بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی


آشنایی با اصول و ترفندهای طراحی و اجرای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و روش‌های اینستاگرام مارکتینگ و لینکدین مارکتینگ از مهم‌ترین مقدمات اجرای یک برنامه‌ بازاریابی است.

در دنیای دیجیتال مارکتینگ کمپین‌های شبکه اجتماعی مانند اینستاگرام مارکتینگ عملکردی مشابه با سوخت موشکی داشته و نوعی تلاش بازاریابی پیج و برند شما به حساب می‌آید. کمپین‌های تبلیغاتی با ساخت تبلیغات متمرکز، برای بالا بردن آگاهی کاربران از برند شما و افزایش اعتبارتان مورد استفاده قرار می‌گیرند. در نهایت کمپین تبلیغاتی باعث افزایش فروش هم می‌شود، این مسأله هدف اصلی صاحبان کسب و کار در سوشال مدیا مارکتینگ است.
به هر حال به صورت میانگین در طول روز 5.3 میلیارد نفر در حال استفاده از شبکه‌های اجتماعی و بستر اینترنت هستند؛ از همین رو راه‌اندازی بازاریابی در شبکه‌های اجتماعی و فراگرفتن آموزش تبلیغات در شبکه های اجتماعی امری ضروری و مهم به شمار می‌رود. در این زمینه صاحبان کسب و کار با تنوع بسیار زیادی روبه رو هستند که در صورت استفاده درست از بستر‌های اینترنتی مختلف، شانس آن‌ها برای افزایش فروش و موفقیت بیشتر خواهد شد.
امروز در این مطلب تصمیم داریم در مورد فرصت‌های بازاریابی و کمپین‌های تبلیغاتی در دنیای دیجیتال مارکتینگ با شما عزیزان صحبت کنیم. سعی کرده‌ایم آموزش‌های مفیدی در این مورد به شما ارائه دهیم؛ پس برای کسب اطلاعات بیشتر ادامه این مطلب را از دست ندهید!

کمپین تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی به چه معنا است؟

قبل از آنکه شما را با ابعاد کمپین‌های مختلف تبلیغات آنلاین مانند تبلیغات در شبکه های اجتماعی (اینستاگرام مارکتینگ و لینکدین مارکتینگ و...) آشنا سازیم بهتر است مفهوم کلی کمپین را به شما ارائه دهیم.
کمپین تبلیغاتی برنامه ای است که با جزئیات و شرایط تعریف شده در یک بازه زمانی مشخص (مثلاً یک ماه) اجرا می شود. یکی از مهم ترین دلایل انجام کمپین های تبلیغاتی، معرفی برند و ماندگاری آن در ذهن مخاطب، گسترش و در نتیجه سودآوری برای مجموعه است. وقتی این برنامه را به صورت کامل و مکتوب برنامه ریزی می کنید به این کار کمپین نویسی می گویند.

