نتایج جستجو

109550

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

10955

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    131-136
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1779
  • دانلود: 

    1035
چکیده: 

زمینه توجه به اهمیت رعایت اخلاق حرفه ای اعضای هیئت علمی در پژوهش ها تصویر روشن تری از چگونگی فعالیتها را به جامعه علمی ارائه می دهد. لذا با توجه به ضرورت این مساله، مطالعه حاضر با هدف طراحی پرسشنامه اخلاق حرفه ای پژوهش اعضای هیئت علمی دانشگاه ها انجام شده است. روش این پژوهش از نوع توصیفی-پیمایشی است. جامعه آماری در این مطالعه تمام دانشجویان تحصیلات تکمیلی موسسات غیرانتفاعی غرب شهر تهران شامل 618 نفر می باشد و نمونه آماری به تعداد 264 نفر با استفاده از نمونه گیری طبقه ای متناسب با حجم انجام پذیرفته است. ابزار پژوهش پرسشنامه محقق ساخته بود. جهت تجزیه و تلیل یافته ها از تحلیل عاملی اکتشافی و تاییدی استفاده شد. همچنین جهت بررسی پایایی از روش آلفای کرونباخ و به منظور تحلیل داده ها از نرم افزار SPSS و AMOS نسخه 22 استفاده گردید. یافته ها: نتایج تحلیل عاملی اکتشافی نشان دهنده شش عامل برابر 64. 17% واریانس تبیین شده است که این عوامل با تحلیل عاملی تاییدی مورد تصدیق قرار گرفت (RMSEA=0/045، CFI 0/95، TLI=0/95، IFI=0/95، PGFI=0/84، PNFI= 0/78). پایایی پرسشنامه نیز با روش آلفای کرونباخ برابر 84/0 گزارش گردید. نتیجه گیری می توان از این پرسشنامه به عنوان ابزاری روا و پایا در اندازه گیری رعایت اخلاق حرفه ای پژوهش اعضای هیئت علمی دانشگاه استفاده نمود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1779

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1035 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    15
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    736
  • دانلود: 

    553
چکیده: 

