مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

video

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

sound

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

نسخه انگلیسی

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید:

948
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

دانلود:

356
مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

استناد:

اطلاعات مقاله همایش

عنوان

کنترل تطبیقی چراغ راهنمایی با استفاده از یادگیری تقویتی

صفحات

 صفحه شروع | صفحه پایان

کلیدواژه

ثبت نشده است

چکیده

 در دهه های اخیر، با افزایش چشمگیر وسایل نقلیه و حجم نقل و انتقالات، زمان های سفرهای درون شهری افزایش یافته است. کند شدن شریان توسعه و اقتصاد شهری، افسردگی، کاهش توان فردی، مصرف بسیار زیاد سوخت، افزایش سطح دی اکسید کربن و سایر آلاینده های محیطی، ترافیک را به صورت یک معضل اجتماعی - اقتصادی در آورده است، به گونه ای که مدیریت و کنترل صحیح آن اهمیت زیادی یافته و در دستور کار مسوولین قرار گرفته است.در حال حاضر اکثر سیستم های کنترل ترافیک از قوانین ثابت و از پیش تعیین شده ای استفاده می کنند، که تحت عنوان آیین نامه ها، دارای جامعیت عمومی بوده و کمتر با شرایط و تغییرات محلی سازگارند، در حالیکه، مطالعات جدید نشان می دهد که اتخاذ استراتژی ها به صورت بی درنگ و متناسب با تغییرات محیط، زمان های انتظار در پشت چراغ ها را 5 تا 15 درصد کاهش می دهد.سیستم های کنترل ترافیک به منظور بهبود عملکرد خود می بایست تغییرات تدریجی در محیط ترافیکی را شناسایی کرده، نحوه تغییرات را تخمین زنند، و خود را با آن تطبیق دهند. همچنین اینگونه سیستم ها می بایست قادر به کنترل شرایط غیر قابل پیش بینی نظیر تصادفات نیز بوده، و آنها را به وسیله ابزار ترافیکی (نظیر چراغ های راهنمایی) و همکاری بین آنها کنترل نماید. به منظور طراحی و پیاده سازی چننی عامل هایی روش های یادگیری ماشینی هوشمند انتخاب مناسبی می نماید.این مقاله با ادغام روش های تعمیم و تقریب خطی با داده های اتخاذ شده از حس گرهای متعارف ترافیکی و نیز استفاده از روش یادگیری تقویتی، روشی کارا با بار حافظه ای و محاسباتی کم به منظور کنترل جریان ترافیک ارایه می دهد.

استنادها

  • ثبت نشده است.
  • ارجاعات

  • ثبت نشده است.
  • استناددهی

    APA: کپی

    خلیلی، امیرحسین، و صفابخش، رضا. (1386). کنترل تطبیقی چراغ راهنمایی با استفاده از یادگیری تقویتی. کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک تهران. SID. https://sid.ir/paper/812491/fa

    Vancouver: کپی

    خلیلی امیرحسین، صفابخش رضا. کنترل تطبیقی چراغ راهنمایی با استفاده از یادگیری تقویتی. 1386. Available from: https://sid.ir/paper/812491/fa

    IEEE: کپی

    امیرحسین خلیلی، و رضا صفابخش، “کنترل تطبیقی چراغ راهنمایی با استفاده از یادگیری تقویتی،” presented at the کنفرانس بین المللی شهر الکترونیک تهران. 1386، [Online]. Available: https://sid.ir/paper/812491/fa

    مقالات مرتبط نشریه ای

  • ثبت نشده است.
  • مقالات مرتبط همایشی

  • ثبت نشده است.
  • طرح های مرتبط

  • ثبت نشده است.
  • کارگاه های پیشنهادی






    بازگشت به بالا
    telegram sharing button
    whatsapp sharing button
    linkedin sharing button
    twitter sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    email sharing button
    sharethis sharing button