سئو شامل مجموعه فرآیندهای بهینه سازی یک وب سایت برای بهبود رتبه آن در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) است. بهینهسازی موتورهای جستجو (SEO) بخشی جدایی ناپذیر از استراتژی بازاریابی دیجیتال یک کسبوکار است ولی بسیاری از مردم عادی اهمیت سئو را درک نمی کنند و این یک فرصت خوب برای پیشی گرفتن کسب و کار شما از بقیه است.
کلاس سئو در آموزشگاه های معتبر
نام آموزشگاه
|
کلاس حضوری
|
کلاس آنلاین
|
شماره تماس
|
آدرس
|
قیمت دوره
|
آموزشگاه دارکوب
|
دارد
|
دارد
|
02122083926
|
سعادت آباد،چهارراه سرو،کوچه آریا،پلاک4،واحد7
|
1,200,000
|
مجتمع فنی تهران
|
دارد
|
دارد
|
02166929920
|
خیابان آزادی،بین خیابان دکتر قریب و اسکندری
|
4,300,000
|
آکادمی آمانج
|
ندارد
|
دارد
|
09107603363
|
نارمک،پایینتر از هفت حوض،خیابان آیت،پلاک350
|
4,600,000
|
اسکیلرن
|
دارد
|
دارد
|
02166166207
|
خیابان آزادی،دانشگاه صنعتی شریف
|
6,000,000
|
آموزشگاه آریا
|
دارد
|
دارد
|
02166919634
|
خیابان توحید،نبش بن بست شهید حاج رضایی
|
6,400,000
|
آموزشگاه دارکوب:
مجموعه دارکوب کار خود را از سال 1381 در زمینه خدمات طراحی و بهینه سازی وب سایت ها آغاز نموده است و در بیش از یک دهه فعالیت خود حدود 3000 وب سایت طراحی و بهینه سازی کرده است. در همین راستا این مجموعه برای پیش برد اهداف شرکت، آموزشگاه خود را تأسیس نموده است.
آموزشگاه طراحی سایت و سئو دارکوب در سال 1398 به عنوان شرکت خلاق توسط معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برگزیده شد و توانست رتبه 4 را از سوی شورای عالی انفورماتیک به دست بیاورد. این آموزشگاه دارای مجوز فعالیت سازمان نظام صنفی رایانه ای استان تهران و همچنین دارای مجوز نشر دیجیتال بر خط از سوی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است.
آموزشگاه دارکوب به صورت تخصصی به برگزاری کلاسهای آموزشی سئو پرداخته است. آموزشگاه دارکوب دارای مجوز تأسیس از سوی سازمان فنی و حرفه ای کشور است. در همین راستا بعد از پایان دوره ها به دانش آموختگان گواهینامه پایان دوره از سازمان فنی و حرفه ای اعطاء می کند.
دانش آموختگان بعد از پایان کلاس های سئو این فرصت را دارند که عناوین شغلی مناسب خود را بدست بیاورند. آموزش در محیطی کاملاً حرفه ای و به صورت عملی استو در صورت نیاز شرکت، از میان دانش آموختگان ممتاز، کار آموز و درصورت صلاحیت کافی نیروی کار، جذب می کند.
چرا یادگیری سئو برای پیشرفت کسب و کار ضروری است؟
1. جلب اعتماد مشتریان
کسب رتبه بالا در موتورهای جستجو نشان دهنده اعتبار بالای یک کسب و کار است. کسب رتبه خوب(مخصوصا سه رتبه اول) باعث جلب اعتماد کاربران به برند شما و بازدید آن ها از صفحات و محصولات شما در فضای مجازی می شود. طبق گزارش Search Engine Journal گوگل قابل اعتمادترین منبع دیجیتال در جهان است.در نتیجه کسب رتبه بالا در گوگل، اعتبار گوگل را به شما انتقال می دهد.
طبق آمار گوگل 77درصد از کاربران روی تبلیغات پولی کلیک نمی کنند و دنبال اولین نتیجه سئو ارگانیک می گردند. پس سئو یعنی کسب اعتماد کاربر بدون صرف هزینه که بسیار مؤثرتر از دیده شدن با صرف هزینه است.
2. بهبود تجربه کاربری
تجربه کاربری(UX) که نحوه تعامل کاربر با سایت شما را تعیین می کند، ارتباط مستقیمی با سئو دارد.بهبود تجربه کاربری با استراتژی های مناسب سئو به این معنی است که کاربر از سایت شما فرار نمی کند و احتمالاً بتوانید کاربر بازدید کننده را به مشتری و خریدار تبدیل کنید.
بسیاری از استراتژیهای سئو تکنیکال برای بهبود تجربه کاربری طراحی میشوند. از این استراتژیها میتوان به بهینه سازی سرعت بارگذاری سایت، پیمایش و استفاده آسان از سایت، طراحی ریسپانسیو برای کاربران موبایل، ساختار لینک های داخلی برای کمک به کاربر برای یافتن مطالب مورد نظر و ... اشاره کرد.
3. جذب Lead Generation
به فرآیند جذب مشتریان احتمالی و تبدیل آن ها به مشتریان حقیقی lead generation گفته می شود. بدون داشتن استراتژی مناسب برای lead generation یک کسب و کار توانایی جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن ها به مشتریان بالفعل را نخواهد داشت.
