مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

رشته گرافیک چه کتاب هایی دارد؟


مطالعه کتاب در بسیاری از زمینه ها و حرفه های تئوری و عملی، مهم و ضروری است و در این حرفه هم با توضیحات عمیق و جدیدی که هر کتاب در رابطه با طراحی گرافیک به شما می دهد، هم مطالب قبلی مستحکم تر خواهند شد و هم دانسته های جدید به شما اضافه می شوند.

اگر می‌خواهید حرفه طراحی گرافیک را شروع کنید و مجموعه مهارت‌های خود را توسعه دهید، بهترین نقطه برای شروع سفر خود، کتاب‌ها هستند. این روزها کارگاه‌ها و دوره‌های زیادی مانند آموزش فتوشاپ، ایندیزاین و ... وجود دارند، اما هنوز هم مطالعه کتاب در مورد یکسری از مباحث تئوری، می‌تواند مفید و کارآمد باشد. طراحی گرافیک که بخشی از بازاریابی خلاقانه و بازاریابی دیجیتال محسوب می‌شود، یک حرفه بسیار مهم در بازار کنونی است. با ظهور و پیدایش رسانه‌های اجتماعی، تقاضا برای کارهای گرافیکی بسیار رونق گرفته است و بسیاری از افراد هم به دلیل خلاقیت و جنبه‌های متنوعی که این شغل دارد، طراحی گرافیک را به عنوان حرفه خود انتخاب کرده‌اند. اگر قصد دارید که تبدیل به یک طراح سطح بالا شوید، باید معروف‌ترین منابع طراحی گرافیک را بشناسید و آن‌ها را به‌دقت مطالعه کنید تا به‌طور کامل با دنیای گرافیک آشنا شوید. از آنجایی که تعداد بی‌شماری کتاب طراحی گرافیک در بازار موجود است، انتخاب کتاب درست اهمیت بسیاری دارد و ما در ادامه لیستی از چند کتاب مفید را معرفی می‌کنیم و که احتمالا به شما در شروع و ادامه حرفه خود کمک می‌کنند.

 

اهمیت مطالعه کتاب در طراحی گرافیک

مطالعه کتاب در بسیاری از زمینه‌ها و حرفه‌های تئوری و عملی، مهم و ضروری است و در این حرفه هم با توضیحات عمیق و جدیدی که هر کتاب در رابطه با طراحی گرافیک به شما می‌دهد، هم مطالب قبلی مستحکم‌تر خواهند شد و هم دانسته‌های جدید به شما اضافه می‌شوند. در بازار رقابتی گرافیک، اگر می‌خواهید متمایز شوید، باید تسلط خود بر موضوعات مهم را بیشتر کنید، کاری که با تمرین و تکرار و مطالعه به‌دست می‌آید. از سمتی، موضوع مهم دیگری که وجود دارد این است که دانش خود را در طول مسیر رشد دهید و بتوانید که گام‌به‌گام با دنیای در حال تغییر، تکامل پیدا کنید. در دنیای گرافیک، به‌روزرسانی‌های جدیدی ارائه می‌شوند و بنابراین شما هم باید مرتباً خود را به‌روز کنید. اما آیا نمی‌شود به جای ساعت‌های مطالعه کتاب، صرفاً محتواهای آنلاین را مطالعه کرد؟ خب، مطالعه این محتواها می‌تواند بسیار خوب و مفید باشد، اما نکته اینجاست که مقالات آنلاین معمولاً عمقی که کتاب دارند را نخواهند داشت. همچنین، مقالات و دوره‌های ویدئویی برای یادگیری نرم‌افزارها و پلتفرم‌های جدید بسیاری مناسب هستند، مثلاً با تهیه یک دوره آموزش آنلاین فتوشاپ، می‌توانید از جدیدترین تغییرات این نرم‌افزار مطلع شوید. اما در مورد سایر مباحث، این کتاب‌ها هستند که شما را عمیق می‌کنند. در نتیجه، اگر می‌خواهید میان رقیبان خود بدرخشید، مطالعه کتاب اجباری است. اگر می‌خواهید با مهارت‌های خود در طراحی گرافیک، اثری از خود به جا بگذارید و یک طراح متوسط و معمولی ​​نباشید، حتماً برای مطالعه، رشد و گسترش دانش خود وقت بگذارید و اگر کنجکاو هستید که چه مطالبی را مناسب شما هستند، ادامه این نوشته را از دست ندهید.

 

بهترین کتاب‌های طراحی گرافیک

در ادامه کتاب‌های برتر طراحی گرافیک در سال 2024 را بررسی می‌کنیم. شاید تک به تک این کتاب برای شما مناسب نباشند، اما با توجه به علاقه و همچنین گرایشی که در آن فعال هستید، احتمالا یک یا چند مورد از موارد زیر برای شما مفید و مهم خواهند بود.

برندسازی در پنج مرحله و نیم؛ نویسنده: مایکل جانسون

فرقی نمی‌کند که یک طراح لوگو و بنر باشید یا کسی که کار آموزش فتوشاپ انجام می‌دهد و یا اصلاً مدیر گرافیک یک شرکت، در هر حالتی، برندینگ برای شما مهم و حائز اهمیت است و می‌تواند شما را بیش از آنچه که فکر می‌کردید، جلو بیندازد. این کتاب، راهنمای کامل برندسازی برای طراحان گرافیک است. نویسنده این اثر، با محتوای کاربردی که در این کتاب ارائه کرده است، روند برندسازی را به‌طور ساده توضیح می‌دهد. البته با این که توضیحات به زبانی ساده نوشته شده‌اند، اما کتاب در مورد ماهیت پیچیده و غیرخطی برندسازی و پنج مرحله آن به خوبی صحبت می‌کند. این کتاب روی مفاهیمی مانند سخت‌کوشی و صبر تأکید می‌کند، چرا که این دو می‌توانند یک طراح را به فردی ارزشمند و غیرقابل جایگزین تبدیل کنند. به هر حال، اگر هدف شما تبدیل شدن به یک طراح گرافیک حرفه‌ای است، پیشنهاد می‌کنیم که این اثر را مطالعه کنید.

 

کتاب

 

تفکر طراحی گرافیک فراتر از طوفان فکری؛ نویسنده: الن لوپتون

نویسنده کتاب، الن لوپتون، تفکر خلاق و حل مسئله را یکی از ضروری‌ترین مهارت‌ها برای تسلط بر طراحی گرافیک می‌داند. در این کتاب راه‌هایی برای بهبود خلاقیت در طراحی و ارتقای توانایی تفکر به شما ارائه می‌شوند. کل هدف این کتاب هم همین است، تقویت خلاقیت و توانایی شما برای داشتن تفکری متفاوت از دیگران است. با توجه به هدف این اثر، مطالعه آن به تمامی طراحانی که می‌خواهند بهترین و خلاقانه‌ترین نتایج را داشته باشند، توصیه می‌شود.

 

کتاب

 

طراحی هویت برند؛ نویسنده: آلینا ویلر

اگر می‌خواهید کتاب طراحی گرافیکی را بخوانید که هم به‌روز باشد و هم خواندن آن آسان باشد، این اثر از آلینا ویلر و دبی میلمن را به هیچ وجه از دست ندهید، چرا که اثری است بسیار روشنگر و قابل درک و در عین حال به‌روز. با توضیحات عمیق، مطالعات موردی و 5 به‌روزرسانی که تاکنون داشته، برای طیف وسیعی از طراحان گرافیکی، خواه مبتدی باشند یا حرفه‌ای، مناسب است.

کتاب طراحی هویت برند جنبه‌های متنوعی از دانش طراحی را به شما نشان می‌دهد که به ندرت می‌توان آن‌ها را در یک کتاب یافت. طراحی هویت برند با پوشش دادن و توضیح مباحثی مثل ابزارهای رسانه‌های اجتماعی مدرن و سئو، برای طراحان برند و تیم‌های طراحی، تبدیل به اثری مهم و ضروری شده است.

