مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

هوشمند سازی خط تلفن با استفاده مرکز تماس


خطوط مخابرات به صورت فیزیکی و با سیم کشی در محل راه اندازی می شود.

تاریخچه خطوط سیپ ترانک مخابراتی

خط تلفن یکی از نیازهای کسب و کارها برای ارتباط با مشتری است و ارتباط تلفنی یک امکان جذاب برای مشتریان است که کسب و کارها از خطوط تلفن خود در برندسازی استفاده می‌کنند.

در گذشته خطوط تلفن به صورت آنالوگ توسط مخابرات ارائه می‌شد و امکانات کمتری نسبت به خط تلفن‌های VoIP داشتند به صورت پیش فرض خطوط مخابراتی شامل تلفن گویا، صف تماس، منشی گویا و دایورت تماس نمی‌شد.

که بعد از نیاز کسب و کارها به موارد فوق، مخابرات خط تلفن سیپ ترانک (خط تلفن دیجیتال) را در راستای ارائه خدمات نرم افزاری ایجاد و ارائه می‌کند از این رو خطوط ثابت چهار رقمی، پنج رقمی و هشت رقمی ایجاد شدند که بر روی بستر فیبرنوری (ftth) ارائه می‌شوند و توسط سیستم‌های نرم افزاری voip قابل پشتیبانی است.

 

هوشمند سازی خط تلفن

 

مرکز تلفن VoIP چیست و چه مزایایی دارد؟

مرکز تلفن ویپ یا مرکز تماس VoIP یک سیستم نرم افزاری است که برای مدیریت بهتر تماس‌ها روی کیس یا سرور نصب می‌شود، مرکز تماس با هدف هوشمند سازی خط تلفن و اضافه کردن امکانات به خط تلفن مخابرات ایجاد شد.

مرکز تلفن ویپ یک تکنولوژی جدید است امکان ایجاد تماس از طریق شبکه اینترنت و IP را فراهم می‌کند درواقع با استفاده از مرکز تلفن ویپ شما قادر خواهید بود که بر روی سافت فون ویپ یا تلفن رومیزی از طریق شبکه تماس ورودی یا خروجی داشته باشید.

برخی از محبوبترین مرکز تماس های ویپ

  1.  ایزابل
  2.  الستیکس
  3. سیموتل
  4. استریسک
  5. فری سوییچ
  6. آوایا
  7. نیوراک
  8. سنگوما

هوشمند سازی خط تلفن با مزایای مرکز تماس ویپ

مراکز تماس ویپ امکانات فراوانی را به خط تلفن اضافه می‌کنند که در این قسمت مهمترین موارد را ذکر کرده و توضیح داده‌ایم.

  • 1- ایجاد داخلی‌های مختلف: داخلی‌های مختلف برای مدیریت کردن بهتر تماس‌های ورودی و گزارش گیری تماس‌های خروجی
  • 2- ضبط مکالمات
  • 3- دایورت تماس‌ها: امکان دایورت کردن تماس‌های ورودی بر روی شماره‌های مختلف
  • 4- صندوق صوتی: جهت دریافت پیشنهادات و انتقادات به صورت هوشمند و بدون دخالت افراد
  • 5 - نظرسنجی تلفنی: در پایان مکالمات نظر مشتریان نسبت به مکالمه ثبت خواهد شد.
  • 6- امکان برقراری کنفرانس تلفنی
  • 7- ایجاد تماس تصویری و کنفرانس تصویری
  • 8- صف و گروه پاسخگویی بصورت پویا
  • 9- پشتیبان گیری سیستمی و دستی: بک آپ گیری اتوماتیک از طریق ftp
  • 10- گزارش ریز مکالمات
  • 11- پشتیبانی از وب سرویس برای ارتباط با CRM: مجموعه‌ها با استفاده از سیستم مرکز تلفن ویپ می‌توانند در هنگام تماس اطلاعات کاربران را مشتریان خود را مشاهده و رویدادهای مختلفی را برای آنان ثبت و یادداشت نمایند، با استفاده از این امکان مشتری حس هوشمند بودن کسب و کار را خواهد داشت.
  • 12- ارسال پیام صوتی: ارسال پیام‌های تبلیغاتی در مقاطع مختلف می‌تواند کار کارمندان را کم کند و باعث ارتباط تلفنی هوشمند با مشتریان شود در واقع یک تماس صوتی با مشترک ایجاد می شود مشتری پس از شنیدن صدای ضبط شده، بدون نیاز به کارشناس عملکرد و درخواست خود را ثبت می‌نماید.
  • 13- ارسال پیامک در حین یا انتهای تماس
  • 14- تماس رایگان روی وب: تماس رایگان روی وب یا همان فون وب سرویس جایگزین چت آنلاین است.

