تبلیغات گوگل؛ نردبانی برای رشد کسبوکار شما
تبلیغات یکی از مهمترین عوامل برای پیشرفت و موفقیت چشمگیر و سریع در کسبوکار است. ما از استراتژیهای تبلیغاتی برای آگاهیرسانی به جامعه درباره برند، محصولات و خدمات بهره میگیریم و میتوانیم در بازه زمانی کوتاهتری اهداف کسبوکار را محقق کنیم. در میان استراتژیهای تبلیغاتی در فضای مجازی، تبلیغات گوگل یکی از مؤثرترین روشها با هزینهای مقرونبهصرفه و نرخ بازگشت سرمایهگذاری بسیار بالا است. در این مطلب با این استراتژی، مزایای آن و یکی از برترین شرکتها برای دریافت خدمات در این زمینه آشنا میشویم.
چرا تبلیغات در گوگل ادز برای کسبوکارها اهمیت دارد؟
گوگل ادز (Google Ads) یک پلتفرم و سرویس تبلیغاتی بسیار موفق با روش پرداخت بهازای کلیک (PPC) و برخی از روشهای دیگر پرداخت است که عامل موفقیتی برای بیشتر انواع کسبوکار بوده است. این پلتفرم بر اساس کلمات کلیدی که به کسبوکارها پیشنهاد میدهد، امتیاز کیفیت تبلیغات گوگل و دیگر عوامل، باعث میشود تا وبسایتها بتوانند در صفحات نخست نتایج جستجو در گوگل ظاهر شوند. به نقل از ادستیتو این امکان بهتنهایی به معنای افزایش رتبه سئو، افزایش سرنخها و بازدید وبسایت و افزایش فروش محصولات و خدمات است.
آیا کسبوکار شما واقعاً به تبلیغات گوگل نیاز دارد؟
خود شما بهترین کسی هستید که میتوانید تعیین کنید آیا به تبلیغات گوگل ادز نیاز دارید یا خیر. آیا مخاطبان هدف شما کاربران فعال اینترنت هستند؟ آیا میخواهید کسبوکار شما حضور آنلاین بهتری داشته باشد؟ آیا از نتایج شیوههای سئو شرکت خود راضی هستید؟ پاسخ به این سؤالها میتواند تعیینکننده باشد. اگر صاحب یک کسبوکار کوچک یا بزرگ و یا بازاریاب یکی از شرکتها هستید، میتوانید از این ابزار تبلیغ در گوگل برای اهداف زیر استفاده کنید در ادامه باهم سه مزیت تبلیغات گوگل ادز از نگاه ادستیتو خواهیم خواند و بررسی خواهیم کرد که چرا تبلیغات گوگل ادز یکی از بهترین روشهای تبلیغاتی برای کسبوکار شما خواهد بود.
به طور مستقیم با افرادی که به دنبال محصولات یا خدمات شما هستند ارتباط برقرار کنید
تبلیغات گوگل ادز، این امکان را برای شما فراهم میکند که با افرادی که مستقیم به محصولات و یا خدمات شما نیاز دارند را در کوتاهترین زمان به شما وصل کرده تا بتوانید خدمات و محصولات خود را به آنها نمایش دهید.
افرادی متعلق به یک گروههای جمعیتی خاص را هدف تبلیغات قرار دهید
در این شیوه تبلیغات یعنی تبلیغات گوگل ادز، شما فقط برای جامعه هدف خود هزینه پرداخت خواهید کرد و هزینه خود را هدر نخواهید داد، به عبارتی این هزینه فقط مختص به مشتریانی که به شما نیاز دارند و یا به شما علاقه دارند پرداخت خواهد شد.
