Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    548
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 548

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1263
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1263

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    703
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 703

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    4
  • بازدید: 

    1450
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1450

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 4 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    489
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 489

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    875
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 875

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    1-10
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    1521
  • دانلود: 

    977
چکیده: 

زمینه و هدف: بهداشت دهان و دندان از شاخه های مهم بهداشت عمومی است که در سلامت افراد تاثیر بسزایی دارد و پایه و اساس سلامت و رفاه بدن بوده و روی کیفیت زندگی و شرایط عمومی بدن اثر می گذارد این مطالعه با هدف بررسی وضعیت سلامت دهان و دندان دانش آموزان دختر پایه پنجم ابتدایی شهر تهران و ارتباط آن با تحصیلات والدین صورت گرفت. دانش آموز در سال 614، مواد و روش ها: در این مطالعه توصیفی تحلیلی با استفاده از روش نمونه گیری خوشه ای سیستماتیک از لحاظ 69-64 تحصیلی سلامت دهان و دندان مورد بررسی قرار گرفتند. ابزار جمع آوری داده ها پرسشنامه محقق ساخته ای بود که روایی و پایایی آن تایید شد. داده ها با استفاده مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 11 نسخه SPSSاز نرم افزار سال، میانگین رتبه 12611± 2641 یافته ها: میانگین سنی افراد مورد مطالعه، سطح تحصیلات اکثر 6626 ± 1621، میانگین بعد خانوار 16. 1 ± 2661تولد %) دیپلم بود، مهمترین منبع کسب 6161% ) و اکثر پدران (6169مادران ( اطلاعات دانش آموزان در خصوص بهداشت دهان و دندان به ترتیب معلمین، مربیان بهداشت، وسایل کمک آموزشی در مدرسه، والدین و سایر موارد بود. میانگین امتیاز آگاهی و عملکرد دانش آموزان در زمینه مراقبت دهان و دندان در بود. 91611 ± 1664 و 61611 ± 11612 حد متوسط و به درصد به ترتیب ) دختران دانش آموز p>2629( ) و آگاهی p>2621 تحصیلات والدین با عملکرد ( ). ولی با p>2621 ارتباط معناداری داشت. در آمد خانوار با عملکرد مرتبط بود (. )>p 2629 آگاهی ارتباط معناداری نداشت ( نتیجه گیری: آگاهی و عملکرد، متوسطی در میان دانش آموزان دختر پنجم ابتدایی شهر تهران نسبت به بهداشت دهان و دندان مشاهده شد که با افزایش تحصیلات والدین میزان آگاهی و عملکرد دانش آموزان افزایش می یافت. از آنجایی که دانش آموزان مهم ترین منبع کسب اطلاعات خود را معلمین و مربیان بهداشت ذکر کردند، به نظر می رسد با آموزش از این طریق به نتایج مثبتی بتوان دست یافت.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1521

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 977 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    11-24
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    886
  • دانلود: 

    263
چکیده: 

