این مقاله کاربرد الگوریتم چرخه آب را که به تازگی معرفی شده است، به منظور تخمین دقیق پارامترهای موتور القایی از طریق اطلاعات پلاک آن نشان می دهد. با توجه به این حقیقت که از موتورهای القایی به طور گسترده ای در کاربردهای صنعتی استفاده می گردد، این پارامترها تاثیر قابل ملاحظه ای بر دقت و بازده این موتورها و در نهایت عملکرد کل سیستم دارند. بنابراین، ضروریست که الگوریتم ها به منظور تخمین پارامترهای موتور القایی، توسعه داده شوند. مفاهیم اصلی و ایده هایی که زمینه بوجود آمدن روش پیشنهادی گشته اند، از طبیعت و بر اساس مشاهده روند چرخه آب و اینکه چگونه رودخانه ها و جویبارها در دنیای واقعی جاری می شوند و به دریا می ریزند الهام گرفته شده اند. توابع هدف، بصورت کمینه کردن مقادیر واقعی خطای نسبی بین گشتاورهای اندازه گیری شده و تخمین زده شده ماشین، در لغزش های مختلف تعریف شده اند. روش ارائه شده، به دو موتور نمونه مختلف اعمال گشته و نتایج روش پیشنهادی، با دیگر روش های فرابتکاری که قبلا به چاپ رسیده، مقایسه شده اند که نشان از قابلیت و همگرایی سریع روش پیشنهادی دارد.