images_1668266475.jpg

اهمیت تبلیغات در بیزینس‌ها

حال باید به این سوال پاسخ دهیم که چرا در سال های اخیر کارشناسان دنیای کسب و کار به ویژه آنهایی که تجربه زیادی در راه اندازی کسب و کار دارند، مدام اهمیت برگزاری کمپین تبلیغاتی را بیان می کنند؟
تصور کنید که نویسنده ای کتابی نوشته است. فکر می‌کنید این کتاب خودش را بدون مقدمه ناشر یا هرکسی که در حوزه نشر فعال است منتشر کند؟ پاسخ یک نه بزرگ است! در زمینه کسب و کار هم همین مشکل وجود دارد، اما کمی پیچیده‌تر، در مقیاس بزرگتر و البته مهمتر است. نوشتن کمپین ها و تبلیغات در صورتی که به درستی و در زمان مناسب انجام شود به عنوان کلیدی جادویی در اجرا، توسعه و سودآوری کسب و کار عمل می کند. اما نکته بسیار مهمی که اغلب تبلیغات را ناموفق می کند، عدم توجه به اهداف اجرای کمپین‌های تبلیغاتی است.
راه اندازی یک کسب و کار اینترنتی به تنهایی ممکن است مناسب نباشد، مخصوصاً برای افرادی که هزینه زیادی برای طراحی سایت می پردازند و در نهایت متوجه می شوند که این کار برایشان سودی ندارد. در حال حاضر افراد زیادی هستند که می خواهند کسب و کار سنتی خود را به یک کسب و کار اینترنتی تبدیل کنند اما به دلیل عدم آگاهی فکر می کنند تنها با داشتن صفحه اینستاگرام یا طراحی سایت می توانند فروش میلیونی در اینترنت را آغاز کنند. گرچه اصلاً اینطور نیست.
اگر جزو افرادی هستید که به تازگی کسب و کاری را راه اندازی کرده اید، باید مراقب باشید. موارد زیادی برای مدیریت کسب و کار شما وجود دارد، یکی از مهم ترین آنها تبلیغات حرفه‌ای با تکنیک‌های خاص برای تبدیل یک مخاطب ساده به مشتری است. وفادار باشید. البته این بحث در مورد تبلیغات همیشه خوب پیش نمی رود، زیرا بدون تجربه قبلی یا حداقل بدون کسب دانش، اگر تبلیغات را در هر فضایی انتخاب کنید، به سادگی می توانید پول زیادی از دست بدهید و پاسخ خوبی نداشته باشید.
به طور خلاصه، اکثر مدیران کسب و کار یا صاحبان مشاغل، هنگام برنامه ریزی برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی، اهداف خود را دقیقاً مشابه اهداف تجاری خود می دانند. در حالی که این یک اشتباه بزرگ است، این دو را نباید یکسان در نظر گرفت. دانستن اصول و ترفندهای طراحی و اجرای کمپین تبلیغاتی یکی از مهم ترین پیش نیازهای اجرای طرح بازاریابی است. این دوره آموزشی برای کسب مهارت در دانش تبلیغات مفید است.
در بالا هم اشاره کردیم که کمپین‌ها در بستر اینترنت تلاش‌هایی برای بازاریابی هماهنگ بوده و هدف از این کمپین‌ها تقویت و رشد یک تجارت و‌ شناساندن برند به کاربران است. کمپین‌های آنلاین به گزینه خاصی محدود نمی‌شوند، در واقع کمپین‌نویسی با توجه به‌ایده‌های شما و تلاش‌هایی که در این زمینه بر اساس عوامل مختلفی مانند قابلیت‌های اندازه‌گیری و میزان هدف‌گذاری انجام می‌دهید، بسیار متنوع هستند.
بستر اینترنت با داشتن میلیارد‌ها کاربر در سراسر دنیا یکی از بهترین مکان‌ها برای ایجاد کمپین‌های تبلیغ به شمار می‌رود. اکثر بازاریاب‌ها هم از این مسأله آگاهی کامل داشته و سعی می‌کنند با ایجاد کمپین‌های خوب و پیگیری آموزش بازاریابی در لینکدین آقای نادر وهاب آقایی از حداکثر پتانسیل فضای اینترنت به نفع خود استفاده نمایند.
برای آگاهی شما از پتانسیل‌های بستر اینترنت می‌توانیم به آمار‌های به دست آمده نگاهی بیندازیم، بر طبق این آمار‌ها تقریباً 73 درصد از تمام مصرف‌کنندگان هنگام تصمیم‌گیری به منظور خرید محصول مورد نظرشان به دنبال برند تجاری ‌می‌روند. میزان اهمیت کمپین‌های تبلیغی زمانی بیشتر می‌شود که بدانیم در سال 2021 حدود 48 میلیارد دلار سرمایه‌گذاری‌های جهانی به منظور ایجاد کمپین‌های تبلیغی در شبکه‌های اجتماعی هزینه شده است. با این وجود می‌تواند گفت در صورتی که شما هم با توجه به اهداف خود اگر از کمپین‌هایی مانند اینستاگرام مارکتینک استفاده نمایید، بدون شک امکان به دست آوردن موفقیت شما بیشتر خواهد شد.
نکته جالبی که در مورد کمپین‌ها وجود دارد، امکان اندازه‌گیری و همچنین پیگیری نتایج بدست آمده از یک کمپین در یک تایم خاص است. به یاد داشته باشید که موفقیت شما در لینکدین مارکتینگ همانطور که علیجاه شهربانویی می‌گوید، تولید محتوای هدف‌مند و نو‌آورانه است. 