چالش مهمی برای، زمینه و هدف: امروزه تامین زیبایی در ترمیم های تاجی دندانپزشکان و والدین شده است. با توجه به نتایج متفاوت بدست آمده و برخی مشکلات تکنیکی در استفاده از کامپوزیت رزین ها، انواع گلاس آیونومرهای تقویت شده با رزین توسط کارخانجات برای ترمیم دندانهای شیری پیشنهاد شده است. این مطالعه طراحی شد تا ریزنشت یک نوع گلاس آیونومرتغییریافته با رزین سریع سخت شونده (Equia ) و ترمیم های رایج آمالگام و ترمیم های کامپوزیت رزینی در Forte RMGI II مولرهای شیری پالپوتومی شده با حفرات کلاس مقایسه شوند. مولر اول و دوم شیری کشیده شده بر طبق معیارهای ورودی 06 مواد و روش ها: تعداد اکلوزوپروگزیمالی و حفره II جمع آوری و تمیز و عفونت زدایی شدند. حفرات کلاس تقویت شده گذاشته شد. سپس ZOE دسترسی به اتاقک پالپ تهیه و یک بیس از سمان گروه اصلی تقسیم می شوند؛ گروه 3 دندان ها براساس روش تصادفی سازی ساده به اول: بیس سمان گلاس آیونومر سلف کیور، اچینگ، باندینگ، کامپوزیت. گروه دوم: ، گروه سوم: آمالگام. نمونه ها Equia forte کاندیشنر، گلاس آینومرتغییر یافته با رزین تحت سیکل های حرارتی قرار گرفتند و پس از سیل اپکس و پوشش سطوح دندانی با self لاک ناخن و رنگ آمیزی با محلول فوشین بازی، در رزین آکریلی-جاسازی cure و در جهت مزیو دیستالی برش داده شدند. لبه های ترمیم از جهت نفوذ رنگ توسط Kruskal استریومیکروسکوپ ارزیابی و نتایج در سه گروه تحت آنالیز آماری با روش قرار گرفت. Wallis یافته ها: : میزان ریز نشت در لبه سرویکالی در نمونه های گروه آمالگام کمتر از نمونه تفاوت معناداری، های گروه های کامپوزیت و گلاس آیونومر بود، ولی از نظر آماری P یافت نشد (-). میزان ریز نشت اکلوزال در نمونه های گروه کامپوزیت value: 0. 781 کمتر از نمونه های گروه های گلاس آیونومر و آمالگام بود و این تفاوت از لحاظ آماری P معنادار بود (-value < 0. 001. ) Equia گلاس آیونومرهای تقویت شده (، نتیجه گیری: در شرایط آزمایشگاهی Forte ) با رزین برتری نسبت به کامپوزیت رزین ها نشان ندادند و به نظر می رسد که RMGI بهتر است در شرایط بسیار سخت کلینیکی و همکاری کم کودک مورد استفاده قرار گیرند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 886

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 263 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    25-36
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    872
  • دانلود: 

    325
چکیده: 

زمینه و هدف: سلامت دهان و دندان نقش بسیار پر رنگی بر کیفیت زندگی بشر داشته است. ابزار های بسیاری جهت سنجش سلامت دهان و دندان وجود دارد ولی بیش مطالعات در جمعیت بزرگسال انجام گرفته است در حالی که کودکان از اهمیت بیشتری برخوردار هستند. هدف از این مطالعه بررسی شاخص سلامت دهان و دندان در دانش آموزان مقطع ابتدایی روستای نصرآباد (گرگان) بر اساس Child شاخص می باشد. 7931-در سال OIDP 7931 مقطعی که در سال، مواد و روش ها: در این مطالعه ی توصیفی-تحلیلی نفر از دانش آموزان دختر و پسر مقطع ابتدایی با استفاده 731انجام گرفت. تعداد روش سرشماری مورد بررسی قرار گرفتند. مکان مطالعه روستای نصرآباد در Child شرق شهرستان گرگان بوده است. برای جمع آوری داده ها از پرسشنامه و با در نظر 71 نسخه ی SPSS استفاده شد. آنالیز آماری با کمک نرم افزار OIDP انجام شد. از ازمون توصیفی درصد و ارتباطات α >5/50 گرفتن ضریب خطای T از ازمون استنباطی استفاده شد. ANOVA-و Test از جمعیت مطالعه دختران بودند. دندان درد، حساسیت 05/0%: : یافته ها دندانها، تغییر رنگ دندان، ضربه به دندان و بوی بد دهان از بیشترین مواردی بود که دانش آموزان به عنوان عوامل ایجاد کننده ی اختلال در عملکرد روزانه از دانش آموزان غذا خوردن را از شایع ترین مشکل 10/0 خود بیان داشتند. % % دانش آموزان ازمراجعه به 01/7 تاثیرگذار بر فعالیت های روزانه می دانستند. دندانپزشک میترسیدند. میان شاخص سلامت دهان و دندان و وضعیت تحصیلی. )P=5/555 دانش آموزان ارتباطی معنادار بود ( نتیجه گیری: این مطالعه تاثیر بهداشت دهان و دندان بر عملکرد روزانه دانش آموزان مقطع ابتدایی را نشان داده است. اثرات مشکلات دهان و دندان شایع بود. تاثیرات عمدتا مربوط به خوردن غذا و لبخند زدن بود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 872

