در موتورهای سیکل باز، برخورداری از حداقل مقادیر بیشینه در رژیم گذرای استارت مهمترین شاخص در بهینه سازی دینامیکی طرح سیستمی سامانه شناخته می شود. در این پژوهش، ضمن معرفی عوامل موثر در مقادیر بیشینه پارامترها در رژیم گذرا، چگونگی کاهش این مقادیر بیشینه که یکی از مهمترین عوامل بروز اختلال در این گونه موتورها است، بررسی شده است. برای دست یابی به این هدف، دو مدل شبیه ساز دینامیکی که یکی به زبان C++ و دیگری در محیط Simulink تهیه شده، مورد استفاده قرار گرفته است. در این تحقیق با توجه به مدار پنوموهیدرولیکی موتور مورد نظر، تاثیر عوامل موثر در کاهش مقادیر بیشینه با ارائه نتایج تئوری و تجربی نشان داده می شود. تطابق نتایج تست و پیش بینی شبیه سازی نشانگر دقت بالای مدل سازی است.