اهداف کمپین‌های تبلیغات در پلفترم‌های اجتماعی

استراتژیک بودن یکی از ویژگی‌های قابل توجه کمپین‌های پلتفرم‌های آنلاین است. یکی از اهداف این کمپین‌ها هدف قرار دادن تعداد زیادی از کاربران بوده و علاوه بر آن امکان اندازه‌گیری نتایج آن‌ها هم وجود دارد. شبکه‌های اجتماعی مختلفی وجود دارند که اگر آموزش لینکدین نادروهاب آقایی را دنبال کرده باشید با آن‌ها آشنا شده‌اید.
به هر حال کمپین‌های شبکه‌های اجتماعی را می‌توان در بستر‌هایی مانند اینستاگرام، فیسلوک، توییتر، تیک تاک، یوتیوب، لینکدین و پینترست راه‌اندازی کرد. البته در حال حاضر اکثر این پلتفرم‌ها در کشور ما محدودیت استفاده دارند؛ از همین رو تمرکز بسیاری از کارشناسان دیجیتال مارکتینگ مانند علیرضا کاظم‌زاده بر روی اینستاگرام مارکتینگ است. اینستاگرام پرکاربردترین شبکه اجتماعی در ایران است. با کمک تکنیک های بازاریابی اینستاگرام، کسب و کار شما رشد می کند و تعداد بیشتری از مخاطبان هدف شما به مشتریان واقعی تبدیل می شوند. با استفاده از آموزش اینستا در دوره اینستاگرام مارکتینگ کاظم زاده شما مطمئنا به آن نتایجی که می‌خواهید دست می‌یابید.
هرگاه سخن از ساخت یک کمپین باشد، بازاریابان برای رسیدن به آنچه که می‌خواهند تنها باید روی یک هدف تجاری متمرکز شوند. در واقع اهداف مشترکی در تمامی کمپین‌های مختلف که روی پلتفرم‌های اجتماعی ایجاد شده، وجود دارد و صاحبان کسب و کار برای دستیابی به همین اهداف است که باید تلاش کنند. اما به طور کلی این اهداف شامل موارد زیر می‌شوند:

  • افزایش تعامل کاربران با برند
  • افزایش بازخورد‌ها از مخاطبین و کاربران
  • افزایش ترافیک وب سایت
  • راهنمایی برای فروش مستقیم

با توجه به این مسائل شما باید قبل از ساخت یک کمپین تبلیغات آنلاین، برند خود را مورد بررسی قرار داده و با مشخص کردن یک معیار به منظور اندازه‌گیری سطح موفقیت به ساخت کمپین تبلیغاتی دست بزنید. در کمپین‌نویسی این عمل باعث می‌شود نتایج واضح‌تری به دست آورده و با توجه به عملکرد کمپین در طول اجرا عملکرد خود را بهبود ببخشید.

شبکه‌های اجتماعی مناسب برای تبلیغات

ممکن است شما هم هنگام تصمیم‌گیری در مورد کمپین‌نویسی تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی سردرگم شده باشید. با این حال امروز ما از اطلاعات و دانش اساتید آکادمی منظم کمک گرفته و برای رفع این مشکل به شما کمک می‌کنیم.
در ادامه برخی از کمپین‌های آنلاین در پلتفرم‌های اجتماعی مانند اینستاگرام مارکتینگ و لینکدین مارکتینگ را به شما معرفی کرده و به شما می‌گوییم که کدام کمپین برای شما مثمر ثمرتر خواهد بود. ضمن اینکه شما می‌توانید در دوره‌ آموزش کمپین تبلیغاتی استاد علیجاه شهربانویی شرکت کنید.

images_1668267047.jpg

بازاریابی در اینستاگرام

بازاریابی اینستاگرام یا بازاریابی اینستاگرام یکی از انواع بازاریابی شبکه های اجتماعی است که هدف از آن تبلیغ و ارائه یک برند است. همانطور که می دانید، اینستا یک پلتفرم محبوب است و به کسب و کارها کمک می کند تا با تعداد زیادی از مخاطبان ارتباط برقرار کنند، برند و محصولات خود را به آنها معرفی کنند و با اطلاع رسانی از خدمات شرکت، در نهایت فروش را افزایش دهند.

