نتایج جستجو

103538

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

10354

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    75-83
تعامل: 
  • استنادات: 

    3
  • بازدید: 

    1494
  • دانلود: 

    695
چکیده: 

مقدمه: ثبت گزارش پرستاری وظیفه حرفه ای پرستاران و یکی از اجزای مهم مدارک و اسناد پزشکی و پرونده بیماران به حساب می آید، بنابراین توجه به امر ارتقای مهارت پرستاران در این خصوص از طریق روشهای آموزشی موثر، اهمیت زیادی دارد.هدف: تعیین تاثیر برنامه آموزش مداوم بر دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی پرستارانروش: این پژوهش به صورت تجربی دو گروهی، با اندازه گیری قبل و بعد است که در نمونه ای مشتمل بر 62 پرستار شاغل در بیمارستان های شهر کرمان انجام شد که به طور تصادفی به دو گروه آزمون و شاهد تقسیم شده بودند. ابزار گردآوری داده ها، پرسش نامه پژوهشگر ساخته بود که قبل و بعد از اجرای برنامه آموزش مداوم در هر دو گروه، پرسش نامه، تکمیل و میزان دانش، نگرش و عملکرد گزارش نویسی هر یک از گروه ها قبل و بعد از مداخله، تعیین و با یکدیگر مقایسه شد. داده ها با استفاده از آزمون های آماری کای اسکویر، تی زوجی و تی مستقل در نرم افزار SPSS نسخه 14 تجزیه و تحلیل شد.یافته ها: بررسی نمونه مطالعه شده، نشان می دهد که بین دو گروه از لحاظ متغیرهای دموگرافیک، تفاوت معنی داری وجود نداشت و اختلاف معنی داری بین دانش (P=0.000)، نگرش (P=0.000) و عملکرد (P=0.001) گزارش نویسی دو گروه آزمون و شاهد وجود داشت. همچنین رابطه معنی داری بین متغیرهای دموگرافیک با افزایش دانش پرستاران در اثر آموزش مداوم ملاحظه نشد.نتیجه گیری: برنامه آموزش مداوم باعث افزایش دانش، نگرش، و عملکرد پرستاران شد. پیشنهاد می شود مطالعات بیشتری برای بررسی میزان ماندگاری اطلاعات در این روش و مقایسه آن با روش های دیگر انجام شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1494

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 695 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 3 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

هافمن جی.

نشریه: 

دنیای حرکت

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1382
  • دوره: 

    -
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    951
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 951

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    250
  • دانلود: 

    116
کلیدواژه: 
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 250

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 116
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    49
  • صفحات: 

    93-107
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1235
  • دانلود: 

    829
چکیده: 

پژوهش حاضر با هدف تأثیر آموزش برنامه نویسی با نرم افزار اسکرچ بر مهارت حل مسئله دانش آموزان پایه دوم ابتدایی شهرستان فراهان در سال تحصیلی 97-1396، انجام گرفته است. نرم افزار اسکرچ به کودکان کمک می کند تا ضمن طراحی بازی یا داستان های تعاملی، اصول برنامه نویسی را بیاموزند. این پژوهش از نوع کاربردی است و از لحاظ ملاک نحوه جمع آوری اطلاعات روش نیمه تجربی است. جهت انجام پژوهش یکی از مدارس ابتدایی دخترانه شهرستان فراهان انتخاب شد و به طور تصادفی یکی از کلاس ها به عنوان گروه آزمایش و کلاس دیگر بعنوان گروه کنترل در نظر گرفته شدند. تعداد کل نمونه 34 دانش آموز دوم ابتدایی بود یعنی 17 نفر در گروه آزمایش و 17 نفر در گروه کنترل بودند. ابزارها در این پژوهش عبارت اند از پرسشنامه حل مسئله هپنر که بعنوان پیش آزمون و پس آزمون بکار گرفته شدند. برای تجزیه و تحلیل داده ها از آمار توصیفی برای تعیین فراوانی و میانگین و از آمار استنباطی برای تحلیل کوواریانس استفاده شد. یافته های بدست آمده از تجزیه و تحلیل ها، نشان داد که تفاوت بین دو گروه گواه و آزمایش از نظر آماری در سطح 05/0>a و با سطح اطمینان 95/0 معنادار می باشد. نتایج بدست آمده نشان داد که آموزش برنامه نویسی با نرم افزار اسکرچ بر مهارت حل مسئله دانش آموزان، تأثیر معناداری داشته است. دانش آموزان طی دوره آموزشی، به طور فعال با حل مسائل مختلف در نرم افزار اسکرچ درگیر شدند و برای حل این مسائل باید مسئله را تجزیه و تحلیل کرده و راه حل های مختلف را مورد آزمایش قرار می دادند، درگیر شدن دانش آموزان با این چالش ها موجب بهبود مهارت حل مسئله آنها شد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1235

