نتایج جستجو

10684

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

1069

انتقال به صفحه



فیلترها/جستجو در نتایج    

فیلترها

سال

بانک‌ها




گروه تخصصی











متن کامل


مرکز اطلاعات علمی SID1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    8
تعامل: 
  • بازدید: 

    271
  • دانلود: 

    145
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 271

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 145
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    1
تعامل: 
  • بازدید: 

    6021
  • دانلود: 

    3724
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (PDF) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 6021

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 3724
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    46
تعامل: 
  • بازدید: 

    2719
  • دانلود: 

    2728
چکیده: 

لطفا برای مشاهده چکیده به متن کامل (pdf) مراجعه فرمایید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2719

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2728
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1391
  • دوره: 

    2
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    9-16
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    694
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

متن کامل مقاله های این شماره به زبان انگلیسی می باشد، لطفا برای مشاهده متن کامل مقالات به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 694

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    39-46
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    308
  • دانلود: 

    136
چکیده: 

در سال 2015، حاجی ابوالحسن و علیشاهی عددهای تناوبی گراف ها را به عنوان یک کران پایین برای عدد رنگی گراف ها معرفی کردند. اثبات ارائه شده به وسیله ی آن ها مبتنی برلم تاکر (معادل ترکیبیاتی قضیه بورسوک-اولام) است که یک نتیجه در ترکیبیات توپولوژیکی است. در این مقاله یک اثبات کاملاً ترکیبیاتی برای این قضیه از علیشاهی و حاجی ابوالحسن ارائه می شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 308

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 136 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

علی خانی اس. | سلطانی ان.

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    9
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    289-299
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    689
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

فرض کنید G=(V, E) یک گراف همبند ساده است. یک جورسازی M در گراف G، مجموعه ای از یال های G است به طوری که هیچ دو یالی در M رأس مشترک نداشته باشند. جورسازی M ماکسیمال نامیده می شود اگر نتوانیم آن را به یک جورسازی با اندازه ی بزرگ تر گسترش دهیم. اندازه ی کوچک ترین جورسازی ماکسیمال گراف G را عدد اشباع G نامیده و آن را با s(G) نشان می دهیم. در این مقاله، علاوه بر محاسبه ی عدد اشباع ضرب کرونای برخی گراف ها، گراف های خاصی که در شیمی اهمیت دارند را درنظر گرفته و عدد اشباع آنها را مطالعه خواهیم کرد. متن کامل این مقاله به زبان انگلیسی می باشد. لطفا برای مشاهده متن کامل مقاله به بخش انگلیسی مراجعه فرمایید.لطفا برای مشاهده متن کامل این مقاله اینجا را کلیک کنید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 689

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نویسندگان: 

دهگردی نسرین

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    5
  • شماره: 

    17
  • صفحات: 

    115-120
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    566
  • دانلود: 

    457
چکیده: 

فرض کنید G=(V, E) گرافی ساده با مجموعه رئوس V و مجموعه یال های E باشد. تابع f: E(G)→ Ƥ ({1, 2}) یک تابع احاطه گر یالی 2-رنگین کمان (E2RDF) برای گراف G نامیده می شود، هرگاه برای هر یال e با شرط f(e)=∅ داشته باشیم ⋃ _(e^'∈ N(e))▒ 〖 f(e^' )={1, 2}〗 که N(e) همسایگی باز یال e می باشد. وزن یک E2RDF برابر است با ω (f)=∑ _(e∈ E(G))▒ 〖 |f(e)|〗 . عدد احاطه ای یالی 2-رنگین کمان G را که با نماد γ _er2 (G) نمایش می دهیم، کمترین وزن یک E2RDF در گراف G است. فرض کنید S دنباله ای از درجات رئوس گراف G باشد که به صورت صعودی مرتب شده اند. عدد پوچساز a(G) برابر با ماکسیمم مقدار عدد صحیح k است به طوری که حاصل جمع k جمله اول از دنباله S از تعداد یال های گراف G بیشتر نباشد. در حالت کلی این دو پارامتر قابل مقایسه نیستند. در این مقاله رابطه بین عدد احاطه ای یالی 2-رنگین کمان و عدد پوچساز در درخت ها را بررسی کرده و نشان می دهیم برای هر درخت T از مرتبه n≥ 2، . γ _er2 (T)≤ a(T)

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 566

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 457 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1398
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    45
  • صفحات: 

    151-166
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    748
  • دانلود: 

    688
چکیده: 

