بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

چگونه تبلیغ کنیم برای جذب مشتری با ایده های کاربردی


در دنیای رقابتی امروز، تبلیغات شاه کلید جذب مشتری جدید، حفظ مشتریان فعلی و رونق کسب و کارها است.

3cb03a21-b202-4f24-9d77-3e62534b5162.jpg

 

اهمیت جذب مشتری برای کسب‌وکارها بر کسی پوشیده نیست؛ در دنیای رقابتی امروز، تبلیغات شاه‌کلید جذب مشتری جدید، حفظ مشتریان فعلی و رونق کسب‌و‌کارها است. در این میان، خلاقیت و نوآوری در ایده‌های تبلیغاتی، نقشی اساسی در جلب‌توجه مخاطبان و متمایز شدن از رقبا دارند. در این مقاله با بررسی ایده‌های خلاقانه برای تبلیغات و راهکارهای عملی، به پرسش: «چگونه مشتری جذب کنیم؟!» پاسخی شفاف می‌دهیم.

 

تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی؛ یکی از بهترین راه های جذب مشتری

یکی از این روش‌های نوآورانه و بسیار مقرون‌به‌صرفه، تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی است. این روش با دسترسی هدفمند، تبلیغات شما را به گروه مخاطبان هدفتان نشان می‌دهد و امکان تعامل با آن‌ها از راه نظرسنجی و پرسش‌وپاسخ را فراهم می‌کند. برای موفقیت در تبلیغات شبکه‌های اجتماعی، باید به طور مداوم محتوای جدید و جذاب بسازید.

یک نمونه از تبلیغات موفق در شبکه‌های اجتماعی، کمپین «زیبایی واقعی» شرکت داو (Dove) در فیس‌بوک است. این کمپین از محتواهایی تولید شده کاربران استفاده کرد و باعث ایجاد بحث‌های جنجال‌برانگیز پیرامون زیبایی بدن طبیعی شد.

 

ارائه تخفیف‌های ویژه؛ یکی از را‌هکارهای نوین برای افزایش فروش در بازه زمانی خاص

ارائه تخفیف، ایده تبلیغاتی نوین و هدفمند برای تبلیغات است. این روش، تعامل با مشتری را افزایش می‌دهد و  آن‌ها را به خرید دوباره تشویق می‌کند. با استفاده از پنل اس ام اس، فوری و در زمان مناسب، تخفیف‌ها را به اطلاع مشتریان خود برسانید.

برای مثال برنامه تبلیغاتی Beauty Insider سفورا (فروشگاه لوازم آرایشی) بر اساس سابقه خرید و امتیاز، به مشتریان ثابت تخفیف‌ها و جایزه‌های ویژه ارائه می‌دهد! این رویکرد به‌صورت چشمگیری باعث افزایش مشتریان ثابت فروشگاه سفورا شده است.  

 

تبلیغات بومی در وب‌سایت؛ محبوب‌ترین روش‌ تبلیغاتی برای جذب مشتری بیشتر

تبلیغات بومی به طور یکپارچه با محتوای وب‌سایت (یا پلتفرمی که در آن نمایش داده می‌شود)، ترکیب می‌شوند. این نوع تبلیغ تا حد ممکن طبیعی طراحی می‌شود تا از محتوای اطراف خود متمایز نباشد. تبلیغات بومی در سایت‌ها مزاحمتی برای کاربران ایجاد نمی‌کند، بنابراین مخاطبان این نوع تبلیغات را بیشتر می‌پذیرند و به آن توجه بیشتری می‌کنند. تبلیغات بومی به دلیل جذابیت و مرتبط بودن با محتوای اطراف، باعث ایجاد تعامل بالایی با مخاطبان می‌شوند.

ویدئوهای «خوشمزه» Buzzfeed (شرکت آمریکایی خبری) نمونه‌ای از تبلیغات بومی است. Buzzfeed این ویدئوها را با حمایت مالی برندهای مختلف به‌گونه‌ای ساخت که مانند محتوای معمولی خودش به نظر برسند. این ویدئوها دستورالعمل‌ها و مواد اولیه برندهای شریک را نشان می‌دادند؛ ولی به طور طبیعی در کنار محتوای دیگر Buzzfeed قرار گرفتند!