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 325 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 5
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    6-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1276
  • دانلود: 

    753
چکیده: 

زمینه و هدف: این تحقیق با هدف بررسی میزان آگاهی دانشجویان رشته آموزش ابتدایی سال انجام شده است. 21 تا 6 دانشگاه فرهنگیان از سلامت دهان و دندان کودکان پیمایشی استفاده گردید. جامعه آماری – مواد و روش ها: در این تحقیق از روش توصیفی این تحقیق دانشجویان رشته آموزش ابتدایی دانشگاه فرهنگیان استان فارس (واحد شهید نفری از میان آنها به روش نمونه گیری طبقه ای نسبتی 78 مطهری) بوده، که یک نمونه پرسشنامه استفاده شد که روایی و پایایی آن 3 انتخاب شد. برای گردآوری آوری داده ها از توسط محقق تعیین گردید. حداکثر نمره ای که فرد می تواند از پرسشنامه آگاهی، نگرش و است. برای 17 و 05، 87 عملکرد در زمینه بهداشت دهان و دندان بگیرد به ترتیب و مجذور خی دو استفاده شده است. t تجزیه و تحلیل داده ها از آزمون یافته ها: : یافته های تحقیق نشان داد که میانگین نگرش دانشجویان به بهداشت دهان و بود که بیانگر نگرش خوب دانشجویان به بهداشت 0/03 با انحراف استاندارد 81/8دندان تا 6 دهان و دندان است. میانگین آگاهی دانشجویان نسبت به بهداشت دهان و دندان کودکان بود که کمی پایین تر از حد متوسط است. 22/10 با انحراف استاندارد 13/28 ساله، 21 با انحراف استاندارد 20/8 میانگین عملکرد دانشجویان نسبت به بهداشت دهان و دندان بود که بیانگر عملکرد در حد متوسط دانشجویان است. 8/38 نتیجه گیری: با توجه به یافته های تحقیق، ارتقای آگاهی و عملکرد دانشجویان در زمینه بهداشت دهان و دندان در طول دوره دانشگاه و بعد از آن بایستی مورد توجه قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1276

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 753 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 2
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    49-54
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    497
  • دانلود: 

    544
چکیده: 

زمینه و هدف: رویش دندان یک فرآیند بیولوژیکی پیوسته است که از طریق آن دندان های در حال رشد از طریق فک ها وارد حفره دهان می شوند. عموما سالگی است. زمان و ترتیب رویش دندان 31 تا 5 رویش دندان دایم بین ها در نژاد های مختلف متفاوت است. بر این اساس هدف پژوهش حاضر مقایسه ی تعداد رویش دندان های دایمی رویش یافته کودکان در مقطع پیش دبستانی اصفهان می باشد. مواد و روش ها: این مطالعه از نوع توصیفی مقایسه 6 و 5 ای بود، کودکان کودک حاصل روش 24 ساله ی مقطع پیش دبستانی که های کمک باروری (پسر کودک (پسر و دختر) حاصل ازبارداری طبیعی می 24و دختر) و باشد و تعداد دندان های دایمی با آزمون من ویتنی مقایسه شد. در کلیه ی آزمون، های آماری به عنوان سطح معنی 5/55 کمتر از p مقدار دار در نظر گرفته شده است. یافته ها: نتایج این مطالعه نشان داد زمان رویش دندان دایمی کودکان متولد شده با استفاده از روش های کمک باروری تفاوت آماری معنی داری با کودکان حاصل از بارداری طبیعی نداشت. نتیجه گیری: نوع روش باروری و رویش دندان های دایمی کودکان نیز بی ارتباط با روش باروری می باشد و پرستار کودکان با اطلاع رسانی نتایج این پژوهش می تواند مانع نگرانی در زوج های نابارور درباره رویش دندان های دایمی کودک حاصل از روش های کمک باروری شود. یافته های پژوهش حاضر نشان داد زمان رویش کودکان پسر و دختر در پیش دبستانی هیچ تفاوت معنی داری ندارد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 497