 

امکانات خط تلفن هوشمند

 

نحوه‌ی راه اندازی مرکز تماس Voip بر روی خط مخابراتی

خطوط مخابرات به صورت فیزیکی و با سیم کشی در محل راه اندازی می‌شود و برای راه اندازی مرکز تماس برای خطوط مخابراتی نیاز به یک مودم و سیستم است.

نکته برای خطوط 4 و 5 رقمی نیاز به مودم‌های سیپ ترانک است که برندهای ITAS یا دات بیز برای این خطوط پیشنهاد می‌شود.

  • در مرحله اول: خط تلفن مخابراتی از طریق کابل تلفن به مودم وصل می‌شود و یک کابل شبکه از مودم به سیستم وصل خواهد شد تا ارتباط خط تلفن با سرور برقرار شود.
  • در مرحله دوم : پس از نصب یکی از مراکز تماس معرفی شده روی سرور، باید شبکه به صورت نرم افزاری در سیستم ویپ کانفیگ شود و پس از پیاده سازی شبکه، کانفیگ نرم افزار مرکز تماس انجام می‌گیرد.
  • در مرحله سوم: با کانفیگ ترانک (خط تلفن سیپ ترانک)، ایجاد داخلی و تنظیم سناریوی تماس ورودی وخروجی راه اندازی نرم افزاری انجام شده است.
  • در مرحله چهارم: باید تلفن رومیزی voip از طریق کابل شبکه و سوییچ به مودم متصل شده و تنظیمات داخلی‌ها در آی پی فون‌ها از طریق شبکه انجام می‌شود و درنهایت می‌توانید تماس ورودی و خروجی بر روی تلفن رومیزی داشته باشید.

 

انواع خط تلفن VoIP و تفاوت آنها

خطوط تلفن voip نسل جدید تلفن ثابت است که بجای کابل کشی مخابراتی بر روی بستر اینترنت فعال می‌شود Fcpهای مختلف داخل کشور خطوط ویپ ارائه می‌دهند، هر سرویس دهنده اینترنت خط تلفن ثابت با پیش شماره خود را ارائه می‌دهد که این خط بر روی بستر اینترنت همان شرکت قابل استفاده است.

خطوط تلفن ویپ با پیش شماره 9 شروع می‌شود در تمامی استان‌ها 8 رقمی هستند و پیش شماره استان ابتدای شماره 8 رقمی است، قیمت خطوط در شرکت‌های مختلف براساس رند بودن متفاوت هست و از 200 هزار تومان شروع می‌شود.