آموزش بازاریابی در اینستاگرام

این روزها وقتی اینستاگرام را باز می‌کنید، بیشتر محتوایی که می‌بینید تبلیغاتی است یا کسب‌وکارها و محصولات آن‌ها را نشان می‌دهد. در واقع خوب است که درک مدیران و صاحبان کسب و کار در مورد اثربخشی و اهمیت آموزش بازاریابی اینستاگرام و اهمیت بازاریابی اینستاگرام برای کسب و کارها را به دلایل زیر درک کنید:

  • این ساده ترین راه برای حفظ ارتباط با مشتریان جدید و فعلی است.
  • کاربران دوست دارند تبلیغات را ببینند و محصولات برند را از طریق این پلتفرم ارائه دهند.
  • 90 درصد از کاربران اینستاگرام حداقل یک شرکت یا برند را در صفحه خود دنبال می کنند.
  • سرعت فروش محصولات و خدمات برندها در اینستاگرام سریعتر از سایر پلتفرم‌ها است.
  • دسترسی به مخاطبان هدفی که فعالانه با برندها در ارتباط و تعامل هستند و قصد خرید دارند، بسیار آسان است.
  • حداقل نیمی از کاربرانی که تبلیغات یک برند را در پلتفرم بازاریابی اینستاگرام می بینند تصمیم به خرید محصولات آن مجموعه می گیرند.

مزایای بازاریابی اینستاگرام برای رشد و سودآوری کسب و کار

اینستاگرام در سال‌های اخیر به پلتفرمی جذاب و شگفت‌انگیز برای رشد کسب‌وکار، فروش محصول و درآمدزایی منحصر به فرد برای کسب‌وکارها تبدیل شده است. به گونه ای که در بین مدیران استارت آپی به عنوان پلتفرمی با اهداف تجاری شناخته می شود. در واقع کسب و کارها و مجموعه ها می دانند که آموزش اینستاگرام به 4 روش زیر می تواند تاثیر مثبت و قابل توجهی در گسترش کسب و کار آنها داشته باشد و در نهایت منجر به فروش محصول شود:

تقویت و رشد برند

بازاریابی اینستاگرام برای افزایش آگاهی از برند معجزه می کند. شاید نمی دانستید که بیش از 80 درصد از کاربران اینستا را یکی از بهترین پلتفرم ها برای آشنایی با محصولات جدید و متنوع می دانند. علاوه بر این، بیشتر مخاطبان به برندهای ارائه شده در این پلتفرم بیش از سایر رسانه ها اعتماد دارند. بنابراین کسب و کارها می توانند با کمک دوره آموزشی فروش اینستا برند خود را تقویت و رشد دهند. فراموش نکنید که اگر کسب و کارها صفحه یا اکانت اینستاگرام نداشته باشند، به احتمال زیاد مشتریان بالقوه خود را از دست خواهند داد

ارتباط و تعامل عالی با مخاطب

شبکه های اجتماعی یکی از بهترین کانال ها برای ارتباط با مخاطبان و مشتریان هستند. در واقع با استفاده از آنها می توانید از طریق لایک یا کامنت از کاربران بازخورد دریافت کنید. کافی است محتوای جذاب و متناسب با نیاز مخاطب تولید کنید تا به راحتی جذب شود.
حال تصور کنید اینستاگرام با این حجم از کاربران فعال که دومین شبکه اجتماعی پرطرفدار بعد از فیس بوک است چه تاثیری در برقراری ارتباط تجاری با کاربران و مشتریان خواهد داشت. حتی اشتراک گذاری یک تصویر در اینستاگرام تقریباً 20 درصد مخاطب بیشتری نسبت به سایر شبکه های اجتماعی (لینکدین، توییتر، تلگرام و غیره) جذب می کند.

فروش در مقیاس بزرگ

در قسمت های قبلی گفتیم که مشتریان تمایل بیشتری به خرید از پلتفرم اینستاگرام نسبت به سایر شبکه های اجتماعی دارند. بنابراین بدیهی است که تعداد زیادی از مخاطبان به مشتری تبدیل خواهند شد و شرکت ها فروش بالایی از محصولات و خدمات را در این شبکه اجتماعی خواهند داشت.
اینستاگرام با آگاهی کامل از این موضوع، مجموعه ابزارهای بسیار قوی و جذابی را برای خرید مستقیم از اینستاگرام در اختیار کاربران قرار داده است. مدیران و صاحبان مشاغل نیز می توانند با استوری ها، برچسب های خرید، تبلیغات و غیره مشتریان را در مورد محصولات خود آگاه کنند تا روند خرید با تجسم بهتری طی شود.

