در این کارگاه مباحثی همچون با آشنایی پایگاه های معتبر بین المللی ، آشنایی با ISI , SCOPUS، آشنایی با شناسایی نشریات معتبر، آشنایی با نحوه جستجو، آشنایی با ترفندهای جستجو مطرح میگردد
پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی
تاریخ: 1400/08/24
بازدید: 2809
زمان مطالعه: 5 دقیقه / لینک کوتاه:
کلیدواژگان: آنیون ها | آنیون | کوانتوم | فیزیک
آنیون چیست ؟
آنیون ها ، اتم ها یا گروهی از اتم ها با نام رادیکال هستند که از الکترون به دست آمده اند. از آنجایی که الکترون های آنها بیشتر از پروتون است، آنیون ها دارای بار منفی هستند . به عنوان مثال، یون های کلرید "chloride ions Cl"، برمید "bromide Br" ، یدید"iodide I" آنیون های تک ظرفیتی هستند، یعنی ظرفیت ترکیبی فقط با یک یون هیدروژن دارند .
یون یک اتم (یا گروهی از اتم ها) با بار الکتریکی است. آنیون ها یکی از دو نوع یون هستند. نوع دیگر یون ، کاتیون نام دارد که بار مثبت دارد . در بسیاری از کریستال ها آنیون ها بزرگتر هستند. کاتیون های کوچک در فضای بین آنها قرار می گیرند.
آنیون ها به سمت آند (الکترود مثبت) جذب می شوند. همه ی آنیون ها تمایل به پذیرش پروتون H+ دارند . ازت، اکسیژن و فلوئور از غیرفلزاتی هستند که در اثر قرار گیری در کنار اتمهای فلزی در ترکیبات شیمیایی تبدیل به آنیون می شوند .
آنیون ها شامل هیدرید ، فلوئورید ، کلرید ، برمید ، یدید ، هیپو کلریت ، کلریت ، کلرات ، پرکلرات ، پربرومات ، یدات ، هیدروکسید ، سیانید ، هیدروژن سولفید ، هیدروژن کربنات ، نیتریت ، نیترات ، دی هیدروژن فسفات ، دی هیدروژن فسفیت ، دی هیدروژن هیپو فسفیت ، هیدروژن سولفات ، پرمنگنات ، فرمات ، استات ، بنزوآت ، متوکسی ، اتوکسی ، آزید ، اکسید ، سولفید ، پراکسید ، کربنات ، هیدروژن فسفات ، هیدروژن فسفیت ، سولفیت ، سولفات ، منگنات ، اگزالات ( اکسالات ) ، کرومات ، دی کرومات ، نیترید ، فسفید ، آرسنید ، فسفات ، آرسنات هستند .
تا کنون هشت مدرک علمی مرتبط با آنیون ها و 46 مدرک علمی نیز با عنوان آنیون در پایگاه مرکز اطلاعات علمی نمایه شده است. وبیناری با موضوع کوانتوم از نوع سوم آنیون ها در تاریخ 26 آبان 1400 از ساعت 17 ، توسط دانشکده فیزیک دانشگاه صنعتی شریف و با همکاری انجمن فیزیک ایران به صورت رایگان برگزار خواهد شد. استاد حاضر در این وبینار دکتر فرانک ویلچک است. دکتر فرانک ویلچک "Frank Wilczek"در حال حاضر استاد فیزیک در موسسه فناوری ماساچوست (MIT)، مدیر مؤسس مؤسسه TD Lee و دانشمند ارشد در مرکز کوانتومی Wilczek، دانشگاه جیائو تونگ شانگهای (SJTU)، استاد برجسته در دانشگاه ایالتی آریزونا (ASU) است. دکتر فرانک ویلچک برنده جایزه نوبل فیزیک 2004 برای کشف آزادی مجانبی در نیروی هستهای قوی است . دکتر فرانک ویلچک دارای 710 مدرک علمی و 92303 استناد در گوگل اسکالر است . علاقه مندان می توانند برای شرکت در این وبینار به لینک مراجعه کنند .
پست های مرتبط
تاریخ: 1402/02/31
بازدید: 784
1402
زمان مطالعه: 2 دقیقه
خاموشی سراسری شبکه های برق، به یکی از دغدغه های مهندسان برق تبدیل شده است.
@ins
تاریخ: 1401/02/26
بازدید: 7818
1401
زمان مطالعه: 3 دقیقه
پرتو درمانی ، از روش های رایج درمان تومورهای بدخیم و خوش خیم است . پرتو درمانی با هدف نابودی سلول های توموری و محافظت از بافت های سالم انجام می شود .
تاریخ: 1401/02/17
بازدید: 1819
زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه
ماشینی هایی مثل ماشین های IPM و BLDC وجود دارند ، که با استفاده از اینورتر درایو می شوند . کاربرد این ماشین ها در صنعت است
تاریخ: 1400/07/17
بازدید: 1609
1400
موسسه آموزش عالی علوم شناختی با حمایت ستاد توسعه علوم و فناوری های شناختی وبیناری در حوزه علوم شناختی با حضورپروفسور نوام چامسکی چهره برجسته علوم شناختی معاصر به همراه یکی از اساتید داخلی برگزار می کند.
تاریخ: 1402/06/11
بازدید: 176
زمان مطالعه: 1 دقیقه
تحلیل اثربخشی هزینه به صورت گسترده در اولویت بندی سیاست گذاران برای بهبود سلامت جامعه استفاده می شود.
تاریخ: 1400/08/16
بازدید: 1195
استفاده از هوش مصنوعی توزيع شده و به کارگيری زيرساخت های کنترل باعث ايجاد طرحي انعطاف پذير براي کنترل شبکه قدرت مي شود ، بسیاری از فناوری ها بر پایه توسعه استراتژی های بهینه و زمان استوار هستند .
تاریخ: 1400/11/17
بازدید: 2075
حجم داده با پیشرفت فناوری سرعت گرفته است . با حجم روزافزون داده ، نیاز به بستری که بتوان این داده ها را ذخیره کرد وجود دارد . به این حجم از داده که نیاز به بستر دارد کلان داده گفته می شود .
تاریخ: 1401/09/16
بازدید: 335
دیجیتالی شدن وارد زندگی شخصی، سازمانی و جامعه همه ما شده است.
تاریخ: 1400/09/22
بازدید: 2219
مدیریت محصول یک عملکرد سازمانی است که با توسعه محصول جدید، توجیه اقتصادی ، برنامه ریزی ، تأیید ، پیش بینی ، قیمت گذاری، راه اندازی محصول و بازاریابی محصولات در تمام مراحل چرخه عمر آن در یک شرکت سروکار دارد .
تاریخ: 1400/10/25
بازدید: 2383
مغز انسان متشکل از شبکههای متعددی است که در فضا توزیع شده و در طول زمان به هم متصل شده تا تعامل معناداری با دنیای بیرون تنظیم کند .