هدف: پژوهش حاضر با هدف طراحی و تعیین ویژگی های روان سنجی پرسشنامه ای متناسب با معیارهای فرهنگی جامعه ایرانی جهت بررسی شادکامی سالمندان انجام شده است. روش بررسی: مطالعه حاضر یک پژوهش روش شناختی است که از اردیبهشت سال 1397 تا خرداد 1398 انجام شد. پژوهش در طی 4 مرحله توصیه شده توسط اشنایدر و همکاران (2004) صورت گرفت. در مرحله اول محققین با استفاده از روش تحلیل محتوا به تبیین مفهوم شادکامی سالمندان پرداختند. در مرحله دوم، به منظور دستیابی به عوامل ساخت آزمون شادکامی سالمندان، نتایج حاصل از منابع سه گانه پژوهش یعنی ﻋ ﻮ اﻣ ﻞ ﺗ ﺸ ﮑ ﯿ ﻞ دﻫ ﻨ ﺪ ه شادکامی ﺑ ﺮ ﭘ ﺎ یﻪ ﺑ ﺮ رﺳ ﯽ ﻣ ﺘ ﻮ ن، اﺑ ﺰ ارﻫ ﺎ ی اﻧ ﺪ ازه ﮔ ﯿ ﺮ ی، و ﻣ ﺼ ﺎ ﺣ ﺒ ﻪ ﺑ ﺎ مشارکت کنندگان استخراج گردید. سپس، عبارات مناسبی که هر یک، جنبه ای از مفهوم شادکامی سالمندان را پوشش می داد، تدوین گردید. سپس در مرحله سوم تعیین روایی پرسشنامه با بهره گیری از روائی صوری، روائی محتوا، روائی سازه، و در مرحله چهارم تعیین پایایی پرسشنامه با همسانی درونی، و ثبات مورد بررسی قرارگرفت. در مرحله اخیر 304 سالمند تهرانی به صورت تصادفی انتخاب و در مطالعه شرکت کردند. یافته ها: بر اساس نتایج حاصل از مرحله اول و دوم مطالعه، پرسشنامه اولیه شامل 77 عبارت ارائه شد. پس از تعیین روایی صوری و محتوا به صورت کمی و کیفی، عبارات پرسشنامه به 39 عبارت کاهش یافت. نتیجه تحلیل عاملی اکتشافی در این پرسشنامه بیانگر وجود 5 عامل بود: حقوق و شئونات انسانی، زندگی لذت بخش، حسن خلق، سلامتی و معنویت. این 5 عامل در مجموع 496/70درصد از واریانس کل آزمون را تبیین می نمودند. نتایج روش تحلیل مقایسه ای گروه های شناخته شده در پارامترهای جنسیت و وضعیت تحصیلات نمایانگر تفاوت های قابل ملاحظه ای بین گروه ها بود. محاسبه ضریب آلفای کرونباخ مؤید همسانی درونی بالای پرسشنامه( 950/0-838/0) و ثبات از طریق آزمون مجدد 95/0 بود. نتیجه گیری: یافته ها حاکی از آن است که پرسشنامه حاضر با عنوان "پرسشنامه شادکامی سالمندان " با 39 عبارت در سالمندان مقیم جامعه یک ابزار روا پایا محسوب می شود. بنابراین برای استفاده به عنوان یک سفت اندازه کیری در سالمندان پیشنهاد می گردد. این ابزار قابلیت بکارگیری درموقعیت های مختلف توسط ارائه دهندگان خدمات بهداشتی، روانشناسان و پژوهشگران را برای بررسی شادکامی سالمندان دارا است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 736

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 553 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

ارگونومی

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    7
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    10-19
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2312
  • دانلود: 

    1532
چکیده: 

زمینه و هدف: کیفیت زندگی کاری از عوامل مؤثر ارتقا و حفظ معلمان در شغلشان است. هدف این پژوهش طراحی و اعتبارسنجی پرسشنامه کیفیت زندگی کاری معلمان است. روش کار: در این پژوهش از رویکرد اکتشافی متوالی (مدل تدوین ابزار) استفاده و در مرحله کیفی با روش مصاحبه نیمه ساختار شاخص های کیفیت زندگی کاری معلمان شهرستان کرج در سال تحصیلی 95-94 شناسایی شدند. 12 معلم (9 مرد و 3 زن) به روش نمونه گیری هدفمند در مصاحبه نیمه ساختار شرکت کردند. داده های به دست آمده از مرحله کیفی پژوهش با استفاده از فنون اشتراوس و کربین کدگذاری شده و بر اساس این درون مایه ها پرسشنامه کیفیت زندگی کاری معلمان طراحی و در مرحله کمی رواسازی شد. یافته ها: روایی صوری با استفاده از نظر پنج متخصص و روایی محتوا با استفاده از شاخص روایی محتوا تأیید شد. سپس 760 معلم (387 زن) در نواحی چهارگانه شهر کرج به روش نمونه گیری خوشه ای چند مرحله ای انتخاب و به پرسشنامه های محقق ساخته کیفیت زندگی کاری معلمان و کیفیت زندگی کاری والتون پاسخ دادند. برای بررسی روایی سازه پرسشنامه، این نمونه به دو زیرنمونه مساوی، تقسیم و روی یکی از این نمونه ها، به تصادف، تحلیل عاملی اکتشافی انجام و هشت عامل استخراج شد که در تحلیل عاملی تأییدی بر نمونه دوم با شاخص های برازش مطلوب تأیید شد. روایی همگرای پرسشنامه کیفیت زندگی کاری معلمان با محاسبه همبستگی آن با پرسشنامه کیفیت زندگی کاری والتون (0/01>P) و پایایی پرسشنامه نیز با محاسبه ضریب آلفای کرونباخ (0/74 تا 0/88) تأیید شد. نتیجه گیری: پرسشنامه ساخته شده، با توجه به طراحی آن در بافت شغلی معلمان ایرانی، با 54 گویه ابزار مناسبی برای سنجش کیفیت زندگی کاری آنهاست.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2312

