مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

فیلم آموزشی فرآیند نوشتن مقاله مروری

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

واقعیت‌ افزوده


وبینار واقعیت افزوده

واقعیت‌ افزوده،‌ یک ‌نمای ‌مستقیم ‌یا ‌غیر ‌مستقیم‌ است که از ‌محیط‌ فیزیکی دریافت می شود و ‌با ‌استفاده‌ از‌ اطلاعات ‌مجازی‌ گرافیکی که ‌توسط ‌کامپیوتر‌ ‌تولید‌ یا تقویت ‌شده گفته می‌شود.‌ واقعیت ‌افزوده به شکل سه بعدی ‌داده‌های ‌واقعی ‌و‌ مجازی ‌را ‌با ‌یكدیگر ‌ترکیب می‌کند‌. واقعیت افزوده به شکل ‌تعاملی ‌است. ‌واقعیت‌افزوده ‌را ‌می‌توان ‌حالت‌ میانی، بین ‌دنیای ‌واقعی‌ و ‌دنیای ‌مجازی‌ دانست. هنر ‌واقعیت ‌افزوده، این است که یک ‌اثر‌ هنری ‌نمایش ‌موجود در واقعیت با‌ استفاده ‌از‌ تكنولوژی ‌واقعیت ‌افزوده ‌ایجاد ‌شده‌ است.‌

واقعیت افزوده، یک فناوری تعاملی است که محیط فیزیکی را به همراه عناصر مجازی روی هم قرار می دهد. لایه مجازی بین محیط فیزیکی قرار دارد که به صورت اطلاعات متنی، عکس و فیلم در اختیار کاربر قرار گرفته و کاربر آن را از این طریق می‌بیند.  از دستگاه هایی مثل تلفن هوشمند، تبلت و برخی از نمایشگرهای خاص می‌توان استفاده کرد تا واقعیت مجازی را دید.

سیستم واقعیت افزوده توسط Azuma در سال 2001 به وجود آمد. Drummond در سال 2006 عنصر مهمی به واقعیت افزوده اضافه کرد. Ivan در سال 1960 اولین عکس برداری از واقعیت افزوده را توسعه داد و دید گرافیکی پرتو افکن به وجود آورد. ناسا در سال های 1960 و 1970 به ساخت تجهیزات سه بعدی با استفاده از واقعیت افزوده پرداخت. بعد از سال 1990، دستگاه ها و کامپیوترهایی برای واقعیت افزوده به وجود آمد و برای اولین بار از این دستگاه ها برای رویت واقعیت افزوده استفاده شد. واقعیت افزوده در پزشکی، صنعت، بازی، ارتش، ناوبری، آموزش، معماری و گردشگری به کاربرده می شود.

برای دریافت آخرین‌های بلاگ در خبرنامه عضو شوید.

وبینار واقعیت افزوده

وبینار واقعیت افزوده در تاریخ 5 تیر 1401 ساعت 16.30 دقیقه برگزار خواهد شد. در وبینار واقعیت افزوده مجید پورمعمار دانشجوی دکتری و متخصص در تعامل انسان با کامپیوتر، از Concordia University کشور کانادا در وبینار واقعیت افزوده حضور خواهد داشت. علاقه مندان برای شرکت در وبینار واقعیت افزوده به آدرس مراجعه کنند.

 

واقعیت افزوده

 

منابع

رضوی ترمه، س.، و ملک، م. (1396). طراحی و پیاده سازی یک سیستم بافت آگاه واقعیت افزوده. اطلاعات جغرافیایی, 26(104 ), 77-90. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=357962

رفیع زاده اخویان، ر.، و جوانی، ا.، و صافیان، م.، و شیروانی، م. (1395). تبیین هنر واقعیت افزوده و نسبت آن با جهان واقعی. کیمیای هنر, 5(20), 19-30. https://www.sid.ir/fa/journal/ViewPaper.aspx?id=295654

لینک کوتاه

لینک کوتاه

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

وبینار ساخت بافت و اندام

تاریخ: 1401/05/08

بازدید: 1216

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

هدف پزشکی، تامین سلامت افراد است. ساخت بافت و اندام، به منظور جایگزینی یا ترمیم بافت ها و اندام هایی است که بر اثر جراحت یا عوامل مختلف آسیب دیده یا از بین رفته‌اند.

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button