کاربران اینترنت را به صفحات فرود سایت خود هدایت کنید
یک مغازه را در نظر بگیرید که شما میتوانید به هر صورت ویترین و چیدمان خود را به هر روشی طراحی کرده و مشتریان خاص خود را به آنجا هدایت کنید، تبلیغات گوگل این امکان را به شما میدهد که مشتریان تبلیغات خود را به هر صفحه که صلاح میدانید، هدایت کنید
تبلیغات در گوگل چه مزایایی برای کسبوکار دارد؟
تقریباً 65 درصد از تمام شرکتهای کوچک و متوسط در سراسر جهان از تبلیغ گوگل برای تقویت و توسعه کسبوکار خود استفاده میکنند. این به این معنا است که عدم بهرهگیری شما از این استراتژی و ابزار تبلیغاتی میتواند به معنای عقب افتادن از رقبا باشد! بااینحال اگر برای بهرهگیری از این ابزار تبلیغاتی مجاب نشدهاید، ما برخی از مهمترین مزایای بهرهگیری از آن را به شما معرفی میکنیم.
فقط برای نتایج پول پرداخت میکنید
یکی از هیجانانگیزترین و جذابترین مزایای گوگل ادز این است که شما نه برای تبلیغات که برای نتایج آن پول پرداخت میکنید. بهعبارتدیگر باتوجهبه ماهیت نحوه عملکرد تبلیغات PPC، شما فقط برای تعداد دفعاتی افراد از طریق لینک تبلیغاتی وارد سایت شما شدهاند، هزینه پرداخت میکنید.
بنا بر بودجه خود، تبلیغ میکنید
در بیشتر روشهای تبلیغات گوگل، حداقل بودجه تعیین نمیشود. این مزیت باعث میشود تا کسبوکارها بتوانند حتی با بودجه کم تبلیغات در گوگل را آغاز کنند. برایناساس کافی است روش تبلیغاتی و مدیریت آن در این ابزار مناسب باشد تا بتوانید با همان سرمایهگذاری اندک نیز به نتایجی عالی دست پیدا کنید.
کارایی تبلیغات در گوگل ادز قابلاندازهگیری است
شما نمیتوانید چیزی را بهبود ببخشید اگر نتوانید ابتدا عملکرد آن را بسنجید! بازاریابی آنلاین نسبت به تبلیغات تلویزیونی یا بیلبوردی از مزیت اندازهگیری عملکرد بیشتری برخوردار است و تبلیغات در گوگل ادز نیز به لطف پشتیبانی شرکت گوگل و ابزارهای اندازهگیری خود پلتفرم گوگل ادز دارای بالاترین امکانات برای اندازهگیری عملکرد است. این ویژگی باعث میشود بتوانید با دریافت یک اکانت مدیریت شده گوگل ادز از این گزینههای مدیریتی برای بهبود کمپین تبلیغاتی خود استفاده کنید.
تبلیغات در گوگل ادز، انعطافپذیر است
به گفته کارشناسان ادستیتو گزینههای سفارشیسازی بسیاری در گوگل ادز در اختیار صاحبان کسبوکار و بازاریابان اینترنتی قرار میگیرند. این گزینهها به شما کمک میکنند بهراحتی بتوانید روی مخاطبان هدف خاص و کاربران آنلاین با پرسونای موردنظر، تمرکز کنید. از جمله فیلترهای موجود در گوگل ادز که میتوانید از آنها برای محدودکردن جامعه مخاطبان هدف خود استفاده کنید میتوان به: فیلترهای زمان، زبان، مکان و دستگاه مورداستفاده اشاره کرد. همچنین میتوانید انواع خاصی از تطابق کلمات کلیدی را ایجاد کنید که به شما امکان میدهد تبلیغات خود را فقط برای افرادی نمایش دهید که این کلمات کلیدی را جستجو میکنند.
در جایی تبلیغ میکنید که همه حضور دارند
گوگل پربازدیدترین وبگاه در دنیای اینترنت است. این موتور جستجو دستکم دارای بیش از یک میلیارد سرور در سراسر دنیا است و روزانه یک میلیارد جستجو در آن انجام میشود. همه این موارد باعث میشود از طریق یک اکانت گوگل ادز در موتور جستجویی دیده شوید که کاربران آن بزرگترین جمعیت آنلاین در سراسر جهان هستند.