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1532 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    11
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    29-38
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    4330
  • دانلود: 

    2664
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 4330

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2664 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    10
  • شماره: 

  • صفحات: 

    120-130
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2132
  • دانلود: 

    1697
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2132

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1697 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

بیمارستان

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    19
  • شماره: 

    1 (مسلسل 72)
  • صفحات: 

    53-60
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    703
  • دانلود: 

    311
چکیده: 

زمینه و هدف: ارزیابی عملکرد و ارزشیابی کیفیت خدمات ارایه شده موجب تحقق اهداف سازمانی و ارتقاء سطح توانایی کارکنان می شود. این مطالعه به منظور تدوین پرسشنامه جامع ارزیابی عملکرد اورژانس های بیمارستانی به انجام رسید. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع مطالعات کاربردی است که در پنج مرحله شامل شناسایی استانداردها و شاخص های کلیدی ارزشیابی اورژانس ها؛ تهیه نسخه پیش نویس پرسشنامه؛ اجماع خبرگان و تهیه نسخه نهایی پرسشنامه؛ سازگاری درونی پرسشنامه و تکرارپذیری پرسشنامه انجام شد. جهت بررسی روایی، سازگاری درونی و تکرارپذیری پرسشنامه، به ترتیب از روش های روایی محتوایی، ضریب آلفای کرونباخ و باز آزمون استفاده شد. داده ها با استفاده از نرم افزار Excel و SPSS تجزیه وتحلیل گردید. نتایج: پرسشنامه نهایی با 105 سوال و در 8 حیطه؛ شامل مدیریت و رهبری (15)؛ منابع انسانی (22)؛ فضا و تسهیلات فیزیکی (18)؛ دارو و تجهیزات پزشکی (6)؛ دستورالعمل ها و خط مشی ها (17)؛ بیمار محوری (10)؛ ثبت مستندات در پرونده بیمار (5) و شاخص های زمانی در اورژانس (12) تدوین شد. نتایج نشان داد که پرسشنامه نهایی پایا (89/0) و تکرارپذیر (98/0=ICC) می باشد. نتیجه گیری: پرسشنامه ارزیابی عملکرد اورژانس های بیمارستانی، ابزاری روا و پایا است و می تواند برای ارزیابی عملکرد اورژانس های بیمارستانی کشور مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 703

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 311 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

پایش

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1388
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    91-99
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    8567
  • دانلود: 

    2472
چکیده: 

