موفقیت یک کمپین تبلیغات گوگل ادز تا حد بالایی به ابزارهای آنالیز و بهینهسازی کمپین تبلیغاتی بستگی دارد. این نرمافزارها و پلتفرمها همچون مشاورانی متخصص هستند که بهترین اطلاعات تحلیلی و آماری را در اختیار ما قرار میدهند. این اطلاعات از این نظر دارای اهمیت هستند که با استفاده از آنها میتوانیم اصلاحات لازم را برای افزایش سودآوری و موفقیت کمپین انجام دهیم. با اینحال هر یک از این ابزارها دارای امکانات و ویژگیهای مختلفی هستند، با برخی از این ابزارها آشنا میشویم.
بررسی نتایج کمپین با پلتفرم MarinOne
مارین وان (MarinOne) یک پلتفرم بازاریابی آنلاین است که به بازاریابان کمک میکند تا نتایج کمپینهای دیجیتالی خود را همچون تبلیغات گوگل به حداکثر برسانند. این پلتفرم همچنین یکی از شرکای شرکت اپل در زمینه بازاریابی است و در بازاریابی جستجو، بازاریابی شبکههای اجتماعی و تجارت الکترونیک تخصص دارد. مارین وان به شما کمک میکند فرصتهایی برای رشد پیدا کنید و بازده سرمایهگذاری خود را در چندین پلتفرم تبلیغاتی، از جمله Google Ads، Bing Ads، Apple Search Ads و ... به حداکثر برسانید.
اسپلیت تستر تبلیغات گوگل
اسپلیت تستر (SplitTester) یک ابزار بسیار ساده اما بسیار مفید است که به شما امکان میدهد تعداد کلیکها و CTR را برای دو تبلیغ مختلف که در حال آزمایش هستند، بررسی کنید؛ بنابراین شما با یک محاسبه آماری میتوانید بگویید احتمال موفقیت و سودآوری کدام یک از آنها در بلندمدت بیشتر است.
پلتفرم Opteo با امکانات فراوان برای بهینهسازی کمپین گوگل ادز
پلتفرم Opteo یک ابزار مدیریت کمپین گوگل ادز است که پیشنهادهای بهینهسازی را براساس نظارت مستمر اکانت ارائه میدهد و با دادههای آماری مرتبط پشتیبانی میشود. این پلتفرم توصیههای خود را به ترتیب اولویت ارائه میدهد. توصیههایی که بسیاری از آنها را میتوانید تنها با یک یا چند کلیک به کار بگیرید؛ زیرا Opteo این تغییرات را در گوگل ادز بهطور خودکار انجام میدهد و نیازی نیست شما از یک پلتفرم به پلتفرم دیگر جابهجا شوید.
برخی از مزایای این پلتفرم را با هم مرور میکنیم:
- مدیریت کلمههای کلیدی و دریافت پیشنهادها
- مدیریت بودجه کمپین
- دریافت هشدارهای لحظهای
- آنالیز کلمات کلیدی
- بهینهسازی کمپین بر اساس 40 ویژگی مختلف
ویرایشگر تبلیغات گوگل ادز
ویرایشگر تبلیغات گوگل (Google Ads Editor) یک برنامه دسکتاپ است که به کاربران اجازه میدهد تا با استفاده از دادههای آماری، کمپین خود را بهینهسازی کنند. این ویرایشگر به بازاریابان کمک میکند تا تبلیغات گوگل را آزمایش و ویرایش کنند، کلمات کلیدی را مدیریت و بررسی کنند، کلمات کلیدی منفی را اضافه کنند، بارگذاری انبوه را آغاز کنند و بهطورکلی باعث میشود بازاریابان زمان کمتری را برای نشستن در مقابل رایانه خود صرف کنند.
کاهش زمان بهینهسازی کمپین با Optmyzr
نرمافزار Optmyzr شاید ارزانترین ابزار در فهرست برنامههای بهینهسازی و آنالیز کمپین تبلیغاتی گوگل نباشد؛ اما قطعاً امکانات زیادی را در اختیار شما قرار میدهد. هدف Optmyzr کاهش زمان صرف شده برای بهینهسازی و گزارشدهی کمپین است. این نرمافزار گزینهای عالی برای کسبوکارها و نیز آژانسهایی است که چندین حساب مشتری را مدیریت میکنند.
برخی از مزایای این ابزار عبارتاند از:
- بهینهسازی کمپین فقط با یک کلیک
- برخورداری از اسکریپتهای داخلی
- ابزارهای مدیریت پیشنهادها
- خودکارسازی کمپین
- امکانات گزارشدهی پیشرفته
ابزار WordStream Advisor را به خاطر بسپارید
ابزار WordStream Advisor یک پلتفرم ابری برای مدیریت انواع تبلیغات است و به بازاریابان اجازه میدهد تا تبلیغات خود را از انواع گوگل ادز، فیسبوک ادز و بینگ ادز تنها از طریق یک داشبورد مدیریت کنند. پلتفرم WordStream با ارائه ابزارهایی که به کاربران در ایجاد تبلیغات و مدیریت کمپینهای تبلیغاتی کمک میکند و فرایند تبلیغات را ساده میسازد تا دلیلی مهم بر اهمیت تبلیغات گوگل برای کسبوکارها باشد.