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 829 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسنده: 

ثابت فر نیما

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    2
تعامل: 
  • بازدید: 

    2030
  • دانلود: 

    674
چکیده: 

برنامه نویسی شیءگرا (به انگلیسی Object Oriented Programming مخفف OOP) یک شیوه برنامه نویسی است که ساختار یا بلوک اصلی اجزای آن اشیا می باشد. در واقع دراین نوع پارادیام برنامه نویسی برنامه به شیء گرایش پیدا می کند و در ضمن مزیت هایی از جمله «پیچیدگی کم» و «هزینه کم» نسبت به سایر پارادیام های برنامه نویسی دارد. زبان های برنامه نویسی شیءگرا، زبان هایی هستند که در آن برنامه نویس می تواند اشیاء مختلفی را تعریف نماید و از اشیاء تولید شده استفاده نماید. امروزه اکثر زبان های دستوری برنامه نویسی از فنون شیءگرایی پشتیبانی می کنند. زبانهایی مانند جاوا، سی++، سی شارپ، دلفی از جمله زبانهای شیءگرا هستند. حتی بسیاری از زبانهای روال گونه که ساختار برنامه ها در آنها بلوک هایی با نام پروسیجر است امروزه از فنون شیءگرایی نیز پشتبانی می کنند. زبانهای سی++ و پی اچ پی از این جمله هستند. هر شیء یک سری خصوصیت و قابلیت دارد، که اصطلاحا Properties و Operation خوانده می شوند. مفهوم کلاس در C++ مهمترین مفهوم محسوب می شود. که در این مبحث ما به بررسی دقیق تر این مفهوم و نیز مفاهیم مرتبط با آن می پردازیم. یعنی ابتدا به معرفی کلاسها پرداخته و سپس نگاهی دقیق تر به بنیادهای کلاس خواهیم داشت. همچنین درباره روشها methods و سازنده ها construction و واژه کلیدی this مطالبی می آموزید. برنامه نویسی شی گرا هسته اصلی C++ است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2030

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 674
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    4
تعامل: 
  • بازدید: 

    451
  • دانلود: 

    186
چکیده: 

با توجه به این که امروزه دنیای کامپیوتر و فناوری اطلاعات، زندگی بشر را دگرگون ساخته و سیر جدیدی در پیشرفت و توسعه علوم به وجود آورده است مطمئنا این دگرگونی در علوم آموزشی نیز به وجود آمده که مطالعه و بررسی آن معلمان را در بهبود کیفیت تدریسشان یاری می دهد. در پژوهش حاضر ابعاد مختلف یادگیری علوم کامپیوتر در آموزش، درک مفاهیم ریاضی و همچنین خلاقیت های ریاضی دانش آموزان را بررسی می کنیم. از مباحث یادگیری الکترونیک ریاضیات تا مباحث پیچیده و انتزاعی برنامه نویسی نرم افزار کامپیوتر را در پژوهش حاضر در ارتباط با آموزش ریاضیات به دانش آموزان بررسی می کنیم. یافته های پژوهش حاکی از آن است که یادگیری فناوری اطلاعات به خصوص برنامه نویسی کامپیوتر توسط دانش آموزان، در ایجاد خلاقیت، نوآوری و درک و فهم ریاضی دانش آموزان موثر بوده و باعث ایجاد انگیزه و علاقه در آن ها می شود که دستورالعمل های مفید برای معلمان در این حوزه در پژوهش حاضر ارائه شده است. این پژوهش مطالعه ای مروری است که اطلاعات آن از روش کتابخانه ای از طریق بررسی کتاب ها، مقالات و پژوهش های معتبر این حوزه گردآوری شده است. همچنین این پژوهش حاصل تبادل تجربیات معلمان و دانشجومعلمان دانشگاه فرهنگیان مازندران و تجربیات زیسته این جانب در امر تدریس ریاضیات و برنامه نویسی و توسعه نرم افزار می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 451