با بهبود مراقبت های پزشکی و کاهش مرگ و میر، جمعیت جهان و ایران به سوی کهنسالی در حرکت است. سبک زندگی، به دلیل قابلیت آن در پیشگیری از بیماری ها، ارتقای سطح کیفی زندگی، افزایش امید به زندگی و بهبود سلامت جسم و روان، از اهمیت والایی برخوردار است.این مطالعه برای طراحی ابزار مناسب سنجش سبک زندگی سالمندان انجام گرفت. مطالعه از نوع ترکیبی و هدف آن ابزارسازی بود که در سال های 87ـ1386 در شهر اصفهان انجام شد. پس از مطالعه منابع، بررسی پرسشنامه های مشابه و مصاحبه با سالمندان و کارشناسان خبره، بانک سوالات تهیه و پرسشنامه اولیه ساخته شد و مورد ویرایش و ارزیابی روایی قرارگرفت. سپس مطالعه اولیه با 30 سالمند که به روش نمونه گیری آسان انتخاب شدند، انجام گرفت تا ضریب آلفای کرونباخ تعیین گردد. برای تقلیل داده ها (Data reduction) از روش تحلیل عاملی (Factor analysis)، روش مولفه های اصلی (Principal component) و برای گزارش یافته ها از آمار توصیفی و تحلیلی و نرم افزار  SPSS15استفاده شد.پرسشنامه سنجش سبک زندگی سالم در سالمندان دارای 15 سوال در حیطه پیشگیری، 5 سوال در حیطه فعالیت جسمی، ورزش، تفریح و سرگرمی، 14 سوال در حیطه تغذیه سالم، 5 سوال در حیطه مدیریت تنش و 7 سوال در حیطه روابط اجتماعی و بین فردی است. روایی صوری و محتوایی آن تایید و ضریب آلفای کرونباخ برابر 0.76 محاسبه شد. این ابزار، با توجه به خلاصه بودن، تعداد کم سوالات، سادگی جملات و همچنین روایی و پایایی مناسب، در جمعیت سالمندان قابل استفاده است و می تواند برای ارزیابی سبک زندگی و برنامه ریزی سلامت آنها به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 8567

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2472 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 3
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1403
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    58
  • صفحات: 

    93-124
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    20
  • دانلود: 

    11
چکیده: 

نیروی انسانی، به عنوان سرمایۀ با ارزش سازمان ها مطرح است که انتخاب، نگهداری و حفظ آن برای هر سازمانی ضروری و با اهمیت است که این مهم با استفاده از پرسشنامه های شغلی میسر خواهد شد. به همین منظور پژوهش حاضر با هدف بررسی روایی و پایایی پرسشنامه تیپ شنای شغلی پانیکار انجام شده. روش: برای بررسی اولیه پرسشنامه، نسخه اولیه پرسشنامه بر روی یک نمونه 50 نفری (25 نفر دختر، 25 نفر پسر متوسطه دوم) اجرا شد. سپس پرسشنامه در اختیار 10 تا از متخصصین در حوزه روان شناسی و روانسنجی (7 روان شناس و 3 روان سنج) قرار گرفت و روایی محتوایی و صوری آن نیز بررسی شد. سپس برای بررسی تحلیل عاملی تأییدی از میان افراد بین 14 تا 24 سال 600 نفر به صورت روش نمونه گیری در دسترس انتخاب و به پرسشنامه تیپ شنای شغلی پانیکار پاسخ دادند. یافته ها: در مطالعه حاضر، بعد از تحلیل داده ها توسط روش روایی محتوایی و تحلیل عاملی تأییدی، در نهایت یک پرسشنامه 312 سؤالی به دست آمد که 8 تیپ شغلی را از هم مجزا می کند و مؤلفه های هر تیپ نیز از نقطه اتکا، لذت، برنامه ریزی، هویت، ریسک، انگیزه و چارچوب تشکیل شده است. نتایج حاصل از اعتبارسنجی براساس آلفای کرونباخ نیز 77/0 به دست آمد که مقداری مناسب است. نتیجه گیری: از نتایج این مطالعه، چنین حاصل می شود که این پرسشنامه، ابزاری قابل اعتماد و روا برای ارزیابی تیپ های شغلی در محل کار است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 20

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 11 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1402
  • دوره: 

    18
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    46-55
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    75
  • دانلود: 

    73
چکیده: 