معرفی ارائه دهندگان خطوط ویپ بهمراه پیش شماره

  • خط تلفن شاتل با پیش شماره 9100 و 9132
  • خط تلفن آسیاتک با پیش شماره 9101 و 9130
  • خط تلفن صبانت با پیش شماره 9102
  • خط تلفن فناپ با پیش شماره 9103
  • خط تلفن رسپینا با پیش شماره 9107
  • خط تلفن فن آوا با پیش شماره 9108
  • خط تلفن پیشگامان با پیش شماره 9109
  • خط تلفن فرزانگان با پیش شماره 9311
  • خط تلفن لایزر با پیش شماره 9131
  • خط تلفن مبنا تلکام با پیش شماره 9121
  • خط تلفن ضحی کیش با پیش شماره 9686 و 9666

 

 مراحل راه اندازی تلفن ابری

 

استفاده از خط تلفن اینترنتی و مرکز تلفن ابری چگونه است؟

خط تلفن اینترنتی voip بر روی سرویس‌های مرکز تلفن ابری یا مرکز تماس در محل قابل نصب و راه اندازی است شرکت‌های مختلفی مانند آس تل، تلینا و نیکان تل، جوان تل ارائه دهنده خدمات مرکز تلفن ابری هستند و برای خرید تلفن ابری می‌توانید از این وبسایت ها درخواست دهید.

تمامی امکانات قابل ارائه در سیستم‌های ویپ در مرکز تلفن اینترنتی قابل ارائه هستند همچنین خط تلفن اینترنتی ویپ بدون نیاز به تجهیزات خاصی است و به راحتی با استفاده از گوشی موبایل در تمامی مناطق کشور قابل استفاده و برقراری ارتباط است.

امکان ایجاد تماس همزمان برای شرکت‌های بزرگ بر روی خطوط اینترنتی است و خطوط اینترنتی یک مزیت مهم در برندسازی مجموعه‌ها هستند، با خرید خط تلفن ثابت اینترنتی مالکیت آن به صورت مادام برای شما است که با جابجایی آدرس و محل کسب و کار خط تلفن شما تغییر نخواهد کرد و از دست نخواهد رفت و این مورد باعث تقویت برند در بین مشتریان خواهد شد.

 

*مسئولیت صحت و سُقم محتوای این پست برعهده‌ی سفارش‌دهنده است.*

لینک کوتاه

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

وبینار شبکه های هوشمند انرژی

تاریخ: 1402/01/21

بازدید: 538

1402

زمان مطالعه: 2 دقیقه

به انتخاب الگوها و به کار گرفتن روش هایی برای مصرف درست انرژی، بهینه سازی انرژی می گویند.

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

ساختارهای کنترلی توزیع یافته و جایگاه آن در توسعه سامانه های هوشمند

تاریخ: 1400/08/16

بازدید: 1196

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

استفاده از هوش مصنوعی توزيع شده و به کارگيری زيرساخت های کنترل باعث ايجاد طرحي انعطاف پذير براي کنترل شبکه قدرت مي شود ، بسیاری از فناوری ها بر پایه توسعه استراتژی های بهینه و زمان استوار هستند .

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

هفتمین کنفرانس بین المللی پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند

تاریخ: 1400/07/07

بازدید: 1277

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

هفتمین کنفرانس بین المللی پردازش سیگنال و سیستم های هوشمند

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

اهمیت سئو در دیجیتال مارکتینگ چیست؟

تاریخ: 1401/10/26

بازدید: 981

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیجیتال مارکتینگ یک تکنیک بازاریابی گسترده است که از زیرمجموعه‌های بسیاری تشکیل می‌شود.

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

دیجیتال مارکتینگ یا بازاریابی دیجیتال؟ مثال های موفق از دیجیتال مارکتینگ

تاریخ: 1402/05/09

بازدید: 528

1402

زمان مطالعه: 2 دقیقه

دیجیتال مارکتینگ فرآیند استفاده از ابزار و تکنیک های دیجیتال برای جذب، نگهداری و انگیزه بخشی به مخاطبان است.

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

چرا افرادی که دوره سئو و دیجیتال مارکتینگ را گذرانده اند، موفق تر هستند؟

تاریخ: 1402/07/29

بازدید: 160

1402

زمان مطالعه: 2 دقیقه

سئو و دیجیتال مارکتینگ می تواند به شما کمک کند مشتریان ایده آل خود را هدف قرار دهید و پیام خود را به آنها برسانید.

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button