فرصت برای شناخت و جذب مخاطبان هدف

یکی از شگفت انگیزترین ویژگی هایی که اینستاگرام برای صاحبان مشاغل فراهم کرده است، توانایی ملاقات و تعریف مشتریان واقعی یا در واقع خود مخاطبان هدف است. در واقع گزینه های هدف گیری از طریق این شبکه اجتماعی در دسترس هستند.

بازاریابی لینکدین چیست؟

فرآیند استفاده از لینکدین برای ایجاد ارتباطات قوی و مداوم، ایجاد سرنخ، بهبود آگاهی از برند، تقویت روابط تجاری، جلب اعتماد کاربران، به اشتراک گذاری محتوا و هدایت ترافیک وب سایت برای دستیابی به اهداف بازاریابی، بازاریابی لینکدین یا بازاریابی لینکدین نامیده می شود. این شبکه اجتماعی امروزه به دلیل تأثیر فوق العاده ای که بر شبکه دارد، بخشی جدایی ناپذیر از بسیاری از استراتژی های بازاریابی موفق است.
وقتی از لینکدین به عنوان پلتفرمی برای بازاریابی لینکدین استفاده می کنید، در واقع از ویژگی های ارزشمند و کاربردی این پلتفرم از جمله تجزیه و تحلیل، ارتباطات، شبکه سازی و برندسازی بهره مند می شوید.
متاسفانه برخی از مدیران کسب و کار به اشتباه لینکدین را مکانی برای فروش محصولات و خدمات خود می دانند در حالی که با دوره آموزشی لینکدین متوجه می شویم که این شبکه اجتماعی بستری ایده آل برای تبلیغات، ارائه و اطلاع رسانی محصولات است. و خدمات ارائه شده به مخاطبان .

اهمیت بازاریابی لینکدین برای بیزینس‌ها

معمولا وقتی صحبت از بازاریابی شبکه های اجتماعی می شود، برخی از مدیران کسب و کار ترجیح می دهند برای اطلاع رسانی و ارائه برند و محصولات خود به اینستاگرام، توییتر یا فیسبوک مراجعه کنند. اگرچه این 3 پلتفرم برای رسیدن به اهداف تجاری بسیار خوب عمل می کنند، اما با حذف لینکدین، آسیب زیادی به کسب و کار شما وارد می کنند.
بنابراین آموزش لینکدین یکی از ضروری ترین کارها برای بازاریابی برند و کسب و کار است و اگر می خواهید بهترین و بیشترین نتیجه را در اهداف بازاریابی بگیرید، بازاریابی لینکدین را در اولویت قرار دهید.

مزایای استفاده از بازاریابی لینکدین

ما در مورد تعریف و اهمیت آموزش بازاریابی لینکدین برای مشاغل صحبت کردیم. اکنون نوبت به مزایای استفاده از این روش تبلیغاتی برای گسترش و بهبود کسب و کار رسیده است.

  • با کمک بازاریابی لینکدین می توانید ترافیک وب سایت خود را افزایش دهید.
  • مشتریان واقعی را شناسایی کنید.
  • تجربه خود را در ایجاد محتوای ارزشمند به اشتراک بگذارید و به گسترش شبکه خود کمک کنید.
  • فرصت های شغلی را بازاریابی کنید و استعدادهای جدید را به مجموعه خود جذب کنید.
  • با کمک بازاریابی محتوا، مخاطبان هدف و مشتریان بالقوه خود را بیش از هر زمان دیگری با محصولات و خدمات خود آشنا کنید.

images_1668266963.jpg

انواع تبلیغات در لینکدین

محتوای حمایت شده

صفحه اصلی لینکدین هر کاربر همان فید است که می تواند محتوای متفاوتی را ببیند. محتوای اسپانسر شده که یکی از پرطرفدارترین انواع تبلیغات و بازاریابی در لینکدین است، در این فید در میان سایر مطالب ارسال شده در صفحه اصلی به مخاطبان نمایش داده می شود و کاربرانی که شما را دنبال می کنند به صورت 24 ساعته قابل مشاهده است. ، 7 روز در هفته.
دوره آموزش لینکدین مارکتینگ به شما این امکان را داده است که از انواع تبلیغات تصویری، تبلیغات ویدئویی، لینک های وب سایت و ... استفاده کنید. از آنجایی که امکان ارسال این نوع محتوا از صفحه شرکت یا صفحه ویترین شما وجود دارد، بهتر است محصولات خود را به این شکل ارائه دهید تا بزرگترین ها را جذب کنید. حضار؛ زیرا هر بار که کاربران صفحه اصلی شما را در لینکدین مشاهده می کنند، محتوای حمایت شده نیز بازدید می شود و این به معنای افزایش بازدیدکننده است.