کار خود را نشان دهید!: 10 راه برای به اشتراک گذاشتن خلاقیت و کشف شدن؛ نویسنده: آستین کلئون

یک طراح لباس، یک طراح جواهرات، یک مدرس فعال در حوزه آموزش فتوشاپ و نرم‌افزارهای گرافیکی و اساسا بسیاری از افراد، باید کار خود را در پلتفرم‌های مختلف تبلیغ کنند تا شناخته شوند و بسیاری از این طراحان نیز نیاز به مشورت با یک متخصص مارکتینگ دارند تا بتوانند خود را بهتر معرفی کنند. اما خب، می‌دانیم که دسترسی به متخصص همیشه راحت و ارزان نیست و در این جا، مطالعه یک کتاب خوب راهگشا خواهد بود. کتابی که درک درستی از اصول بازاریابی به شما بدهد تا بتوانید راحت‌تر از قبل کار خود را در معرض نمایش بگذارید.

«کار خود را نشان دهید»، بینش خوبی در مورد ترویج کار و یادگیری درباره نحوه ایجاد یک برند را به شما می‌دهد. اگر فکر می‌کنید که فقط انجام کار با کیفیت باعث توسعه کار شما می‌شود، متأسفانه در اشتباه هستید، زیرا که در بسیاری از موارد، صرف انجام کار باکیفیت و اصولی، کافی نیست. شما به کار خوب و تبلیغ درست آن کار نیاز دارید تا خود را در این زمینه به دیگران معرفی کنید و این کتاب، شما را در تمام مراحل راهنمایی می‌کند.

کار برای پول، طراحی برای عشق؛ نویسنده: دیوید ایری

نویسنده که خود یک طراح گرافیک مشهور است، در مورد مشکلاتی که طراحان مبتدی با آن روبه‌رو هستند و اینکه چگونه می‌توانند بر چنین مشکلاتی در حرفه خود غلبه کنند، سخن می‌گوید. «کار برای پول، طراحی برای عشق» توضیح می‌دهد که صنعت طراحی گرافیک چگونه کار می‌کند و مطالعات موردی را برای تجربه عملی، از نحوه مدیریت کمپین‌های بازاریابی دیجیتال تا نحوه برخورد با موقعیت‌های دشوار در این زمینه، ارائه می‌دهد. این اثر برای افرادی که تازه کار خود را شروع کرده‌اند و به ویژه برای کسانی که به شکلی مستقل و آزاد کار می‌کنند، بسیار مفید خواهد بود.

 

کتاب

 

دیکشنری رنگ برای طراحان؛ نویسنده: شان آدامز

«دیکشنری رنگ برای طراحان» در مورد روش‌های مفیدی صحبت می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن‌ها، مهارت‌های خود را زمینه طراحی و استفاده از رنگ افزایش دهید. همچنین در مورد چند اشتباه رایج در ابتدای مسیر هم صحبت می‌کند. نویسنده از طراحان آماتور حمایت می‌کند و آن‌ها را تشویق می‌کند که به جای ترس از حرکات جسورانه، چیزهای جدیدی را امتحان کنند. اگر شما به تازگی وارد دنیای طراحی گرافیک شده‌اید، این کتاب برای شما است.

 

*مسئولیت صحت و سُقم محتوای این پست برعهده‌ی سفارش‌دهنده است.*

لینک کوتاه

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

راهنمای کامل ساخت اینفوگرافیک علمی (قسمت اول)

تاریخ: 1401/11/26

بازدید: 1037

1401

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جامعه دانشگاهی تحت فشار هستند تا تحقیقات خود را برای عموم منتشر کنند.

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

استفاده از ایموجی ها در فتوشاپ

تاریخ: 1400/02/02

بازدید: 6205

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

قرار دادن ایموجی emoji در فتوشاپ

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

راهنمای کامل ساخت اینفوگرافیک علمی (قسمت اول)

تاریخ: 1401/11/26

بازدید: 1037

1401

زمان مطالعه: 3 دقیقه

جامعه دانشگاهی تحت فشار هستند تا تحقیقات خود را برای عموم منتشر کنند.

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

استفاده از ایموجی ها در فتوشاپ

تاریخ: 1400/02/02

بازدید: 6205

1400

زمان مطالعه: 5 دقیقه دقیقه

قرار دادن ایموجی emoji در فتوشاپ

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button