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 544 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    55-66
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    564
  • دانلود: 

    542
چکیده: 

زمینه و هدف: ارزیابی مراحل تکاملی دندانی نسبت به رویش دندان با ارزش تر است زیرا زمان رویش دندان کوتاه می باشد و با زمان ظهور دندان ها در دهان تعیین می شود و این رخداد با عوامل موضعی مانند فقدان فضا و عوامل سیستمیک مانند وضعیت تغذیه ای تغییر می کند به منظور محاسبه میزان تکامل دندان ها از روش های مختلفی استفاده شده است و در میان این روش ها، روش دمیرجیان به طور گسترده ای استفاده می شود. این مطالعه با تا 7 هدف بررسی تفاوت میزان تکامل دندان های همولوگ مولر دوم و سوم مندیبل کودکان ساله مراجعه کننده به بخش رادیولوژی دانشکده دندانپزشکی بین الملل تهران به کمک 11 روش دمیرجیان انجام شد. نفر 11( رادیوگرافی پانورامیک 187 مواد و روش ها: در این مطالعه بالینی مقطعی تعداد ساله مراجعه کننده به دانشکده دندانپزشکی بین الملل 11 تا 7 پسر )کودک ایرانی 19دختر و تهران انتخاب شدند برای ارزیابی تکامل دندان های همولوگ مولر دوم و سوم مندیبل با استفاده از روش دمیرجیان از دو مشاهده کننده استفاده شد مشاهده کنندگان ابتدا از لحاظ in بررسی روش دمیرجیان کالیبره و سپس میزان validity و tra examiner validity پانورامیک محاسبه و به صورت 187 روی تعداد اعلام گشت. روش ارزیابی kappa. ماه بود 1 بار ارزیابی 2 مرحله تکاملی است فاصله 8 تکامل دندانی توسط دمیرجیان شامل هر رادیوگرافی پانورامیک توسط یک شناسه عددی کد گذاری شدند تا مشاهده کنندگان از هویت و سن وجنس بیماران بی اطلاع باشند. تجزیه و تحلیل داده ها با استفاده از نرم افزار 22 صورت گرفت. SPSS در سمت چپ و راست فرقی نیست و تقریبا در یک مرحله، یافته ها: : در مورد مولر دوم مورد مولر سوم سمت راست یک مرحله از سمت چپ 18 در، هستند اما در مولر سوم مورد سمت راست یک مرحله جلوتر از سمت چپ بوده است که در اینجا 44عقب تر و در تفاوت معنادار است. همچنین اختلاف معناداری بین مراحل تکامل دندانی در دو جنس وجود نداشت. نتیجه گیری: تفاوت آماری معناداری بین مولرهای دوم مندیبل که در مرحله تکاملی بالاتری قرار داشتند، دیده نشد اما در مولرهای سوم مندیبل که در مراحل ابتدای تر تکامل بودند، تفاوت آماری معنادار دیده شد مولرها در ابتدای شروع تکامل تفاوت معناداری دارند اما با گذشت زمان، این اختلاف جبران می شود و در مراحل بعدی، تفاوت آماری معناداری دیده نمیشود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 564

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 542 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 1
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    67-76
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    709
  • دانلود: 

    155
چکیده: 