چرا انتخاب یک آموزشگاه خوب برای یادگیری سئو مهم است؟
می توان گفت که انتخاب یک کلاس سئو مناسب در یک آموزشگاه معتبر بهترین سرمایه گذاری عمر شماست و مزایای یادگیری سئو در آموزشگاه خوب واقعا بی شمار است. یادگیری در یک آموزشگاه معتبر به شما یک دانش پایه قوی و توانایی مقاومت و حل مشکلاتی را خواهد داد که اکثر افراد نمی توانند که این عوامل یک آینده درخشان را در پیش روی شما قرار خواهد داد.
در زیر به چند مورد از اهمیت انتخاب یک آموزشگاه خوب خواهیم پرداخت:
1. مدرسان با تجربه
اکثر مدرسان و مربیان با تجربه و حرفه ای در آموزشگاه های بزرگ و معتبر استخدام می شوند. فراگیری علم و تجربه یک سئوکار حرفه ای و با تجربه به این معنی است که شما نصف راه را در تبدیل شدن به یک سئوکار خوب رفته اید. علاوه بر این یک مدرس با تجربه اطلاعات و دانش دقیقی در اختیار شما می گذارد که در افزایش سطح فکری و شکل گیری آینده شما بسیار موثر است.
2. فرصت های شغلی بهتر
شرکت ها و مجموعه های بزرگ نیروهای متخصص خود را معمولاً از بین دانش آموختگان آموزشگاه های بزرگ و معتبر انتخاب می کنند. معمولا آینده افراد بستگی زیادی به انتخاب آن ها از آموزشگاه ها و دانشگاه ها دارد.
4. نیاز به آموزش های به روز
یک سئو کار همیشه باید در حال مطالعه و به روز رسانی اطلاعات خود باشد به دلیل:
-
آپدیت الگوریتم های موتورهای جستجو: موتورهای جستجو مثل گوگل دائما در حال به روزرسانی الگوریتم های خود برای رتبه بندی سایت ها هستند که میتواند روی نتایج جدید تأثیرات زیادی بگذارد.
-
رقابت: دنیای دیجیتال دائماً در حال تغییر است و رقبای شما هرروز برای بهبود رتبه خود روی استراتژی های سئو خود سرمایه گذاری می کنند. در این فضای رقابتی شدید، شناسایی و استفاده از تاکتیک های جدید سئو می تواند یک مزیت رقابتی بسیار مهم باشد.
-
بهبود تجربه کاربری: تغییرات و به روزرسانی الگوریتم های سئو اغلب روی بهبود تجربه کاربری تمرکز می کنند که از مهمترین آن ها می توان به بهینه سازی برای موبایل و افزایش سرعت سایت اشاره کرد. تجربه کاربری بهتر منجر به تعامل بیشتر و افزایش نرخ تبدیل می شود.
-
گسترش دانش: سئو یک علم پویا است که استراتژی ها، ابزارها و تکنیک های جدیدی در آن مرتب در حال ظهور هستند. برای اینکه بتوانید در صنعت به عنوان یک متخصص شناخته شوید باید دانش خود را به طور مداوم گسترش دهید.
-
رشد کسب و کار: استفاده از استراتژی های جدید سئو و گسترش علم در زمینه سئو می تواند ترافیک ارگانیک را به وبسایت هدایت کند و در نهایت منجر به رشد کسب و کار شود.
شرکت در کلاس های آنلاین بهتر است یا حضوری؟
کلاس های آنلاین و حضوری هر کدام مزایای خاص خود را دارند که در زیر به آن ها خواهیم پرداخت:
مزایای کلاس های آنلاین
-
انعطاف پذیری نحوه و زمان برگذاری کلاس
-
راحتی
-
مقرون به صرفه
-
دسترسی به طیف وسیع تری از برنامه ها و دوره های پیشنهادی
-
توانایی یادگیری با سرعت خود
-
انعطاف پذیری برای ایجاد تعادل بین کار و تحصیل
-
توانایی ادامه کار در حین تحصیل
-
امکان شرکت در کلاس ها در هر زمان و از هر مکان
مزایای کلاس های حضوری
-
تعامل چهره به چهره
-
ایجاد انگیزه بیشتر برای مطالعه و پیشرفت
-
دسترسی نامحدود به منابع و پشتیبانی
-
عدم پیش آمدن مشکلات فنی
-
ارتباط با دیگران و پیشگیری از انزوا
نکاتی برای انتخاب آموزشگاه مناسب
همانطور که گفتیم آموزشگاه های برتر از مدرسان با تجربه و حرفه ای استفاده می کنند. علاوه بر آن این آموزشگاه ها ابزارها و تکنولوژی های به روز را در اختیار دانش آموزان خود قرار می دهند. در حوزه سئو استفاده از منابع جدید برای آموزش یه امر ضروری است. در ادامه به چند نکته اشاره می کنیم که حتما در انتخاب آموزشگاه و دوره مناسب به آنها توجه کنید:
-
از دانش آموختگان قبلی تحقیق کنید
-
نظرات کاربران آن آموزشگاه را از طریق وبسایتشان بررسی کنید
-
برنامه کلی و سرفصل عناوین مورد تدریس را با استانداردهای روز دنیا مقایسه کنید
سخن پایانی
سئو یک علم نوین است که روز به روز در حال پیشرفت است. یادگیری یک علم مدرن نیازمند یک کلاس و یک استاد به روز و مدرن است. از آنجایی که فراگیری این علم قدم اول شما برای تبدیل شدن به یک سئوکار حرفه ای است باید در انتخاب آن دقت کنید. اشتباه در انتخاب منبع آموزشی و یا آموزشگاه خوب علاوه بر صدمه مالی به شما، وقت گرانبهای شما را هدر می دهد و چه بسا انگیزه شما را در این راه بگیرد.
*مسئولیت صحت و سُقم محتوای این پست برعهدهی سفارشدهنده است.*