پیام های حمایت شده (با یک حامی مالی)

لینکدین برای هر کاربر یک صندوق ورودی اختصاص داده است تا با سایر کاربران ارتباط برقرار کند. جالب است بدانید که کمتر از 50 درصد شرکت ها از پیام رسانی برای ارتباط و تعامل با مشتریان احتمالی خود استفاده می کنند و این یعنی فرصت خوبی برای شما وجود دارد.
لینکدین ابزاری ایجاد کرده است که کاربران را بر اساس مهارت ها، علایق و تجربه گروه بندی می کند و بر اساس این اطلاعات پیام های حمایت شده را برای کاربران مربوطه ارسال می کند. به عنوان مثال اگر کاربری در زمینه طراحی صنعتی فعال باشد، تبلیغات مربوط به این حوزه برای او ارسال می شود.

تبلیغات متنی

تبلیغات متنی نوع دیگری از بازاریابی لینکدین است که در شبکه های اجتماعی دیگر نیز اجرا می شود. یکی از ویژگی های این تبلیغ، هزینه بسیار پایین و سادگی طراحی آن، استفاده بیشتر از سایر انواع بازاریابی در لینکدین است. کاربران می توانند از تصاویر در تبلیغات متنی استفاده کنند و می توانند با کمک کلمات کلیدی یک تبلیغ متنی داشته باشند

انواع کمپین‌های تبلیغاتی در پلتفرم‌های اجتماعی

کمک گرفتن از مناسبت‌ها

از کاربردی‌ترین‌ایده‌هایی که می‌توان برای نوشتن کمپین تبلیغاتی در پلتفرم‌های اجتماعی به کار گرفت، استفاده از مناسبت‌ها و رویداد‌های مختلف است. زمانی که کاربران به صورت دسته جمعی قصد دارند به یک مناسبت خاص کار مشخصی را انجام دهند، بهترین زمان است تا شما برای پیاده‌سازی‌ایده‌های خود دست به کار شوید. در چنین مواقعی مناسب‌ترین زمان در اختیار کسب و کار‌ها قرار داده شده تا دسترسی اجتماعی و همچنین تعاملات خود را با مشتریان افزایش دهند. این موضوع در لینکدین مارکتینگ آقای نادر وهاب آقایی هم به وضوح آمده است.
با کمک بازاریابی در لینکدین، به صورت حرفه ای و موثر در بزرگترین شبکه اجتماعی متخصصان کسب و کار ارتباط برقرار کنید و برند شخصی و سازمان خود را با موفقیت ارائه دهید.

استفاده از رویداد‌های تخفیفی در کمپین‌ها

کمپین‌نویسی به مناسبت‌های مختلف یکی از تأثیرگذارترین راه حل‌ها برای جذب مشتری است. این نوع از تبلیغات را در دوره آموزش اینستاگرام مارکتینگ به وفور مشاهده می‌کنیم، در اینستاگرام مارکتینگ استفاده از این کمپین تبلیغاتی بسیار مثمر ثمر بوده است. به هر حال اگر یک فروشگاه آنلاین دارید می‌توانید با توجه به رویداد‌های مختلفی که رخ می‌دهد مانند روز ولنتاین کمپین‌های تبلیغاتی راه‌اندازی کنید. بلک فرایدی یکی از همین کمپین‌های تخفیفی است و محبوبیت زیادی در سراسر دنیا دارد.
این کمپین در سال‌های گذشته در ایران طرفدارن چندانی نداشت، اما در حال حاضر کسب و کار‌های مختلفی به آن توجه دارند. در این کمپین برند‌های مختلف در یک تاریخ مشخص و هماهنگ با هم کد‌های تخفیفی برای محصولات خود قرار داده و به این ترتیب مشتریان بیشتری به دست می‌آورند.

