بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

آموزش تولید محتوای متنی + نحوه دریافت سفارش محتوا


تولید محتوا، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال مدرن است.

آموزش تولید محتوا متنی

 

امروزه برای حضور مؤثر در فضای مجازی و اینترنت، راهی جز تولید محتوا نیست. درحال حاضر، سراسر جهان از تبلیغات اشباع شده است و شما تنها درصورتی می‌توانید خود را متمایز از رقبا نشان دهید که بتوانید تولید محتوایی سنجیده و متفاوتی را ارائه دهید. درحال حاضر، انواع مختلفی از روش‌های تولید محتوا وجود دارد، اما اثربخش‌ترین نوع تولید محتوا در حوزه برندسازی و مارکتینگ، تولید محتوای متنی است. حال چگونه می‌توان تبدیل به یک نویسنده عالی در این زمینه شد؟ با ما در این مطلب همراه باشید تا به هر آنچه که باید در رابطه با آموزش تولید محتوای متنی بدانید، بپردازیم. این مطلب قرار است شما را از یک فرد راحت‌نویس، به یک فرد مؤثرنویس تبدیل کند!

 

تولید محتوا چیست؟

تولید محتوا، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال مدرن است. درواقع تولید محتوا به فرآیند تحقیق کردن، ایده‌ پردازی و تبدیل ایده‌ها به محتوایی ارزشمند برای کاربران است که می‌تواند محصول یا خدماتی را برای کاربر معرفی کند. اما کاربُرد تولید محتوا چیست؟ یک محتوای دیجیتالی می‌تواند با اشکال مختلفی مثل صفحه وب، وبلاگ، اینفوگرافیک، ویدیو و یا پست‌های شبکه‌های اجتماعی ایجاد شود.

هدف اصلی از تولید محتوا در بازاریابی دیجیتال، جذب مخاطب یا مشتری است. محتوا می‌تواند درعین حال که اطلاعات موردنیاز برای تصمیم‌گیری خرید را در اختیار مشتریان قرار دهد، شخصیت برند شما را هم شکل می‌دهد.

 

معرفی انواع محتوای متنی

 

معرفی انواع محتوای متنی

 

قبل از این‌که به سراغ آموزش برویم، باید بگوییم که تولید محتوا متنی انواع مختلفی را با خود به همراه دارد. زمانی که شما قصد دارید تا ثبت سفارش محتوا را انجام دهید و یا خود به‌عنوان یک نویسنده به انجام این کار بپردازید، باید ابتدا با انواع محتوای متنی آشنا بوده و این موضوع را نیز مدنظر خود قرار دهید که هریک دارای ویژگی‌ها و نکات مهمی هستند که به هنگام نگارش، باید آن‌ها را مَدنظر خود قرار داد.

  • محتوای پست وبلاگ: یکی از رایج‌ترین نوع محتوانویسی، محتوای پست وبلاگ است. این دسته از محتواها طول کلمه مشخصی نداشته و همچین می‌تواند با لحن رسمی یا دوستانه ارائه شود.
  • صفحات ثابت سایت‌ها: تمامی سایت‌ها دارای صفحاتی مانند "درباره ما" یا "تاریخچه شرکت" هستند. این مدل محتوانویسی نکات خاص مخصوص به خود را دارد که باید حتماً به هنگام نگارش، آنها را مدنظر خود قرار داد.
  • اخبار: فردی که قصد دارد به نوشتن اخبار بپردازد، باید مهارت‌های ویژه مستقلی که در این رابطه وجود دارد را مد نظر خود قرار دهد. درنظر داشته باشید فردی که محتوای وبلاگ یا سایت‌ها را می‌نویسد، الزاماً در خبرنویسی نیز خبره نیست!
  • گزارش‌های مختلف: گزارش‌نویسی نیز مانند اخبار، نوعی محتوا است که اصول خاص و مخصوص به خود را دارد.
  • مطالب شبکه‌های اجتماعی: هر شبکه اجتماعی با خود مشخصات خاصی در تولید محتوا آموزشی به همراه دارد. نکته حائز اهمیت در این رابطه از تولید محتوای متنی این است که شما بتوانید در کوتاه‌ترین جملات، مطلب را به فرد مقابل ارائه دهید.
  • ترجمه: ترجمه بخشی از تولید محتوا است؛ البته اگر آن را تألیف کرد! نه صرفاً متنی در ربات‌های ترجمه مانند گوگل ترنزلیت قرار گرفته و ارائه شود.