سریعتر و آسانتر از سئو
سئو محتوا و سئو سایت برخی از مهمترین استراتژیها برای دیدهشدن در موتورهای جستجو هستند. بااینحال بسیاری از کسبوکارهای کوچک و متوسط به دلیل رقابت بالا در فضای کسبوکار خود، هرگز شانس حضور در صفحات نخست موتورهای جستجو مانند گوگل را ندارند. تبلیغات در گوگل ادز، بهترین و تنها امکانی است که میتوانید از آن برای حضور در رتبههای نخست جستجو در گوگل بهره بگیرید. نکته دیگر اینکه نتایج این اقدام باعث افزایش رتبه سئو سایت شما نیز خواهد شد.
آیا هزینه تبلیغات در گوگل زیاد است؟
یک سؤال مهمی که ممکن است برخی از افراد از خود پرسیده باشند، این موضوع خواهد بود آیا تبلیغ در گوگل گران است یا همه کسبوکارها میتوانند از آن استفاده کنند؟ یکی از مهمترین مزایای تبلیغات از طریق گوگل ادز و نمایش آنها در صفحات نخست موتور جستجوی گوگل این است که شما تنها برای نتایج یعنی تعداد کلیکهای دریافتی هزینه پرداخت میکنید. از سوی دیگر تبلیغ در گوگل نسبت به بسیاری از شیوههای دیگر تبلیغاتی نیز هزینههایی مقرونبهصرفه دارد. در صورتی نیز که شما بخواهید کمپینی با هزینه بالای تبلیغاتی ایجاد کنید، در صورت استفاده و مدیریت صحیح، این هزینه در قالب سرمایهگذاری با بازده مناسب و نتایجی مانند افزایش فروش به کسبوکار شما بازمیگردد. همچنین روشهای مختلفی نیز برای کاهش هزینههای تبلیغات در گوگل وجود دارد که برخی از آنها مرتبط با استراتژی انتخاب کلیدواژه شما است و برخی دیگر مرتبط با انتخاب جامعه هدف و مواردی ازایندست خواهد بود.
برترین خدمات تبلیغات در گوگل را از ادستیتو بخواهید
تبلیغات در گوگل یکی از پربازدهترین روشهای تبلیغاتی با امکان سفارشیسازی و ایجاد تناسب بین کمپین تبلیغاتی با اهداف کسبوکار و نوع محصولات و خدمات و نیز جامعه مخاطبان هدف است. اگر شما نیز میخواهید از استراتژی تبلیغات در گوگل به شکل بهینه و با کمترین تعرفه ممکن استفاده کنید، پیشنهاد ما به شما ادستیتو است. ادستیتو یکی از برترین مراجع دریافت خدمات تبلیغات مؤثر در گوگل ادز و یکی از فعالترین پارتنرهای رسمی گوگل در ایران است. همین ویژگی باعث شده است این مجموعه بتواند به مشتریانی که برای نخستینبار از طریق این مرجع یک کمپین تبلیغاتی در گوگل ادز ایجاد میکنند، یک کد پروموشن برای تبلیغات اولیه رایگان با پیشنهاداتی جذاب ارائه دهد. برای بهرهمندی از این خدمات کافی است از طریق کانالهای ارتباطی با کارشناسان ادستیتو تماس برقرار کنید.
جمعبندی
اگرچه استفاده از تبلیغات گوگل برای سایت مستلزم زمان و هزینه است، اما هزاران شغل دریافتهاند که این زمان و پول برای سود و فروش بیشتر بسیار مفید است.
تبلیغات در گوگل یک سیستم تبلیغاتی بسیار موفق است و تقریباً برای هر نوع کسبوکاری میتواند مفید باشد که در کمترین زمان بسیار کارآمد و سودآور باشد. پیشنهاد میشود ارسال تبلیغات در گوگل برای وبسایت خود به شرکتهای معتبر همچون ادستیتو دهید، تیم ادستیتو با استفاده از مجربترین کارشناسان، این نوید را به شما میدهد تا بیشترین بازدهی را از تبلیغات کسبوکار خود داشته باشید و به بهترین نتیجه را دریافت کنید.