اعداد اعشاری یکی از موضوعات مهم و پرکاربرد در آموزش ریاضی است. با این وجود، دانش آموزان در کار با اعداد اعشاری با سختی هایی مواجه هستند. یک روش جهت بررسی علت سختی کار با اعداد اعشاری برای دانش آموزان، تحلیل خطاهای آنها است؛ اما تشخیص خطاها در مهارت های رویه ای به خاطر ذات بی ثباتشان کار دشواری است. این مطالعه، مسئله تشخیص خطاهای رویه ای دانش آموزان را در زمینه جمع و تفریق اعداد اعشاری، توسط پیشنهاد و ارزیابی یک رویکرد مبتنی بر احتمال با استفاده از شبکه های بیزی مورد بررسی قرار می دهد. این رویکرد، یک شبکه علّی بین خطاهای رویه ای در جمع و تفریق اعداد اعشاری با سؤالات آزمون در نظر می گیرد. این پژوهش از نظر هدف، کاربردی و از نظر نحوه گردآوری اطلاعات، کمی می باشد. جامعه آماری، کلیه دانش آموزان پایه ششم شهر بیرجند در سال تحصیلی 97-96 بودند که از بین آنها تعداد 407نفر با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای چندمرحله ای به عنوان نمونه انتخاب شدند. عملکرد شبکه با استفاده از دو نوع از موقعیت های آزمون، یکی استفاده از داده های دوتایی (نمره گذاری صحیح-غلط) و دیگری استفاده تشخیصی از پاسخ های غلط توسط یک آزمون چندگزینه ای مورد ارزیابی قرار گرفت. نتایج نشان داد شبکه بیزی با استفاده از داده های دوتایی عملکرد ضعیفی در تشخیص خطاها داشت اما استفاده تشخیصی از پاسخ های غلط دانش آموزان، عملکرد شبکه را به طور قابل ملاحظه ای بهبود بخشید که ضریب توافق کاپا برای آن در جمع و تفریق اعداد اعشاری به بالای 90 درصد رسید. این نتایج پیشنهاد می کند تشخیص قابل اعتماد خطاهای رویه ای در جمع و تفریق اعداد اعشاری می تواند با استفاده از چارچوب شبکه های بیزی با استفاده از پاسخ های غلط دانش آموزان به دست آید.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 748

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 688 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1395
  • دوره: 

    16
  • شماره: 

    5
  • صفحات: 

    153-159
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    801
  • دانلود: 

    541
چکیده: 

در شرائطی که ابرکاواک تشکیل می گردد، محاسبه طول کاواک طبیعی حائز اهمیت می باشد. طول کاواک تابع عدد کاواک بوده و با استفاده از روابط ناشی از نتایج تجربی محاسبه می شود، که روابط متفاوتی می باشند و مبنای تحلیلی ندارند. همچنین در پیشینه تحقیقات روابطی وجود ندارد که بتوان طول کاواک را بر حسب عدد رینولدز بدست آورد و ارتباط بین عدد کاواک و عدد رینولدز را نشان دهد. در این تحقیق جهت بدست آوردن روابط تحلیلی مربوط به محاسبه طول کاواک، با توجه به مدل انتقال جرم، معادله پیوستگی و معادله مومنتوم، براساس روش مرتبه بزرگی متغیرها، سه رابطه بدست آمده، رابطه تحلیلی اول مربوط به محاسبه نسبت طول کاواک به قطر جسم نسبت به عدد کاواک می باشد، که در آن نسبت طول کاواک به قطر جسم نسبت معکوس با ریشه عدد کاواک دارد. رابطه تحلیلی دوم مربوط به محاسبه نسبت طول کاواک به قطر جسم نسبت به عدد رینولدز می باشد، که در آن نسبت طول کاواک به قطر جسم نسبت مستقیم با ریشه عدد رینولدز دارد، رابطه تحلیلی سوم مربوط به محاسبه عدد کاواک نسبت به عدد رینولدز می باشد، که در آن عدد کاواک نسبت معکوس با عدد رینولدز دارد. با تطبیق نتایج کار حاضر با نتایج تجربی، ضرائب مجهول مربوط به روابط تحلیلی حاصل می شوند. نتایج نشان می دهد که روابط تحلیلی بدست آمده جایگزین مناسبی برای روابط تجربی می باشند. این روابط طول کاواک را بر حسب عدد کاواک و عدد رینولدز محاسبه و ارائه می دهند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 801

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 541 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1399
  • دوره: 

    6
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    109-118
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    485
  • دانلود: 

    480
چکیده: 

عدد متمایز کننده D(G)، گراف G عبارت است از کوچک ترین عدد صحیح d به طوری که گراف G دارای رنگ آمیزی رأسی با d رنگ است که تنها تحت خودریختی همانی حفظ می شود. به صورت مشابه، شاخص متمایزکنند ه D'(G) از گرا ف G، کوچک ترین عدد صحیح d است که برای آن گراف G دارای یک رنگ آمیزی یالی با ی رنگ باشد که تنها تحت خودریختی همانی حفظ می شود. فرض کنیم G گراف همبند از مرتبه ی n≥ 3 و c: E(G) → {1, 2, … , k} یک رنگ آمیزی از یال ها ی G است (ممکن است یال های مجاور، رنگ های یک سانی داشته باشند). برای هر رأ س v ا ز G ، کد رنگی v با توجه به رنگ آمیزی c ، k-تایی مرتب c(v)= (a1, a2, … ak) است که در آن ai تعداد یال های به رنگ i، 1≤ i≤ k ، واقع بر v است. رنگ آمیز ی c قابل شناسایی است اگر رئوس مختلف، کدهای رنگی متفاوتی داشته باشند. عدد شناسایی det (G) گراف G ، کوچک ترین عدد صحیح و مثبت k است که برای آن گرا ف G یک رنگ آمیزی قابل شناسایی با k رنگ داشته باشد. در این مقاله، رابطه ی بین عدد و شاخص متمایزکننده با عدد شناسایی یک گراف بررسی می شود. به ویژه، نشان می دهیم شاخص متمایز کننده هر گراف همبند حداکثر با عدد شناسایی آن برابر است، یعنی، D'(G)≤ det (G) است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 485

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 480 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
litScript
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button