برخی از ویژگیهای WordStream Advisor عبارتاند از:
- امکان هدفگذاری جغرافیایی
- بررسی نرخ تبدیل
- ردیابی تماسها و تعاملات مخاطب
- بررسی عملکرد لندینگپیج
- ارائه گزارش عملکرد
- پیشنهادها کلمات کلیدی
- امکان مدیریت همزمان چندین نوع تبلیغات PPC
- هوش مصنوعی پیشرفته برای خودکارسازی امور کمپین
ابزار Ad Preview and Diagnostic Tool
ابزار Ad Preview and Diagnostic Tool ابزار دیگری است که در حساب گوگل ادز شما تعبیه شده است. این ابزار به شما امکان میدهد بررسی کنید که آیا تبلیغات شما برای جستجوهای خاص ظاهر میشوند یا خیر و همچنین به شما امکان میدهد تبلیغات را در حالت پیشنمایش بررسی کنید. این ابزار یکی از
ابزار Change History
یکی از روشها برای بررسی اینکه چرا عملکرد کمپینهایتان بهتر یا بدتر شده است، بررسی تاریخچه تغییرات در کمپین است. این روش به شما کمک میکند تا مشخص کنید کدام تغییر منجر به افزایش یا کاهش عملکرد کمپین شده است. برای این کار میتوانید از ابزار Change History استفاده کنید. Change History نیز ابزاری است که در حساب گوگل ادز شما موجود است و یک گزارش کامل از تغییرات را در اختیار شما قرار میدهد.
گوگل آنالیتیکس؛ ابزاری مشهور با کاربردهای فراوان
گوگل آنالیتیکس (Google Analytics) شامل مجموعهای از گزارشها است که به شما کمک میکند تا عملکرد کمپینهای تبلیغاتی گوگل خود و رفتار افرادی را که از طریق این تبلیغات از سایت شما بازدید میکنند، تجزیهوتحلیل کنید. علاوهبرآن گوگل آنالیتیکس مجموعهای رایگان از ابزارهایی است که صاحبان وبسایت میتوانند از آنها برای درک نحوه تعامل بازدیدکنندگان با سایت خود استفاده کنند.
مدیریت و بهینهسازی آسان کمپین با اوربیتال ادز
اوربیتال ادز (OrbitalAds) به شما کمک میکند که تعداد زیادی کمپین و گروههای تبلیغاتی را بهصورت همزمان مدیریت کنید. این ابزار با کاهش زمان بهینهسازی کمپین باعث میشود بتوانید روی استراتژی تبلیغاتی خود و موارد دیگر تمرکز کنید و کارهای دستی را ویژگیهای خودکارسازی نرمافزار مشهور OrbitalAds بسپارید.
برخی از امکانات اوربیتال ادز عبارتاند از:
- خودکارسازی فرایندهای مدیریت کلمات کلیدی
- افزودن کلمات کلیدی منفی
- کاهش ترافیک نامربوط
- آنالیز و بهینهسازی کمپین
گوگل ادز اسکریپت
ابزار Google Ads Scripts به شما این امکان را میدهد که با واردکردن کدهای جاوا اسکریپت در حساب گوگل ادز خود، اقدامات را در حساب خودکارسازی کنید. میتوانید از اسکریپتها برای ایجاد، ویرایش یا حذف موارد در حساب خود استفاده کنید که در وقت شما صرفهجویی میکنند و به شما امکان میدهند حساب خود را راحتتر مدیریت کنید.
برخی از کارهایی که میتوانید به طور خودکار با این ابزار انجام دهید عبارتاند از:
- توقف موقت تبلیغاتی که CTR آنها خیلی کم است
- افزایش یا کاهش قیمت پیشنهادی برای کلمات کلیدی جداگانه
- نوشتن کدهای اسکریپت اختصاصی
- استفاده از اسکریپتهای رایگان
بهینه سازی تبلیغات گوگل با ادستیتو
تمامی کسبوکارها در آرزوی سودآوری بیشتر هستند و بهینهسازی کمپین گوگل ادز مهمترین عامل برای دستیابی به فروش و سود بیشتر است. شما برای این کار به ابزارهایی کاربردی با امکانات مناسب در زمینههای تحلیل کمپین، خودکارسازی امور و نیز گزارشدهی نیاز دارید. برخی از ابزارهای مفید در این زمینه را به شما معرفی کردیم. نکته دیگر این که شرکتی که خدمات افتتاح حساب و کمپین گوگل ادز را در اختیار شما قرار میدهد نیز عاملی دیگر برای موفقیت یا شکست کمپین تبلیغات گوگل است. به همین دلیل ما به شما مجموعه ادستیتو را برای دریافت این خدمات و حسابهای مدیریت شده پیشنهاد میدهیم. این مجموعه همچنین یکی از پارتنرهای فعال و رسمی کمپانی گوگل است.