 

fb9834fb-ffff-4b76-8259-c6c02a29a98f.jpg

 

چگونه تبلیغ کنیم؟ با اینفلوئنسر مارکتینگ

اینفلوئنسر مارکتینگ از قدرت و نفوذ افراد تأثیرگذار در رسانه‌های اجتماعی برای تبلیغ محصولات یا خدمات استفاده می‌کند. افراد به اینفلوئنسرها اعتماد دارند و به توصیه‌های آن‌ها عمل می‌کنند. برای این نوع تبلیغات باید اینفلوئنسرهای فعال در حوزه کاری خود را بیابید تا تبلیغ شما به‌صورت هدفمند به مخاطبان هدفتان برسد. البته گاهی همکاری با اینفلوئنسرهای محبوب و شناخته‌شده پرهزینه است!

استراتژی اصلی بازاریابی Glossier (برند آمریکایی لوازم‌آرایش) روی مشارکت با اینفلوئنسرهای زیبایی متکی است، آن‌ها با استفاده از محصولات Glossier، آموزش‌های واقعی را به اشتراک می‌گذارند و به افزایش اعتماد به برند در بین مخاطبان هدف کمک می‌کنند.

 

بازاریابی محتوایی؛ بهترین روش برای جلب اعتماد مشتری

چگونه اعتماد مشتری را جذب کنیم؟! با بازاریابی محتوا! بازاریابی محتوا یک استراتژی بلندمدت برای جذب و حفظ مخاطبان هدف با تولید محتوای مفید (مقاله‌ها، پست‌های وبلاگ، ویدئو، پادکست و ...) است. هدف از بازاریابی محتوا صرفاً تبلیغ نیست، بلکه ایجاد اعتماد با مخاطبان است. این موضوع منجر به افزایش آگاهی از برند، جذب سرنخ و در نهایت تبدیل مخاطبان به مشتری می‌شود.

شرکت ردبول یکی از موفق‌ترین نمونه‌ها در زمینه بازاریابی محتوا است. ردبول به‌جای تبلیغ مستقیم نوشیدنی انرژی‌زا خود، روی تولید محتوای جذاب و الهام‌بخش در زمینه‌هایی ورزشی، موسیقی و هنر تمرکز می‌کند. این محتوا با ارزش‌های اصلی برند همسو است و با مخاطبان هدفشان (افراد جوان) ارتباط برقرار می‌کند. 

 

برگزاری مسابقه‌ها و جشنواره‌ها؛ راهکاری برای افزایش آگاهی از بیرند و تعامل مشتری 

یکی از روش‌های هیجان‌انگیز تبلیغاتی، بازاریابی تجربی است. این روش به‌جای تبلیغات سنتی، روی ایجاد تجربه‌های تعاملی برای مشتریان تمرکز دارد تا ارتباط عاطفی قوی‌تری با برند ایجاد کند. مسابقه‌ها و جشنواره‌ها یکی از روش‌های محبوب بازاریابی تجربی هستند. این نوع رویدادها توجه مخاطبان را به طور مؤثری جلب می‌کنند و با ایجاد تجربه‌های خاطره‌انگیز، تصویری مثبت از برند در ذهن مخاطبان می‌سازند.

برای مثال Cheerios (برند تولید کننده غلات صبحانه) با همکاری زمین‌های بازی، مجموعه‌ای از بازی‌های تعاملی برای ترویج عادت‌های غذایی سالم بین خانواده‌ها برگزار و این کمپین سروصدای مثبت قابل‌توجهی در رسانه‌های اجتماعی به‌پا کرد و باعث افزایش آگاهی از برند و فروش این شرکت شد.

