اگر در حال نگارش سندی هستید که دارای نمودارها و جدول ها و شکل های مختلف در فصل های مختلف است، ممکن است لازم داشته باشید تا شرح های نمودارها و جدول ها و شکل های مختلف خود را با شماره فصلی که در آن است، نگارش کنید. برای مثال، ممکن است شکل چهارم در فصل پنجم شرحی با این عنوان داشته باشد: "شکل 4-5". برای انجام این کار مراحل زیر را انجام دهید:
مرحله اول: شماره گذاری را برای عناوین هر فصل اعمال کنید.
دوره آموزشی ورد برای پژوهشگران
توجه داشته باشید که برای اضافه کردن هر شماره فصل در شرح ها باید از سبک style مخصوصی برای عنوان فصل استفاده کنید و آن سبک فقط مخصوص به همان عنوان فصل باشد.
- عنوان اول مورد نظر خود را انتخاب کنید.
- در تب Home ، روی پاراگراف Paragraph کلیک کنید و سپس Multilevel List را انتخاب کنید.
3. روی تعریف شماره بندی فصل ها که دارای Heading 1 یا Chapter 1 است، کلیک کنید.
چگونه عنوان فصل را به هدر در ورد اضافه کنیم
مرحله دوم: اضافه کردن اعداد به شرح ها
1. نمودار، جدول، معادله، شکل و یا آپشن مورد نظر خود را انتخاب کنید.
2. در تب References از قسمت Captions روی Insert Caption کلیک کنید.
3. اینجا، لیبل مورد نظر خود را انتخاب کنید. در صورتی که لیبل مورد نظر شما در اینجا وجود نداشت روی New Label کلیک کنید و سپس عنوان لیبل جدید را وارد کنید.
4. متن مربوط به شرح مورد نظر خود را وارد کنید.
5. روی Numbering کلیک کنید.
6. سپس تیک مربوط به گزینه Include chapter number را فعال کنید.
7. در قسمت Chapter starts with style، استایل ساخته شده مورد نظر خود را انتخاب کنید.
8. در قسمت Use separator، نقطه گذاری مورد نظر خود را برای جدا کردن شماره فصل از شرح انخاب کنید.
9. روی Ok کلیک کنید.