مقدمه: دوره آموزشی پرستاری، با چالش هایی روبرو است که با شناسائی صحیح ممکن است با تمهیداتی ساده و کم هزینه حل شوند. در غیر اینصورت، چالش ها به بحران تبدیل شده و حل آنها دشوار و هزینه آن بسیار خواهد بود. با این وجود، ابزاری برای بررسی چالش های آموزش پرستاری در ایران در دسترس نیست. روش: این پژوهش یک مطالعه ترکیبی است که در طی دو مرحله انجام گرفت. در مرحله اول، عبارات پرسش نامه با استفاده از مصاحبه کیفی مطالعه، همچنین بررسی متون معتبر و مرتبط با موضوع پژوهش، تدوین شد. در مرحله بعد طی یک مطالعه روش شناختی ویژگی های روانسنجی پرسش نامه با استفاده از روائی های صوری، محتوا (CVR & CVI) و تحلیل عاملی اکتشافی، همچنین پایایی با روش های همسانی درونی و ثبات تعیین شد. یافته ها: استخر گویه ها شامل 30 عبارت استخراج شد. پس از تعیین روایی صوری، روائی محتوا کیفی و کمی، تعداد عبارات پرسشنامه به 28 مورد کاهش یافت. نتیجه تحلیل عامل اکتشافی این پرسشنامه، سه عامل شامل "چرخه آموزشی معیوب"، "چالش ساختار آموزشی" و "نادیده گرفتن فراگیر به عنوان عضوی از خانواده آموزش" این سه عامل در مجموع 01/72 درصد از واریانس کل آزمون را تبیین کردند. ضریب آلفای کرونباخ، 865/0 و ثبات از طریق آزمون مجدد با آزمون همبستگی درون طبقه ای 8/0 بود. نتیجه گیری: با توجه به روایی و پایایی مطلوب پرسشنامه27 گویه ای چالش های آموزش پرستاری، بکارگیری آن توسط محققین، توصیه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 75

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 73 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 11
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    3
  • صفحات: 

    123-133
تعامل: 
  • استنادات: 

    2
  • بازدید: 

    1937
  • دانلود: 

    1074
چکیده: 

سابقه و هدف: علل وقوع 85 درصد حوادث صنعتی، اعمال ناایمن گزارش شده است. علل 85 تا 98 درصد حوادثی که بر اثر اعمال ناایمن صورت می گیرد، نگرش، فرهنگ و رفتار است. «جو ایمنی» ساختاری چند بعدی است که نگرش افراد نسبت به ایمنی و اولویت صحیحی که به ایمنی در محیط کار داده می شود را بیان می کند. برای ارزیابی جو ایمنی نیاز به ابزاری روا و پایا است. هدف از انجام این مطالعه، طراحی و روان سنجی «پرسشنامه ارزیابی جو ایمنی» در صنایع ایران بود.روش بررسی: با استفاده از متون ایمنی و سایر پرسشنامه های جو ایمنی، 96 سوال تهیه شد. روایی صوری، شاخص و نسبت روایی محتوا، روایی سازه، پایایی همسانی درونی و پایایی آزمون - باز آزمون آن در یک نمونه 550 نفره مورد بررسی قرار گرفت. پس از بررسی شاخص روایی محتوا، پرسشنامه ای 43 سوالی به دست آمد. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی عامل های اصلی استخراج شد. برای بررسی پایایی پرسشنامه از ضریب آلفای کرونباخ و ضریب همبستگی پیرسون در آزمون مجدد که به فاصله 20 روز گرفته شد استفاده گردید.یافته ها: روایی صوری و نسبت روایی محتوا (%78.50)، شاخص روایی محتوا (0.75) برای بررسی جو ایمنی قابل قبول محاسبه شد. با استفاده از تحلیل عاملی اکتشافی یازده عامل استخراج شد که در مجموع 58.85 درصد از واریانس کل را تحت پوشش قرار می داد. ضریب آلفای کرونباخ برای اکثر عامل ها بیش از 0.7 محاسبه شد ضریب همبستگی اسپیرمن همبستگی معنی داری بین نتایج آزمون و باز آزمون نشان داد (P<0.001).نتیجه گیری: «پرسشنامه ارزیابی جو ایمنی» که از 43 گویه و یازده عامل تهیه شده دارای روایی و پایایی مناسب است و می تواند برای ارزیابی جو ایمنی مورد استفاده قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1937

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1074 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 2 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button