هوش ساختمان چگونه به ساختمان ها کمک می کند؟
صاحبان و اپراتورهای ساختمان از سیستم هوشمند ساختمان به طرق مختلف سود می برند. اول و مهمتر از همه، ابزارهای هوش ساختمان آگاهی را در مورد عملکرد ساختمان افزایش می دهند. مالکان ساختمان می توانند عملکرد ساختمان را از طریق شاخص های کلیدی عملکرد (KPI) نظارت کنند و می توانند بر اساس این معیارها تصمیمات مدیریتی بگیرند. مهندسان ساختمان و کارکنان عملیاتی میتوانند روند تجهیزات و دادههای تاریخی را نظارت کنند و به آنها اجازه دهند تا بر اساس یافتهها تصمیمات عملیاتی بگیرند.
ابزارهای هوش ساختمان همچنین می توانند به کاهش زمان ساخت کارکنان عملیاتی برای شناسایی مسائل در سیستم های ساختمان کمک کنند. این ابزارها می توانند به کارکنان کمک کنند تا بفهمند کدام مشکلات ساختمانی را می توان در داخل خانه حل کرد و کدام مشکلات ممکن است به کمک متخصص نیاز داشته باشد. ابزارهای تجزیه و تحلیل می توانند به جای اجرای یک راه حل سریع برای حل یک مشکل، تلاش های عیب یابی را به دلیل اصلی یک مشکل راهنمایی کنند. این ابزارها همچنین ممکن است مسائل اساسی را که کارکنان عملیاتی ممکن است از آنها آگاه نباشند، از جمله مسائل ناشی از عدم درخواست تعمیر و نگهداری یا مشکلات سیستم ساختمان توسط ساکنان ساختمان را کشف کنند.
ابزارهای هوش ساختمان همچنین می توانند بهینه سازی انرژی را شناسایی کنند. این بهینه سازی ها می توانند از تنظیمات ساده نقطه تنظیم تا توصیه های پیچیده عملکرد سیستم متفاوت باشند. اگرچه ممکن است این بینشها به اندازه بهینهسازیهای سیستمی که توسط متخصصان هدایت میشوند، کامل یا کاربردی نباشند، مالکان و اپراتورهای ساختمان همچنان میتوانند با ارزیابی یا اجرای توصیههای انرژی، صرفهجویی در مصرف انرژی را تشخیص دهند.
قبل از اجرای راه حل هوشمندسازی ساختمان چه ملاحظاتی وجود دارد؟
از آنجایی که راهحلهای هوش ساختمانی زیادی در بازار موجود است، قبل از اجرا باید چند ملاحظات را در نظر گرفت. کارکنان مدیریت ساختمان باید از ابزارهایی که استفاده خواهند کرد آگاه باشند و راحت باشند. چندین ارائهدهنده راهحل، ماژولهای اختیاری متعددی مانند نظارت بر کنتور انرژی، تشخیص خطای HVAC و شمارش ساکنان ارائه میدهند، بنابراین فقط ماژولهای قابل اجرا از آنچه کارکنان مدیریت ساختمان میتوانند نظارت کنند باید انتخاب شوند. برخی از ابزارهای هوش ساختمان، کارکنان مدیریت ساختمان را ملزم میکنند که برای شناسایی مشکلات، در تجهیزات فرو بروند، در حالی که ابزارهای دیگر ممکن است به طور خودکار بینشهایی را برای اپراتورهای ساختمان ارائه دهند. کارکنان مدیریت ساختمان باید از نقش خود در راه حل رهنما فردای قبل از پیاده سازی آگاه باشند.
چگونه می توانم از راه حل هوش ساختمان خود بهره بیشتری ببرم؟
اپراتورهای ساختمان باید یک برنامه منظم برای بررسی تجهیزات در راه حل هوش ساختمان (نه فقط زمانی که مستاجران شکایت می کنند یا زمانی که ایرادات مطرح می شود) دنبال کنند. اپراتورها باید نسبت به بینش های "زنگ هشدار نادرست" محتاط باشند، زیرا تعداد زیاد آنها می تواند کاربرد درک شده پلت فرم را کمرنگ کند.
راه حل Intelligence هنگامی که با تخصص حرفه ای همراه باشد نیز می تواند ارزشمند باشد. تکنسین های خدمات می توانند از این پلت فرم برای عیب یابی انواع مسائل استفاده کنند و کارکنان مدیریت ساختمان می توانند از کارشناسان در مورد معنای پیام های خاص بیاموزند. اگرچه ابزارهای هوش ساختمان هرگز نباید جایگزینی برای تعمیر و نگهداری معمولی باشند، اما این ابزارها می توانند در عملکرد صحیح ساختمان ها، به ویژه زمانی که به طور منظم به طور کامل مورد استفاده قرار گیرند، مفید باشند