 

اولین قدم در آموزش تولید محتوای متنی

حال به سراغ اولین قدم از آموزش تولید محتوای متنی می‌رویم. شما قرار است به یک نویسنده عالی تبدیل شوید، پس باید برخی نکات را در ابتدای راه مدنظر خود قرار دهید.

کُپی نکنید!

خط قرمز تولید محتوای متنی، کُپی نکردن است. زمانی که شما اقدام به کُپی از دیگر وبسایت‌ها کنید، درواقع در حال انجام دادن فعالیتی به نام سئو کلاه سیاه هستید! سئو کلاه سیاه منجر به جریمه شدن وبسایت شده و درنهایت این کسب و کار شما است که دچار رکورد و سقوط می‌شود! پس در یک کلام، به‌هیچ عنوان و تحت هیچ شرایطی، از مطالب کُپی استفاده نکنید.

مطالبی بنویسید که به سؤال مخاطب پاسخ دهد

مطالب شما باید دقیقاً با سؤالی که مخاطب ارائه می‌دهد همسو باشد. به عنوان مثال، شما این صفحه وبسایت را باز می‌کنید تا با آموزش تولید محتوای متنی آشنا شوید، اما مطلب در حال ارائه نحوه آموزش تولید محتوای تصویری است! این دسته از مطالب نه تنها کاربر شما را به مشتری تبدیل نمی‌کند، بلکه باعث می‌شود تا او تبلیغاتی منفی در رابطه با شما را ارائه دهد که باز هم منجر به سقوط کسب و کارتان می‌شود.

ساختار متن را طوری قرار دهید که فرد با خواندن سَرسَری متوجه آن شود

هیچ‌کس تمام متن شما را مطالعه نمی‌کند و یا از تیترهایی استفاده کنید که ساختار متن را برای خواندن سَرسَری آماده‌سازی کند. اینگونه مخاطب در کمترین زمان متوجه تمام بخش‌های مطلب شما خواهد شد.

 

شروع نگارش محتوای متنی

 

شروع نگارش محتوای متنی

 

حال که با نکات مهم در رابطه با تولید محتوای متنی آشنا شدید، به سراغ نحوه نگارش محتوای متنی می‌رویم. در وهله اول بگوییم که ما در این بخش قصد داریم نحوه نگارش یک محتوای معمولی مخصوص پست وبلاگ که در حال حاضر بیش از سایر محتواها مورد استفاده قرار می‌گیرد را ارائه دهیم. در رابطه با سایر محتواها که متقاضیان خاص خود را دارد، باید گفت که نگارش متفاوت بوده و بسیاری از مواردی که در این بخش ارائه می‌شوند، در این نوع محتواها می‌توانند حذف یا تغییر کنند.

 

نوشتن مقدمه

اولین مرحله از نگارش محتوای متنی، نوشتن مقدمه است. مقدمه مهم ترین بخش محتوای شما است؛ زیرا باعث می‌شود تا فرد علاقه‌مند به خواندن محتوای شما شده یا بالعکس، در سریع‌ترین زمان ممکن از وبسایت خارج شود! پس به نوعی مقدمه مانند ویترین فروشگاه شما خواهد بود.

 

نوشتن بدنه محتوا

بدنه محتوا، داخل فروشگاه شما است. همان‌طور که شما باید در فروشگاه اجناس را به‌گونه‌ای بچینید که به چشم خریدار، جذاب باشند، نوشتن مطلب و همچنین نحوه انتخاب تیترها نیز به‌همین صورت خواهد بود. بدنه محتوا را در بهترین حالت ممکن طبقه‌بندی کنید. از مواردی مانند بولت پوینت‌ها یا اعداد استفاده کنید تا خواندن محتوا برای بیننده راحت‌تر باشد. سعی کنید تیترهای مهم را در ابتدای مطلب قرار داده و تیترهایی که بیننده کمتر به آنها احتیاج دارد را در انتها قرار دهید.

