جامعه هدف برندیگ شما چیست؟

مؤلفه‌های تأثیرگذار در مراحل برندیگ:

  • استفاده از لوگوی حرفه‌ای
  • برندسازی صدایی
  • تبلیغات دهان به دهان
  • برندیگ ویدیویی

در چه سایتی ریپورتاژ قرار دهیم؟

هرچه میزان اعتبار دامنه (دامین اتوریتی) و میزان ورودی سایت (مخاطبان) ببیشتر باشد، میزان تأثیرگذاری روی سایت مقصد به مراتب بیشتر خواهد بود. در واقع عملکرد این مکانیزم بر سئوی سایت شما بدین‌صورت خواهد بود که بخشی از اعتبار سایت مبداء به سایت مقصد داده شده و به آن کمک می‌کند تا در رتبه‌بندی نتایج جستجوی گوگل به نتایج اولیه نزدیکتر شود. سعی کنید در صورت امکان ریپورتاژ را روی سایتی قرار دهید که مرتبط با زمینه کاری شما باشد. یکی دیگر از مواردی که در این امر تأثیر دارد سن دامنه‌ای است که متن روی آن قرار می‌گیرد؛ هرچه سن دامنه بیشتر باشد از نظر گوگل دارای اعتبار بالاتری است.

تفاوت بکلینک و ریپورتاژ:

  • معمولاً بکلینک‌ها بعد از شش ماه تا یک‌سال از روی سایت حذف می‌گردد اما درمورد ریپورتاژ اینچنین نیست و صفحه‌ای که برای ریپورتاژ استفاده می‌شود همیشگی است.
  •  با توجه به نکته ذکر شده بدلیل نیاز برای تمدید بکلینک‌ها، هزینه‌ها به صورت دوره‌ای تکرار می‌شوند، همچنین تأثیر ریپورتاژ به مراتب بیشتر از بکلینک است.
  •  گوگل تمایل بیشتری به یک متن پرمحتوا و جذاب برای مخاطب دارد.
  • نرخ کلیک بر روی ریپورتاژ بالاتر از بکلینک‌های پروفایلی است.

وب‌سایت مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی به عنوان یکی از سایت‌های مرجع با در اختیار داشتن سه بانک اطلاعاتی، محل مراجعه روزانه بیش از 110 هزار علاقمند در حوزه علم و فناوری است.

این سایت با داشتن اعتبار دامنه بالا و مخاطبان بالا، می‌تواند فضای مناسبی را در اختیار شرکت‌ها و تولیدکنندگان داخلی جهت معرفی دستاوردهای بومی خود در کنار سایر فناوری‌های روز دنیا قرار دهد.

جهت سفارش و اطلاع از شرایط درج ریپورتاژ آگهی با شماره تلفن 44265001 داخلی 109 ویا 09385436660، کارشناس تبلغات مرکز اطلاعات علمی، تماس حاصل فرمایید.

 

لینک کوتاه

لینک کوتاه

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

جاوا اسکریپت(JavaScript): معرفی بهترین آموزش های جاوا اسکریپت

تاریخ: 1401/09/20

بازدید: 6871

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

معرفی زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به همراه بهترین منابع یادگیری برنامه نویسی جاوا اسکریپت در این مطلب.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

روز ملی ادبیات کودکان و نوجوانان و بازخوانی مقالات مرتبط با آن در SID

تاریخ: 1402/04/17

بازدید: 2997

1402

زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع ادبیات کودک و نوجوان معرفی شدند.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

بررسی ابعاد مختلف اخلاقی، فقهی و حقوقی روش های درمان ناباروری

تاریخ: 1403/10/12

بازدید: 64

1403

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تبادل نظر و ارائه دستاوردهای جدید در زمینه روش های درمان ناباروری و بررسی ابعاد مختلف حقوقی، فقهی و اخلاقی

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

روز فرهنگ عمومی و بازخوانی مقالات مرتبط با آن در SID

تاریخ: 1401/08/11

بازدید: 4753

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

براساس گزارش مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی، پربازدیدترین مقالات علمی با موضوع فرهنگ عمومی معرفی شدند.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins