مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

فیلم آموزشی فرآیند نوشتن مقاله مروری

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بلاگ

پایگـاه اطلاعات علمی جهاد دانشگاهی

آشنایی با یک سازه مدرن برای راه اندازی انواع نمایشگاه ها


اسپیس فریم یک سیستم مدرن و کارآمد برای ساخت سازه های موقتی است که به دلیل ساختار هندسی منظم، هم مقاوم و هم سبک است.

آشنایی با یک سازه مدرن برای راه اندازی انواع نمایشگاه ها

 

بگذارید همین اول کار یک چیز را اعتراف کنیم: ما ایرانی‌ها همیشه دنبال راه‌حل‌هایی هستیم که هم شیک باشد، هم کاربردی، هم ارزان، هم سریع نصب شود، و البته کمی هم خلاقیت چاشنی‌اش باشد تا چشم رقبا دربیاید. حالا تصور کنید در دل یک مکان شلوغ و پر زرق و برق، یک غرفه‌ نمایشگاهی دارید که از فرط نظم و زیبایی، بقیه غرفه‌دارها را دچار حسادت مزمن کرده! بله عزیزان، این همان جایی‌ست که اسپیس فریم وارد صحنه می‌شود.

 

اسپیس فریم چیست و چرا اصلاً باید به آن فکر کنیم؟

اسپیس فریم همان چیزی‌ست که اگر در زمان کوروش کبیر وجود داشت، احتمالاً در تخت جمشید هم برای برخی از مراسم و جشن ها، از این سازه استفاده می‌شد! این سازه‌های فلزی با ساختار هندسی منظم، طوری طراحی شده‌اند که هم مقاوم باشند، هم سبک، و از همه مهم‌تر، در کمترین زمان ممکن نصب شوند. درست مثل آن میهمان‌های عزیزی که بی‌خبر می‌رسند و شما باید در پنج دقیقه خانه را مرتب کنید؛ اسپیس فریم هم در کمترین زمان غرفه شما را تحویل می‌دهد.

 

چرا غرفه‌ نمایشگاهی دیگر بدون اسپیس فریم معنا ندارد؟

تا چند سال پیش، غرفه‌های نمایشگاهی یا با چوب های خاص ساخته می‌شدند که هم سنگین بود و هم هزینه‌بر، یا از داربست‌های معمولی که بیشتر شبیه صحنه جرم بودند تا یک فضای تبلیغاتی. اما حالا اسپیس فریم آمده تا این سنت‌های فرسوده را از بین ببرد. با اسپیس فریم می‌توان طرح‌هایی زد که انگار از دل معماری آینده آمده‌اند، با نورپردازی‌های خاص، فرم‌های پیچیده و البته فضای کافی برای هر جور نمایش ممکن.

 

چگونه با اسپیس فریم می‌توانیم چند منظوره باشیم؟

ببینید، ما ایرانی‌ها عادت داریم همه‌چیز را چندمنظوره ببینیم. مثلاً میز نهارخوری‌مان میز کار هم هست، ماشین‌مان هم هم‌زمان انباری‌ست، و گوشی موبایل‌مان نقش دفترچه تلفن، دوربین، تقویم، ساعت، حسابدار، منشی، و گاهی روان‌درمانگر را هم ایفا می‌کند. اسپیس فریم هم دقیقاً همین خصلت را دارد. یک روز غرفه نمایشگاهی است، فردایش تبدیل می‌شود به جایگاه سخنرانی، پس‌فردا پارتیشن‌بندی یک سوله موقت برای توزیع کمک‌های مردمی در مناطق زلزله‌زده.

 

آشنایی با یک سازه مدرن برای راه اندازی انواع نمایشگاه ها

 

ارتباط اسپیس فریم با ساخت سوله ارزان می‌شود

اینجا دیگر وارد فاز جذاب ماجرا می‌شویم. تصور کنید قرار است یک سوله بزرگ برای فعالیتی کوتاه‌مدت بسازید. هزینه‌های سنتی ساخت سوله قطعاً شما را به فکر فروش کلیه یا گرفتن وام‌های عجیب و غریب می‌اندازد. اما وقتی با اسپیس فریم اقدام به ساخت سوله ارزان می‌کنید، هم پولتان حفظ می‌شود، هم زمانتان، هم اعصاب نازنین‌تان.

در واقع با این روش، شما نه تنها یک ساختار موقتی اما محکم خواهید داشت، بلکه بعداً هم می‌توانید آن را باز کرده و جای دیگر استفاده کنید. یعنی یک تیر و چند نشان، آن هم از نوع هوشمندانه‌اش.

