در این مقاله، شیوه ای جهت انتخاب فضای ویژگیها و کاهش ابعاد، با استفاده از یادگیری تقویتی ارائه می شود. به این منظور از یک سیستم چند عامله اشتفاده شده که در آن عاملهای یادگیرنده می کوشند تا با مواجهه با مساله و همکاری با یکدیگر به یک هدف مشترک، که به دست آوردن مجموعه ای از بهترین ویژگیها میباشد، برسند. یادگیری عاملها به واسطه بررسی میزان تاثیر گروهی از ویژگیها، بر اساس بیشترین جداپذیری که در بین داده ها ایجاد می کنند، با سعی و خطا خواهد بود. این جداپذیری مبتنی بر روش جداپذیری فیشر و استفاده از ضریب همبستگی در جهت بیشینه کردن حداقل فاصله کلاسها می باشد.