 

انتخاب روش‌های مناسب تبلیغات؛ 4 فاکتور موثر برای بازاریابی

انتخاب روش تبلیغاتی مناسب برای دستیابی به مخاطبان هدف بسیار مهم است. توجه به عوامل زیر به انتخاب یک روش تبلیغاتی مناسب کمک می‌کند:

1. توجه به نوع کسب‌وکار؛ اولین قدم برای انتخاب روش مناسب تبلیغ

اگر کسب‌وکار شما B2B (شرکت با شرکت) است، استفاده از شبکه‌های حرفه‌ای (مانند لینکدین)، نمایشگاه‌های تجاری و کنفرانس‌های صنعت خودتان، برای هدف‌گذاری روی سایر مشاغل راهکاری خوب است. اما اگر کسب‌وکار شما B2C (شرکت با مصرف‌کننده) است؛ باید از شبکه‌های اجتماعی و موتورهای جست‌وجو استفاده کنید. 

2. برای انتخاب بهترین روش تبلیغ، خدمات یا محصولاتتان را در نظر بگیرید

برای نمایش ویژگی‌ها و مزایای محصول هنگام تبلیغ محصولات، رسانه‌های بصری مانند پست‌های رسانه‌های اجتماعی و برای ایجاد اعتماد هنگام تبلیغ خدمات، بازاریابی محتوا مانند پست‌های وبلاگ و اینفوگرافیک روش‌های تبلیغاتی کاربردی هستند.

3. مشخص‌کردن بودجه تبلیغات؛ فاکتوری مهم برای انتخاب بهترین روش تبلیغ

برای انتخاب روش تبلیغاتی باید بودجه خود را در نظر بگیرید. برای بودجه‌های محدود، گزینه‌های مقرون‌به‌صرفه مانند رسانه‌های اجتماعی، ایمیل و تولید محتوا و برای بودجه‌های بیشتر از ترکیبی از روش‌های آنلاین و آفلاین استفاده کنید. 

4. شناخت مخاطبان هدف؛ آخرین گام برای انتخاب روش مناسب تبلیغ

برای انتخاب یک روش تبلیغاتی خوب برای دستیابی به مشتریان هدف باید به عوامل جمعیت‌شناختی (سن، درآمد و ...)، علایق و رفتارهای آنلاین آن‌ها توجه کنید. البته پس از انتخاب روش، اندازه‌گیری میزان اثربخشی آن، به شما در چیدن برنامه‌های تبلیغاتی آینده‌تان کمک می‌کند.

 

2573ea1a-5fce-422a-96ef-c5adcdb60689.jpg

 

اندازه‌گیری میزان اثربخشی تبلیغات چگونه انجام می‌شود؟

ارزیابی میزان موفقیت تبلیغات شما برای بهینه‌سازی استراتژی بازاریابی کسب‌وکارتان مهم است. سه معیار کلیدی برای اندازه‌گیری اثربخشی تبلیغات عبارت‌اند از:

نرخ کلیک (CTR)؛ معیاری برای اندازه‌گیری میزان اثربخشی تبلیغات

CTR نشان می‌دهد که چه تعداد از افرادی که تبلیغ شما را می‌بینند، روی آن کلیک می‌کنند؛ بنابراین میزان بالای این معیار، نشان‌دهنده جذابیت تبلیغ شماست. 

نرخ تبدیل (CR)؛ یکی از فاکتورهای نشان دهنده موفقیت تبلیغ

CR نشان می‌دهد که چه تعداد از افرادی که روی تبلیغ شما کلیک می‌کنند، اقدام موردنظر شما (مانند خرید) را انجام می‌دهند؛ بنابراین میزان بالای CR نشان‌دهنده موفقیت تبلیغ شما در تشویق مشتریان است.

نرخ بازگشت سرمایه (ROI) را برای اندازه گیری میزان سودآوری تبلیغات در نظر بگیرید

ROI سود یا زیان حاصل از سرمایه‌گذاری تبلیغاتی شما را اندازه‌گیری می‌کند. ROI مثبت، تبلیغات سودآور و ROI منفی تبلیغات شکست‌خورده را نشان می‌دهد!

 

انتخاب بهترین ابزار تبلیغاتی؛ مهم‌ترین گام برای افزایش اثربخشی تبلیغات 

حال که به این بخش از مقاله رسیده‌ایم، دیگر می‌دانیم چگونه مشتری بیشتری جذب کنیم! کلید این کار، تبلیغات مؤثر است. در دنیای رقابتی امروز، تبلیغات نقش حیاتی در جذب مشتری و افزایش فروش دارند. با وجود تنوع روش‌های تبلیغاتی، انتخاب روش مناسب و اثربخش، چالش‌برانگیز است. 

