درگذشته، میتوانستید به صحبتهای شفاهی و بیمارانتان که با دوستان و خانوادهتان در مورد عملکرد پزشکی خود صحبت میکردند تکیه کنید. این شیوههای بازاریابی سنتی، اگرچه امروزه هنوز مفید هستند، اما کار را بهتنهایی انجام نمیدهند.
سئو سایت پزشکی بسیار رقابتی حیاتی است. باتوجهبه اینکه اکثر بیماران فعلی و بالقوه اطلاعات مراقبتهای بهداشتی خود را بهصورت آنلاین دریافت میکنند، نمیتوانید تلاشهای بازاریابی دیجیتال را نادیده بگیرید. اگر این کار را انجام دهید، بیماران احتمالی را به رقبای خود از دست میدهید. این دلایل کافی است که شمارا قانع کند برای سئو پزشکی سرمایهگذاری کنید. در ادامه به مزایا سئو پزشکی و جزئیات آن میپردازیم.
مزایای سئو سایت پزشکی
بازاریابی برای مطب پزشکی خود زمانی به معنای قراردادن یک تبلیغ در صفحات زرد بود. بااینحال، امروزه بیماران بالقوه برای یافتن ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی محلی به موتورهای جستجو روی میآورند. طبق یک مطالعه، نزدیک به 54 درصد از بیماران بالقوه زیر 35 سال از موتورهای جستجو برای یافتن پزشکان محلی استفاده میکنند. اهمیت سئو سایت در اینجا نمایان میشود.
حتی افراد مسنتر شروع به استفاده از موتورهای جستجو بهعنوان وسیلهای برای یافتن ارائهدهندگان مراقبتهای بهداشتی محلی کردهاند، زیرا 27 درصد از افراد بین 55 تا 64 سال هنگام جستجوی یک پزشک از موتور جستجو استفاده میکنند. سئو شرکتی به شرح زیر است:
افزایش دید
هنگامیکه بیماران بالقوه بهصورت آنلاین برای عمل پزشکی شما جستجو میکنند، باید در رتبهبندی موتورهای جستجو بالا ظاهر شود. قرارگرفتن در بالای نتایج موتورهای جستجو، نام شمارا در مقابل بیماران احتمالی قرار میدهد. گوگل موتور جستجوی پیشرو در جهان است، بنابراین زمانی که سئو سایت پزشکی شما بهدرستی انجام شود نام برندتان در بالای موتورهای جستجو ظاهر میشود، تأیید قوی بر اعتبار شما است.
جستجوگرها به گوگل اعتماد دارند و بهعنوان محصول جانبی آن، زمانی که به عملکرد شما در بالای صفحهنمایش داده میشود اعتماد میکنند. سئو سایت شرکتی میتواند بازدهی خدمات شمارا چندبرابر کند.
بهبود اعتبار
اکثر بیماران بالقوه کلمات کلیدی را که در موتورهای جستجو وارد میکنند یادداشت مینمایند. در ذهن بیماران بالقوه، رتبه وبسایت شما یک رأی اعتماد است. گوگل از الگوریتمی در حال تغییر استفاده میکند تا مرتبطترین نتایج را برای افرادی که بهصورت آنلاین جستجو میکنند ارائه دهد. بیش از 200 عامل وجود دارد که به نتایج جستجو کمک میکند، گوگل همه این عوامل را بهصورت عمومی منتشر نمیکند و پزشکان را مجبور میکند تا بفهمند چه چیزی برای سایتهای پزشکی آنها بهتر است.
کاهش هزینههای جذب بیمار
جذب بیماران جدید یکی از اهداف سئو سایت پزشکی شما است. بااینحال، بهدستآوردن بیماران جدید ممکن است برای شما هزینه بیشتری نسبت به هزینهای که بیماران به شما میپردازند، داشته باشد. با تکنیکهای مؤثر سئو، میتوانید بودجه کلی بازاریابی را کاهش دهید، زیرا استراتژیهای بازاریابی دیجیتال نسبت به سایر اشکال تبلیغاتی ارزانتر هستند.
این بدان معنی است که شما میتوانید بیماران جدید را بسیار سریعتر و با هزینه کمتر وارد کنید. با هزینههای بازاریابی کمتر، انعطافپذیری لازم برای سرمایهگذاری در توسعه هدفمند و صرف زمان بیشتری برای سادهسازی اهداف خوددارید.
مقرونبهصرفه بودن
سئو سایت پزشکی یکی از مقرونبهصرفهترین استراتژیها است، زیرا بیماران بالقوهای را هدف قرار میدهد که در حال جستجوی آنلاین خدمات مشابه شما هستند. استراتژیهای سئو پزشکی میتوانند به شما در صرفهجویی در هزینهها کمک کنند، برخلاف استراتژیهای سنتی مانند تماس سرد.
درحالیکه تماس سرد یک استراتژی اثباتشده است. علاوه بر این، ازآنجاییکه سئو بیمارانی را هدف قرار میدهد که در حال حاضر به دنبال خدمات مشابه هستند.
بازدهی بالاتر
سئو به عمل پزشکی شما با نرخ بالاتری نسبت به سایر اشکال تبلیغات یا استراتژیهای بازاریابی پاداش میدهد. این به این دلیل است که سئو سایت پزشکی یک استراتژی بازاریابی درونگرا است و به شما امکان میدهد تا برای مشتریان واجد شرایطی که به دنبال محصولات و خدمات مشابه شما هستند، بازاریابی کنید.
برای اینکه پیام خود را به مخاطبان هدف خود منتقل کنید، لازم نیست برنامه تلویزیونی موردعلاقه آنها را قطع کنید یا فضای گرانقیمتی را در مجلهای اشغال کنید که آنها در حال خواندن مقاله هستند. تنها کاری که باید انجام دهید این است که وقتی آنها به دنبال اقدامات پزشکی مانند شما هستند، آنلاین شوید.
درواقع، شما حتی مجبور نیستید مخاطبان هدف خود را متقاعد کنید تا خدمات شمارا امتحان کنند. تنها پیامی که باید منتقل کنید این است که شما تمرین مناسبی برای بازدید آنها هستید.
تنها کاری که سئو پزشکی انجام نمیدهد
در اینجا یک چیزی وجود دارد که سئو سایت پزشکی نمیتواند برای شما انجام دهد، نتایج فوری از افرادی که آماده برنامهریزی قرار ملاقات هستند را به شما نمیدهد.
ایجاد شهرت در موتورهای جستجو به زمان نیاز دارد. معمولاً چند ماه یا بیشتر. این امر بهویژه زمانی صادق است که شما رقبای دارید که مدتزمان زیادی بر روی سئوکار میکنند و قبلاً برای برخی از اصطلاحات کلیدی شما رتبهبندی میکنند.
خدمات سئو سایت های پزشکی
وقتی خدمات سئو سایت پزشکی را تایپ میکنید، چندین آژانس را با سرفصلهای عمومی در صفحه اصلیشان خواهید دید. آنها خدمات عمومی و ارزش عمومی را ارائه میدهند.
شما متخصصان پزشکی میخواهید که بتوانند با ارائه نتایج موردنیاز، ارزشی را برای وبسایت پزشکی شما ارائه کنند. بهعنوان یک پزشک، شما میخواهید از طریق رتبهبندی صفحه اول و تجربه مشتری عالی ارزش کسب کنید. مانند متخصصان مراقبتهای بهداشتی شما که مشغول فعالیت پزشکی خود هستند، یک آژانس SEO پزشکی را پیدا کنید که در دستیابی به اهداف نهایی به شما کمک کند.
تفاوت سئو سایت پزشکی با سایت شرکتی
تفاوت سئو سایت پزشکی در مقابل سایت شرکتی اندک است. سئوی شرکتی به شرکت شما کمک میکند تا از مزایای موتورهای جستجو برای بهدستآوردن ترافیک و درنهایت مشتریان بیشتر استفاده کند.
سئوی شرکتی شاخهای از بهینهسازی موتورهای جستجو است که به طور خاص برای برندهای بزرگتر طراحیشده است. سئوی شرکتی بر بهینهسازی یک وبسایت برای رتبهبندی بالا برای کلمات کلیدی مرتبط بهمنظور جذب ترافیک ارگانیک بیشتر از مشتریان بالقوه تمرکز دارد. سئوی شرکتی میتواند برای کسبوکارهایی که به دنبال رشد حضور آنلاین خود و دستیابی به مخاطبان وسیعتری هستند بسیار سودمند باشد.
کمپینهای سئوی پزشکی عبارات خاص مراقبتهای بهداشتی که توسط کاربران وب در موتورهای جستجو استفاده میشود را هدف قرار میدهند. با محبوبیت روزافزون مراجع و جستجوگران پزشکی در موتورهای جستجو، سئو سایت پزشکی و مراقبتهای بهداشتی به طور فزایندهای به یک ضرورت در دنیای دیجیتال امروز تبدیل میشود.
منبع: نبض مارکتینگ