زمینه و هدف: اطلاعات کمی در مورد نحوه استفاده از وب در آموزش دندانپزشکی وجود داشته و میزان مؤثربودن چنین روشها و تکنولوژی های جدیدی در تدریس و تحقیق مورد بحث و گفتگو است. از این رو مطالعه ی حاضر با هدف تعیین آگاهی و نگرش اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی تبریز نسبت به آموزش ازطریق وب طراحی گردید. مواد و روش ها: نوع مطالعه توصیفی-مقطعی و ابزار مطالعه استفاده از پرسشنامه می باشد. روایی پرسشنامه توسط متخصصان این حوزه تایید شده و برای ارزیابی پایایی درونی سوالات از ضریب آلفای کرونباخ استفاده گردید. در این مطالعه مقطعی، از همه ی اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی دانشگاه علوم پرسشنامه تکمیل کنند. سپس، داده های بدست آمده به، پزشکی تبریز درخواست شد SPSS وسیله نرم افزار آماری P مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. 21-کمتر value. معنی دار تلقی گردید. 0. 0از یافته ها: : آگاهی اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی تبریز نسبت به آموزش درصد آگاهی 08/. 0 درصد آگاهی بالا، 86/68 ازطریق وب بدین صورت است: درصد آگاهی متوسط. نگرش اعضای هیئت علمی دانشکده 86/08 پایین و درصد 06/7 دندانپزشکی تبریز نسبت به آموزش از طریق وب بدین گونه است که 8/0 درصد مخالف و 00/6 درصد ممتنع، 08/8 درصد موافق، 88کاملا موافق، درصد کاملا مخالف هستند. آگاهی و نگرش استادان در مورد آموزش از طریق وب به جنسیت، گروه آموزشی و مرتبه ی علمی آنها بستگی نداشته و اختلاف معناداری LT بین آن ها دیده نشد & P; 0. 05). ) نتیجه گیری: به طور کلی آگاهی اعضای هیئت علمی دانشکده دندانپزشکی تبریز نسبت به آموزش از طریق وب کم بوده ولی نگرش آن ها نسبت به این مقوله مثبت می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 709

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 155 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1397
  • دوره: 

    14
  • شماره: 

    1
  • صفحات: 

    77-84
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1274
  • دانلود: 

    647
چکیده: 

زمینه و هدف: آموزش بالینی در دندانپزشکی به علت حجم بالای واحدهای عملی و ابعاد یادگیری مهارتی گسترده آن نیاز به توجه خاصی دارد. پژوهش حاضر با هدف بررسی نحوه آموزش و ارزشیابی واحد های عملی پری کلینیک و کلینیک دندانپزشکی کودکان از دیدگاه دانشجویان بخش در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تهران انجام شد. نفر از دانشجویان دوره 641 تحلیلی – مواد و روش ها: در این مطالعه مقطعی توصیفی که واحدهای بالینی پری کلینیک و کلینیک دندانپزشکی کودکان را در بخش، عمومی دندانپزشکی کودکان دانشگاه علوم پزشکی تهران گذرانده بودند؛ شرکت داشتند. به منظور گردآوری داده ها از پرسشنامه محقق ساخته که روایی و پایایی آن مورد بررسی قرار گرفت؛ استفاده شد. برای آنالیز توصیفی داده ها، ازآماره های توصیفی و برای جنس، آنالیز تحلیلی داده ها برای بررسی تفاوت نظر دانشجویان بر اساس سال تحصیلی. استفاده شد SPSS 22. 0 و سن از مدل رگرسیون چندگانه با استفاده از نرم افزارهای درصد دانشجویان با نحوه ارزیابی مناسب دانشجویان 83 یافته ها: در این مطالعه تنها درصد از دانشجویان میزان تجهیزات 83 در انتهای بخش مخالف داشت. تنها حدود فیزیکی و وسایل و مواد مورد نیاز دانشجو در بخش و لابراتوآر را مناسب ندانستند. در مورد اکثر مهارت ها، دانشجویان از بخش کودکان راضی بوده و قادر به انجام بیشتر مهارت ها به تنهایی بودند. بیشترین مشکل دانشجویان در رابطه با مهارت فضانگهدار (ثابت و متحرک) گزارش شد. سن و جنس دو عامل تاثیر گذار بر نظرات دانشجویان در برخی از موارد مورد سوال بود اما سال تحصیلی به دانشگاه بیشترین عامل تاثیرگذار بر میزان عدم امتناع از انجام مهارتهای مورد نیاز دندانپزشکی در بخش کودکان بود. نتیجه گیری: دانشجویان در مورد نحوه آموزش واحدهای عملی پری کلینیک و کلینیک دندانپزشکی کودکان در مورد اکثر مهارت ها، از آموزش بخش کودکان راضی بوده و، قادر به انجام بیشتر مهارت ها به تنهایی بودند. در مورد مهارتهایی مانند فضانگهدار تهیه بسته های آموزشی می تواند باعث بهبود این مهارت ها گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1274

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 647 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button