در این مقاله، به بررسی روش‌های نوین، راه‌های انتخاب روش مناسب و اندازه‌گیری میزان اثربخشی تبلیغات پرداختیم. تبلیغات یک فرایند مداوم است و نیاز به صبر و تعهد دارد. با تلاش و پشتکار، از تبلیغات به‌عنوان ابزاری قدرتمند برای دستیابی به اهدافتان استفاده کنید.

 

*مسئولیت صحت و سُقم محتوای این پست برعهده‌ی سفارش‌دهنده است.*

لینک کوتاه

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

نحوه تبلیغات در مرکز اطلاعات علمی جهاددانشگاهی

تاریخ: 1398/03/20

بازدید: 3232

1398

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

تبلیغات

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

تبلیغات در گوگل ادوردز، کمپین‌های تبلیغاتی مناسبت‌های مختلف را چطور راه اندازی کنیم؟

تاریخ: 1400/09/21

بازدید: 1134

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

سال نوی میلادی و همچنین مناسبت‌های مختلف همچون شب یلدا و در نهایت نوروز ایرانی از رگ گردن به ما نزدیک‌تر است و همین موضوع باعث جنب و جوش زیادی در کسب و کارها شده است.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

با تبلیغات گوگل آژانس تبلیغاتی ادوردز20 آشنا شوید

تاریخ: 1400/09/22

بازدید: 1075

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

با تبلیغ در گوگل نیم ساعته در صدر گوگل بدرخشید و بازده سرمایه خود را از هزینه تبلیغات خود به حداکثر برسانید.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

بهترین روش تبلیغات برای کسب‌وکار شما حقایقی که باید در مورد تبلیغات گوگل بدانید

تاریخ: 1401/04/07

بازدید: 783

1401

زمان مطالعه: 3 دقیقه

تبلیغات یکی از مهم‌ترین عوامل برای پیشرفت و موفقیت چشمگیر و سریع در کسب‌وکار است. ما از استراتژی‌های تبلیغاتی برای آگاهی‌رسانی به جامعه درباره برند، محصولات و خدمات بهره می‌گیریم و می‌توانیم در بازه زمانی کوتاه‌تری اهداف کسب‌وکار را محقق کنیم.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

تبلیغات گسترده اینستاگرام چیست؟ 5 اشتباه رایج

تاریخ: 1401/05/05

بازدید: 3117

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تبلیغات گسترده به معنای تبلیغات زیاد با کیفیت بالا جهت جذب فالورهای بیشتر است.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

کمپین‌های تبلیغاتی در شبکه‌های اجتماعی

تاریخ: 1401/08/22

بازدید: 596

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

آشنایی با اصول و ترفندهای طراحی و اجرای تبلیغات در شبکه‌های اجتماعی و روش‌های اینستاگرام مارکتینگ و لینکدین مارکتینگ از مهم‌ترین مقدمات اجرای یک برنامه‌ بازاریابی است.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

استفاده از نایلون تبلیغاتی برای کسب و کار‌های مختلف چه مزایایی دارد؟

تاریخ: 1401/08/30

بازدید: 588

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

نایلون تبلیغاتی هر نوع پلاستیک بسته‌بندی است که در بیشتر موارد از آن به عنوان کیسه‌های پلاستیکی برای حمل و نقل وسایل خریداری شده از فروشگاه‌ها یاد می‌شود.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

افزایش سود با کمک تبلیغات گوگل

تاریخ: 1401/12/24

بازدید: 193

1401

زمان مطالعه: 2 دقیقه

تبلیغات گوگل یکی از پیشروترین پلتفرم‌­های تبلیغاتی در دنیای تبلیغات است.

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

طراحی بنر گیف تبلیغاتی برای تبلیغات کلیکی

تاریخ: 1402/11/01

بازدید: 269

1402

زمان مطالعه: 2 دقیقه

طراحی کلیکی بنر متحرک یکی از قدیمی ترین و بهترین راه های تبلیغات برای وب سایت ها است..

Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins