در این مقاله مدل مرتبه بالای سری تیلور توابع آیرودینامیک و مدل برگرفته از توابع موجک برای تابع آیرودینامیک یک هواپیمای خاص، در مقایسه با مدل متعارف ضرایب و مشتقات آیرودینامیکی، معرفی شده است. در این راستا، مدل های متعددی از تابع آیرودینامیک بر پایه انواع موجک های مادر ساخته و ارزیابی شده اند. نتایج شناسایی نشان می دهند که هر دو روش مدل سازی به کمک توابع ساختاری موجک و مرتبه بالای آیرودینامیک قادر به شناسایی رفتار هواپیما با دقت و کارایی بسیار بالاتری نسبت به روش های متعارف هستند و استفاده از مدل ساختاری برگرفته از توابع موجک مناسب ترین رویکرد برای شناسایی و شبیه سازی رفتار هواپیما است.