 

نوشتن انتهای محتوا

انتهای محتوای شما می‌تواند به دو شکل به اتمام برسد. اولین حالت این است که از مواردی مانند سخن پایانی، کلام آخر، نتیجه‌گیری و غیر استفاده کنید. دومین حالت نیز استفاده از سؤالات متداول است. در نگارش نوع اول، شما باید به محتوا توجه داشته باشید. به این‌صورت که به‌عنوان مثال، اگر از بیننده انتظار ارائه نظر دارید، آن را در این بخش عنوان کنید و یا نتیجه‌گیری کوتاه را ارائه دهید.

در نگارش نوع دوم، شما باید سه الی پنج سؤال متداولی که هر فرد باتوجه به عنوان اصلی محتوای شما در ذهنش شکل می‌گیرد را ارائه دهید. فراموش نکنید که شما همواره برای دو دسته از افراد جامعه محتوا را نگارش می‌کنید. دسته اول افرادی هستند که تمام مطالب شما را بررسی کرده و دسته دوم افرادی هستند که تنها می‌خواهند در سریع‌ترین حالت پاسخ سؤال خود را دریافت کنند. سؤالات متداول، بیشتر بر دسته دوم کارساز است.

 

چگونه پس از تبدیل شدن به یک نویسنده حرفه‌ای سفارشات تولید محتوا را دریافت کنیم؟

پس از این که آموزش‌های لازم را فراگرفته و تبدیل به یک نویسنده کاربلد در حوزه تولید محتوا شدید، می‌توانید با شرکت‌های معتبر که در این زمینه به فعالیت می‌پردازند همکاری بلند‌مدت خود را آغاز کرده و کسب درآمدی بسیار عالی را به همراه داشته باشید. تولید محتوا متنی، جزو دسته حوزه‌های فعالیتی است که شما حتی می‌توانید آموزش را از مجموعه‌‌هایی دریافت کنید که پس از آن امکان استخدام شما در همان مجموعه وجود داشته باشد.

 

سخن پایانی

در این مطلب ما سعی بر این داشتیم تا هر آنچه که شما عزیزان باید در رابطه با آموزش تولید محتوای متنی بدانید، بپردازید. با در نظر گرفتن مطالب ارائه شده و همچنین استفاده از پکیج‌های آموزشی در این زمینه، می‌توانید وارد حوزه‌ای شوید که قطعاً با ارائه محتوایی با کیفیت، می‌توانید درآمد عالی را برای خود به همراه داشته باشید.

لینک کوتاه

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

نقش و تأثیر تولید محتوای خوب بر بهبود سئو

تاریخ: 1400/07/11

بازدید: 2024

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

اگر به دنبال این هستید که صفحات سایت‌تان در رتبه‌بندی‌ها به صورت ارگانیک دیده شود و ترافیک بیشتری را جذب کنید باید پرتلاش و سخت‌کوش باشید. شما می‌توانید با تولید محتوای مداوم به این خواسته خود دست پیدا کنید.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

آموزش تولید محتوای متنی + نحوه دریافت سفارش محتوا

تاریخ: 1401/11/26

بازدید: 972

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تولید محتوا، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال مدرن است.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

نقش و تأثیر تولید محتوای خوب بر بهبود سئو

تاریخ: 1400/07/11

بازدید: 2024

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

اگر به دنبال این هستید که صفحات سایت‌تان در رتبه‌بندی‌ها به صورت ارگانیک دیده شود و ترافیک بیشتری را جذب کنید باید پرتلاش و سخت‌کوش باشید. شما می‌توانید با تولید محتوای مداوم به این خواسته خود دست پیدا کنید.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

آموزش تولید محتوای متنی + نحوه دریافت سفارش محتوا

تاریخ: 1401/11/26

بازدید: 972

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تولید محتوا، پایه و اساس بازاریابی دیجیتال مدرن است.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins