هدف از این تحقیق، ارزیابی و تحلیل مدل های حاشیه بازاریابی چوب های جنگلی با توجه به نوع گونه، درجه بندی گرده بینه و نوع وسیله حمل و نقل است. به این منظور اطلاعات مربوط به قیمت پیشنهادی و قیمت فروش گرده بینه های راش، توسکا، ممرز و افرای تولیدی سال 1387 جنگل شفارود و همچنین هزینه های مربوط به تبدیل گرده بینه، حمل و نقل و فروش ضایعات، از راه مصاحبه جمع آوری شد. بر اساس این اطلاعات، شاخص های مختلف مانند حاشیه بازاریابی، سهم قیمت تولیدکنندگان از قیمت پرداختی مصرف کنندگان و سود بازاررسانی محاسبه شد. برای دستیابی به تاثیر عامل های نوع گونه، درجه بندی گرده بینه و نوع وسیله حمل و نقل بر حاشیه بازاریابی از تجزیه و تحلیل واریانس یکطرفه در سطح احتمال 5 درصد با استفاده از نرم افزارSPSS 13 بهره گرفته شد. گروه بندی میانگین ها نیز بر اساس روش دانکن انجام گرفت. نتایج نشان می دهد که اثر نوع گونه و درجه گرده بینه بر حاشیه بازاریابی معنی دار است، در حالی که نوع وسیله حمل و نقل بر آن تاثیر معنی داری ندارد. این تحقیق نشان داد که حاشیه بازاریابی و در نتیجه مقدار سود بازاررسانی به ترتیب از گونه های راش، ممرز، توسکا به گونه افرا کاهش می یابد. حاشیه بازاریابی و در نتیجه مقدار سود بازاررسانی درجات پایین تر گرده بینه، بیشتر برآورد شد.