 

طراحی غرفه نمایشگاهی با اسپیس فریم

یکی از جذاب‌ترین بخش‌های کار با اسپیس فریم، طراحی آن است. اینجا با یک جعبه ابزار ساده، چند اتصال‌دهنده و یک ذهن خلاق، می‌توانید چیزی بسازید که مردم ساعت‌ها جلوی آن بایستند و عکس بگیرند. می‌پرسید چطور؟

کافی‌ست کمی از ذهنیت معماری ایرانی الهام بگیرید، از گنبد و طاق و پنجره‌های اُرسی گرفته تا خطوط اسلیمی و نورگیری سنتی، و همه را با فرم مدرن اسپیس فریم ترکیب کنید. نتیجه؟ شاهکاری که اگر به یک نمایشگاه خارجی ببرید، احتمالاً فکر می‌کنند شما با یک تیم طراحی بین‌المللی کار کرده‌اید.

 

آیا اسپیس فریم فقط برای ثروتمندان و خاص‌هاست؟

یکی از بزرگ‌ترین تصورات اشتباه درباره این سازه‌ها این است که فکر می‌کنند خیلی گران است. اما حقیقت این است که به نسبت امکانات، کیفیت، سرعت اجرا و چندمنظوره بودن، اسپیس فریم یک گزینه اقتصادی و به‌صرفه محسوب می‌شود. این یعنی حتی اگر کسب‌وکار کوچکی دارید، با کمی هوشمندی می‌توانید خودتان را در قلب یک نمایشگاه پر زرق و برق جا بدهید بدون اینکه کارت عابر بانک‌تان دود کند.

 

از کجا بفهمیم چه نوع اسپیس فریمی برای ما مناسب است؟

پاسخ این سؤال در هدف شما نهفته است. اگر می‌خواهید غرفه‌ای ساده برای معرفی محصولات خانگی داشته باشید، طراحی مینیمال و سبک انتخاب خوبی است. اگر می‌خواهید چشم‌ها را خیره کنید و لوگوی شرکت‌تان را در آسمان نصب کنید، باید سراغ سازه‌های حجیم‌تر و پیشرفته‌تر بروید. مهم این است که بدانید با اسپیس فریم می‌شود همه این کارها را انجام داد، فقط کافی‌ست طرح مناسبی داشته باشید.

 

آشنایی با یک سازه مدرن برای راه اندازی انواع نمایشگاه ها

 

با اسپیس فریم در جاده نمایشگاه‌ها

یکی از ویژگی‌های دل‌انگیز اسپیس فریم، قابل حمل بودن آن است. یعنی شما می‌توانید امروز در شمال ایران نمایشگاه داشته باشید، فردا در مرکز و هفته بعد در جنوب، و سازه‌تان را مثل یک چمدان قابل اعتماد، همیشه با خود ببرید. این یعنی دیگر نیازی نیست برای هر شهر سازه جدیدی سفارش دهید. فقط کافی‌ست همه قطعات را درست بسته‌بندی کنید و با خیال راحت راهی شوید.

 

چطور شرکت‌های سازنده غرفه‌ نمایشگاهی را پیدا کنیم؟

حالا که دل‌تان را بردیم برای ورود به دنیای غرفه‌سازی، وقت آن رسیده که شریک قابل اعتمادی برای اجرای طرح‌تان پیدا کنید. بهترین راه برای یافتن شرکت‌های متخصص، جست‌وجوی آنلاین در گوگل با کلیدواژه‌هایی مثل "غرفه اسپیس" یا "اسپیس نمایشگاهی" یا "اسپیس فریم" یا "سازه نمایشگاهی" است.

فراموش نکنید که حتماً نمونه‌کارها را بررسی کنید، درباره شیوه کارشان سؤال بپرسید و نظرات مشتریان قبلی را بخوانید.البته مشورت با افراد باتجربه و بررسی سابقه کاری آن‌ها هم توصیه می‌شود، چون همیشه در این مسیر کسانی هستند که راه رفته را بلدند.

مجموعه تولیدی اسپیس سازان یکی از این شرکتهای تخصصی است که تمام خدمات مربوط به اسپیس فریم را در تمام شهرهای ایران انجام می دهد.

 

سخن آخر

اسپیس فریم آمده تا دنیای ساخت و ساز موقت را دگرگون کند. چه بخواهید غرفه‌ای خاص در نمایشگاه داشته باشید، چه بخواهید با ساخت سوله ارزان به کارتان سرعت ببخشید، این سازه جادویی، همان همراه وفاداری‌ست که با پیچ و مهره‌هایش، رویای شما را شکل می‌دهد. پس بجنبید! بازار رقابت داغ است و غرفه‌ای که دیرتر ساخته شود، زودتر فراموش می‌شود.


 

*مسئولیت صحت و سُقم محتوای این پست برعهده‌ی سفارش‌دهنده است.*

لینک کوتاه

بازگشت به بالا

پست های مرتبط

راهنمای جامع غرفه سازی موفق در نمایشگاه ها

تاریخ: 1404/01/25

بازدید: 21

1404

زمان مطالعه: 2 دقیقه

مراحل اصلی ساخت یک غرفه موفق شامل تعیین اهداف، شناخت مخاطب، انتخاب موقعیت مناسب، طراحی خلاقانه، اجرای دقیق و آماده سازی تیم غرفه دار است.

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمدرس

@ins

telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button