ایجاد رویدادهای مرتبط

ساخت ایونت‌های متناسب و اثربخش با رویداد‌های مختلف، تأثیر زیادی روی رشد مشتریان دارد. این مسأله یکی از مهم‌ترین عوامل در آموزش لینکدین بوده و کسب و کار‌های مختلف برای رسیدن به موفقیت باید این نوع از بازاریابی را مورد توجه قرار دهند. در این نوع کمپین برخلاف کمپین‌های تخفیفی شما نیازی به ارائه تخفیف نداشته، تنها باید ایونت شما با مناسبتی که پیش رو است همخوانی داشته و نظر مخاطب را به خود جلب کند.
در بازاریابی در لینکدین مهم‌ترین عامل جلب توجه مخاطب به روش‌های مختلف است؛ بدین منظور شما می‌توانید برای افزایش سطح توجه کاربران به رویداد‌ها ابزار‌هایی مانند رسیدن به حد نصاب یا زمان‌بندی مشخص را مورد استفاده قرار دهید. در واقع اگر می‌خواهید ایونت آموزشی برگزار نمایید، می‌توانید برای افزایش فروش این رویداد یک محدودیت شرکت در آن تعیین کرده یا اینکه محدود زمانی برای آن قرار دهید. به هر حال ایجاد محدودیت‌های مختلف در کمیپن‌های آموزشی می‌تواند به سرعت باعث افزایش فروش شود.

ساخت نظرسنجی

از بهترین ابزار‌هایی که در کمپین‌نویسی می‌توان از آن کمک گرفت نظرسنجی است. شاید شما فکر کنید که نظرسنجی تنها بینشی کلی در مورد مشتریان حال حاضر شما بوده اما اگر به آموزش‌های اینستاگرام مارکتینگ آقای علیجاه شهربانویی نگاه کرده باشید، خواهید فهمید که در اینستاگرام استفاده از نظرسنجی‌ها تعاملات صفحه شما را بالا می‌برد.
در نهایت یک نظرسنجی موفق می‌تواند باعث رشد تجارت شما شود. البته که نباید ایجاد نظرسنجی را عملکردی عادی در نظر بگیرید، بلکه باید عملکرد شما در این نوع کمپین تبلیغاتی متفاوت‌تر بوده تا شرایط شما را بهبود ببخشد. شما می‌توانید از این کمپین‌نویسی در پلتفرم‌های زیادی استفاده کنید، برخی از پلتفرم‌هایی که امکان نظر سنجی برای کاربرانشان فراهم کرده‌اند شامل موارد زیر می‌شوند: 

ایجاد نظرسنجی در توییتر

اولین بستری که توانست قابلیت نظرسنجی را به پلتفرم خود اضافه کند، توییتر بود. این پلتفرم برای ایجاد نظرسنجی 4 انتخاب در اختیار شما قرار می‌دهد، اما خب مانند هر پلتفرم دیگری هم توییتر معایب خاص خود را داشته و در این پلتفرم امکان اضافه نمودن تصویر به محتوای نظرسنجی وجود ندارد.
عدم استفاده از تصاویر بصری در این نوع کمپین تبلیغاتی باعث کاهش اثرگذاری آن شده؛ چرا که نبود تصاویر از هیجانات کاربران میکاهد. به همین علت هنگام استفاده از این نظرسنجی در توییتر شما باید روی قابلیت زمانی تمرکز کنید.

ایجاد نظرسنجی در اینستاگرام

همانطور که در بالا هم به این موضوع اشاره کردیم اینستاگرام مارکتینگ جزء محبوب‌ترین پلتفرم‌های آنلاین برای به کارگیری تبلیغات آنلاین است. امروزه تعداد زیادی آموزش اینستا توسط اساتید مختلف به منظور کمپین‌نویسی در اینستاگرام وجود دارد، با این حال شما به عنوان صاحب یک کسب و کار باید از بهترین آن‌ها استفاده نمایید و قطع به یقین پیشنهاد ما به شما آموزش های آقایان علیرضا کاظم‌زاده، علیجاه شهربانویی و نادر وهاب آقایی است.
اما به طور کلی همانطور که می‌دانید اینستاگرام در میان کاربران ایرانی محبوبیت بسیاری دارد؛ از همین رو استفاده از کمپین تبلیغاتی در این بستر نسبت به بستر‌های دیگر سودمند‌تر خواهد بود. اینستاگرام حتی بر خلاف توییتر امکان استفاده از تصاویر بصری برای کمپین‌نویسی نظرسنجی را فراهم کرده است.