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 186
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    13
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    61-70
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2950
  • دانلود: 

    707
چکیده: 

مقدمه: عصر کنونی شاهد پیشرفت چشمگیری در زمینه فن آوری بوده است. یکی از جدیدترین فناوری ها واقعیت مجازی می باشد. واقعیت مجازی در بسیاری از مناطق مختلف زندگی ما ادغام شده است، از بازی های ویدیویی گرفته تا موارد مختلف استفاده صنعتی و همچنین در زمینه آموزش، مسافرت، مراقبت های بهداشتی، سرگرمی و تحقیق. علاوه بر این مطالعات بسیاری به اهمیت تکنولوژی واقعیت مجازی در زمینه های روانشناسی و درمان اختلالات روانی مانند ترس از پرواز، مدیریت استرس و بسیاری موارد دیگر اشاره کرده اند. علی رغم سود مندی ارائه شده برای واقعیت مجازی، نگرش بیماران مبتلا به اختلالات روانی نسبت به استفاده از آن هنوز نامشخص است. لذا هدف این مطالعه طراحی پرسشنامه ای با هدف میزان پذیرش تکنولوژی واقعیت مجازی در بین بیماران مبتلا به اختلالات روانی بود. روش کار: این مطالعه ی طراحی و پیاده سازی ابزار در دو فاز طراحی و بررسی روایی و پایایی پرسشنامه در سال 1400 انجام شد. در این مطالعه برای بررسی روایی محتوایی از ضریب های CVR و CVI استفاده شد و با کمک روش آلفای کرونباخ، پایایی درونی آن تعیین گردید. نتایج: در مطالعه حاضر شاخص روایی محتوا 8/ 0 تعیین شد که عددی قابل قبول برای این پرسشنامه می باشد. همچنین آلفای کرونباخ 7/. به دست آمد و همبستگی بین سوالات در سطح معناداری 0. 0001 قابل قبول بود. نتیجه گیری: بر اساس نتایج مطالعه حاضر درباره بررسی شاخص های روایی و پایایی مرتبط با پرسشنامه ذکر شده مشخص گردید که پرسشنامه مذکور از روایی و پایایی مناسبی برای بررسی میزان پذیرش تکنولوژی واقعیت مجازی در بین بیماران مبتلا به اختلالات روانی برخوردار می باشد

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2950

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 707 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1401
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    4 (پیاپی 14)
  • صفحات: 

    65-86
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    510
  • دانلود: 

    554
چکیده: 

آموزش هایی که کارکنان دریافت می کنند، می تواند بر نتایج کیفیت خدمات تأثیر بگذارد. آموزش برنامه نویسی به معلمان برای یادگیری و اثربخشی مؤثر در اولویت است. رویکردهای نوآورانه در آموزش منابع انسانی باید به کار گرفته شود، تا سازمانی دارای منابع انسانی آگاه و ماهر باشد. از روش های نوینی که در کشورهای توسعه یافته برای تقویت انگیزه و توانایی حل مسئله در افراد ارائه گردیده است، آموزش برنامه نویسی است. این مطالعه با هدف ارزشیابی اثربخشی برنامه آموزشی برنامه نویسی معلمان آموزش و پرورش بر اساس «الگوی کرک پاتریک» انجام گرفت. جامعه ی آماری این پژوهش، کلیه ی افراد شرکت کننده در دوره های آموزشی ضمن خدمت برنامه نویسی معلمان آموزش و پرورش بودند که در سال تحصیلی 1399-1400 در این دوره ها شرکت کرده اند. ابزار اندازه گیری در این پژوهش در سطح اول، سوم و چهارم پرسشنامه ی استاندارد ارزیابی اثربخشی دوره های آموزشی، بر اساس الگوی کرک پاتریک بوده است. ابزار اندازه گیری سطح دوم (یادگیری)، پرسشنامه ای بود که توسط متخصص برنامه نویسی طراحی گردید. روایی و پایایی پرسشنامه ها بررسی شد. سئوال-های پژوهش، با آزمون تی تک نمونه ای و تی همبسته تحلیل شد. نتایج تحلیل داده های گردآوری شده از دوره ضمن خدمت برنامه نویسی معلمان نشان داد با احتمال 95 درصد اطمینان برگزاری دوره های ضمن خدمت برنامه نویسی معلمان آموزش و پرورش در سطح واکنش، یادگیری، رفتار و نتایج تأثیردارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 510

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 554 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    613
  • دانلود: 

    231
چکیده: 

در این پژوهش مسائل و مشکلات وضع موجود در شهر یاسوج و فاصله این وضعیت تا شرایط مطلوب مورد بررسی قرار گرفته است. به کمک مدل های SWOT و QSPM به ترتیب نقاط ضعف، قوت و تهدیدها و فرصت ها جهت تحلیل عوامل داخلی و خارجی که بر توسعه شهر تاثیرگذار هستند مورد بررسی قرار گرفته و سپس اولویت بندی برای انجام استراتژی های موجود مورد تحلیل و آنالیز قرار گرفته است. با انجام شاخص گذاری راهبردی CDS مشخص شد که موقعیت شهر یاسوج در وضعیت خوبی قرار نداشته و این موضوع از نتایج بدست آمده به کمک مدل SWOT قابل تأیید است و نهایتاً راهکارهای شایسته ای جهت ایجاد شرایط مطلوب و برون رفت از وضعیت حاکم ارائه شده و به کمک مدل QSPM اولویت بندی دقیق شده است. اطلاعات مورد نیاز به کمک 20 کارشناسی شهری و 188 نفر از شهروندان گردآوری شده و در تحلیل موارد از ماتریس های ارزیابی عوامل داخلی (IFE)، ماتریس ارزیابی عوامل خارجی (EFE)، ماتریس عوامل داخلی-خارجی (IE) و ماتریس برنامه ریزی استراتژیک کمی (QSPM) بهره برده شده است. در صورتی که برای برون رفت از شرایط حاکم جهت توسعه استراتژیک شهر یاسوج اقدامی انجام شود، باید استراتژی های گروه تهاجمی، استفاده از توانمندی ها برای استفاده از فرصت ها را در اولویت قرار دهد. با بررسی نتایج مشخص شد که مدیریت شهری شهر یاسوج در راستای افزایش میزان همکاری در جهت رسیدن به اهداف مورد نظر باید پیش بروند و نهایتاً در جهت رفع مشکلات موجود در شهر یاسوج و افزایش ضریب آسایش در زندگی افراد، افزایش میزان همکاری مدیریت شهری در جهت رسیدن به اهداف و چشم اندازها دارای بیشترین نمره که برابر با 18/3 بود بدست آمد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 613

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 231
نویسندگان: 

داوری اردکانی نگار

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1385
  • دوره: 

    8
  • شماره: 

    2 (پیاپی 30)
  • صفحات: 

    215-219
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    626
  • دانلود: 

    301
کلیدواژه: 
چکیده: 

پیش از خواندن یادداشت نقادانه دکتر طبیب زاده با عنوان «رابطه فرهنگ نگاری و دستور نویسی» بر آن بودم که درباره جایگاه فرهنگ نگاری در برنامه ریزی زبان مطلب مختصری، با هدف معرفی مبنی عملی این برنامه ریزی، بنویسم. اکنون فکر می کنم که با شرکت در این بحث همان مقصود حاصل گردد.در یادداشت طبیب زاده، تلاش شده است که رابطه دستور نویسی و فرهنگ نگاری بیان شود و، با تاکید بر تفاوت های این دو حوزه، توصیه شده است که از خلط مباحث دستوری و فرهنگ نگاری و استفاده از شواهد یک حوزه در حوزه دیگر اجتناب گردد. در این یادداشت، رابطه این دو حوزه به رابطه علم و فن تشبیه، و دستور نویسی علم و فرهنگ نگاری حاصل علم معرفی شده است. طبیب زاده دستور نویسی و فرهنگ نگاری را از این جهت متفاوت می داند که ملاک، در فرهنگ نگاری، طبقه بندی اقلام واژگانی و ترتیب حروف الفباست که نظامی از پیش تعیین شده و قراردادی است ...

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 626

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 301 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button