تلگرام، در حال حاضر محبوب ترین رسانه اجتماعی در ایران است. در سال های اخیر، این پیام رسان فوری توانسته است تعدادی زیادی از کاربران ایرانی را جذب کند. پیش از تلگرام، وایبر پیام رسان محبوب کاربران ایرانی محسوب می شد اما در حال حاضر از بین تمام گزینه های موجود و برنامه های پیام رسانی مانند لاین، واتس اپ و. . . کاربران ایرانی استفاده از تلگرام را ترجیح می دهند. هدف این مقاله، مشخص کردن دلایلی است که موجب ترجیح این پیام رسان بر موارد دیگر شده است. برای تحلیل این دلایل، از مدل اصلاح شده پذیرش فنآوری با تغییراتی استفاده کرده ام. این مدل تلاش می کند تا نقش برخی متغیرها را در استفاده از یک فنآوری خاص، مشخص کند. برای نمونه گیری نیز، ترکیبی از روش های هدفمند و گلوله برفی را استفاده و با روش پیمایش آنلاین، داده های مورد نیاز را جمع آوری کردم. در نهایت، 127 نفر در این تحقیق شرکت کردند. نتایج تحقیق نشان می دهد که تلگرام در ایران همه جایی شده است. به این معنی که متغیرهای جمعیت شناختی جنسیت، شغل، تحصیلات، سن و درآمد نمی توانند تفاوت های موجود در استفاده از این برنامه را تبیین کنند. هم چنین یافته ها نشان داد که لذت مورد انتظار، تاثیر اجتماعی، سودمندی مورد انتظار و سهولت مورد انتظار در مورد تلگرام بیشتر از برنامه های دیگر پیام رسان فوری موبایل است و این متغیرها همه جایی شدن تلگرام در ایران را تبیین می کنند.