ایجاد نظرسنجی در فیسبوک

فیسبوک از دیگر شبکه‌های اجتماعی است که امکان نظرسنجی در آن وجود دارد. شما می‌توانید نظرسنجی‌های خود در فیس بوک را به دو شکل متفاوت انجام دهید. برای مثال اگر می‌خواهید از دو گزینه مختلف در نظرسنجی‌هایتان استفاده کنید، باید ابزار‌های نظرسنجی پست را مورد استفاده قرار دهید. در غیر این صورت برای ایجاد نظرسنجی باید به صورت سفارشی عمل کنید. در نظرسنجی‌های سفارشی شده فیسبوک شما قادر خواهید بود تصاویر سفارشی شده با تعداد گزینه‌های دلخواه را ایجاد نمایید.

مهم‌ترین خصوصیات کمپین‌های تبلیغات موفق

همانطور که گفته شد، بودجه یکی از اصلی ترین مواردی است که باید برای کمپین تبلیغاتی در نظر گرفت. برخی از شرکت ها هنوز با صرف هزینه نسبتاً زیاد و درج آگهی های زیاد به نتیجه مطلوب نمی رسند. اگر بدانند که موارد زیر برخی از مهم ترین ویژگی های یک کمپین تبلیغاتی موفق هستند، شاید باهوش تر باشند:

  • یک تبلیغ موفق باعث می شود که مخاطب هدف در مورد آنچه می خواهد فکر کند.
  • زمانی که بتوانید تبلیغی مناسب برای کسب و کار خود طراحی و اجرا کنید، احتمال موفقیت بسیار بالا خواهد بود.
  • برای اجرای یک کمپین تبلیغاتی باید اهداف اساسی داشته باشید، مثلاً جذب مخاطب، فروش محصولات و غیره.
  • معیارهایی را در نظر بگیرید که کیفیت و اثربخشی تبلیغات را افزایش می دهد.
  • بودجه ای مناسب و البته لازم برای بهترین و بالاترین کیفیت در اجرای کمپین در نظر بگیرید.
جمع‌بندی

همانطور که از این مطلب دریافتید کمپین‌های مختلفی برای انجام تبلیغات در پلتفرم‌های اجتماعی وجود داشته که اینستاگرام مارکتینگ سهم عظیمی از آن را به خود اختصاص داده است. در پایان بهتر باید یادآور شویم که کمپین‌های تبلیغاتی تنها با تلاش برای بازاریابی هماهنگ و سازمان یافته ایجاد شده و در صورت به کارگیری درست آن امکان رشد برند شما افزایش می‌یابد.  در این زمینه آکادمی منظم با در اختیار داشتن اساتید مجرب، کارآمد و متخصص در حوزۀ تبلیغات، آموزش‌های لازم را در اختیار شما کاربران قرار می‌دهد. بر همین اساس برای نوشتن یک برنامه کمپین تبلیغاتی حتما از دوره های آموزشی آکادمی منظم و همچنین کارگاه های عملی آن استفاده کنید. البته آموزش‌ها صرفاً به این دو مورد ختم نمی‌شود و از آنجایی‌ که هدف این آکادمی بهبود کیفیت مطالب و ارتقا رتبۀ وب‌سایت‌ها است، می‌توانید هر آنچه را که برای ارتقا کسب و کار خود نیاز دارید در آکادمی منظم پیدا کنید. امید است که مطالب ارائه‌شده مؤثر واقع گردیده باشد. در مقالات بعدی به بیان نکات دیگری درخصوص تبلیغات خواهیم پرداخت.

لینک کوتاه

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

نحوه تبلیغات در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی

تاریخ: 1398/03/20

بازدید: 3230

1398

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

تبلیغات

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟ 5 اشتباه رایج

تاریخ: 1401/05/05

بازدید: 3116

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تبلیغات گسترده به معنای تبلیغات زیاد با کیفیت بالا جهت جذب فالورهای بیشتر است.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

جدیدترین هدایای تبلیغاتی 1401

تاریخ: 1401/04/20

بازدید: 800

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

گرفتن هدیه یکی از لذت بخشترین کارها در زندگی هر فرد می باشد. گرفتن هدیه و کادو فارغ از اینکه اکنون چند سال دارید برای همه خوشایند است و حس خوبی را به مخاطب القا می کند.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

راهنمای خرید ساک تبلیغاتی و چاپ ساک دستی

تاریخ: 1400/07/11

بازدید: 2063

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

تا حالا فکرش را کرده اید که این همه وسایل که در طی روز جا به جا می کنیم یا می خریم با چی حمل می کنیم؟

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins