Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1076
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

دوره ساسانیان از دوره های اعتلای هنر و تمدن در ایران پیش از اسلام است. در این دوره جایگاه هنر و هنرمند در مقایسه با دوره های پیش از خود، از شکوفایی قابل وصفی برخوردار شد. از جمله هنرهای این دوره، هنر موسیقی است که در دربار پادشاهی و درون جامعه مردم جایگاه به سزایی داشته است. از نشانه های ترویج و جایگاه موسیقی در دوره ساسانیان می توان به نگاره ها، سفرنامه های سیاحان غربی و اشاره های آنها به موسیقی عصر ساسانی در این زمان اشاره کرد.نگاره های به جای مانده از عصر ساسانیان که به طور کلی بر روی نقش برجسته های سنگی، ظروف فلزی و دیوارنگاره ها مشاهده شده، از جمله مهم ترین منابع در خصوص مطالعه موسیقی و سازهای موسیقی در این دوره اند. در بعضی از این نگاره ها تصاویر همراه با شاخه های انگور و موجودات اسطوره ای در کنار یکدیگر قرارگرفته اند. در نگاره ها نوازنده ها در حال اجرای سازهای زهی، سازهای بادی، سازهای کوبه ای و سازهای خود صدا تصویر شده اند. از بین این سازها، سازهای بادی بعد از سازهای زهی بیشترین تصاویر را شامل می شوند. نتایج حاصله از این پژوهش حاکی از آن است که سازهای بادی تصویر شده بر نگاره های این دوره شامل سازهای سیرینکس، نی دوتایی، مشتک، سرنا، کرنا و بوق است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1076

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1761
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با نگاهی به شهر، می توان نمود اختلافات طبقاتی، شکاف های اقشار مختلف جامعه، نابرابری ها و تفاوت های اجتماعی-اقتصادی، فاصله بین دهک های اقتصادی و مسایلی از این دست را در تمام اجزای آن از مردم و فرهنگ ها و خرده فرهنگ ها گرفته تا کالبد آن مشاهده کرد. مفاهیمی همچون بالا و پایین، شمال و جنوب شهر، این طرف و آن طرف رودخانه و ... هم مولود و هم مولد مسایل یاد شده اند که خود به مشکلاتی بزرگ در شهر و زندگی شهری بدل شده اند. این مفاهیم واژگانی آشنا در ادبیات روزمره مردم و مسوولین است؛ از نشانه ای برای بیان پایگاه اقتصادی-اجتماعی افراد تا موضوعی برای وعده و وعید. با این وجود، تاکنون در ادبیات علمی شهرسازی ایران به مفهوم شناسی این پدیده پرداخته نشده است. این پژوهش تلاشی است برای تحلیل محتوای مفاهیم بالاشهر و پایین شهر از جنبه های مختلف و سازمان دهی چارچوبی نظری و مبنایی برای تحقیقات آینده. بر این مبنا، پرسش های اصلی این پژوهش عبارتند از این که «مفهوم بالاشهر و پایین شهر در حوزه معنایی زبان فارسی چیست؟» و «چه چیزی بالاشهر و پایین شهر را در ذهن مردم می سازد؟» برای نیل به اهداف تحقیق، سعی شد تا با دیدی همه جانبه نگر، به واکاوی این مفاهیم پرداخته شده و از پوسته های رویین و سطحی تا لایه های زیرین و عمقی آن شکافته شود. بنابراین با تکیه بر نظریات زبان شناسی پدیدارشناسانه، دو مقوله برای این بررسی در نظر گرفته شد؛ یکی «عناصر مفهومی» سازنده معنا و دیگری «معیارها» ی سازنده آن از دیدگاه مردم. در بررسی مفاهیم، چهار جنبه واژه شناسی، اصطلاح شناسی، استعاره شناسی و اسطوره شناسی، مورد توجه قرار گرفت. به منظور شناسایی عوامل و زمینه های موثر بر شکل گیری مفاهیم بالاشهر و پایین شهر از منظر مردم، از روش تحلیل محتوا بهره گرفته شد. اطلاعات این قسمت، از طریق مصاحبه شفاهی در شهر اصفهان، جمع آوری و از طریق تداعی معنا، تحلیل شدند.نتایج بررسی بخش «عناصر مفهومی»، نشان داد که مفهوم محوری و درونی واژگان بالا و پایین در زبان فارسی، نوعی ارزش گذاری برای بیان انواع مقام ها و منزلت هاست. همچنین در بخش «معیارها» ی سازنده، با تحلیل محتوای نگرش های مردم، دو دیدگاه کلی تفکیک شد؛ یکی آن که وجه تمایز بالاشهر و پایین شهر را ناشی از عوامل محیطی می داند و دیگری، این تفاوت را از طریق معیارهای غیرمحیطی و مربوط به مردم محیط می داند. نتایج نشان داد که مردم برای تشخیص بالاشهر و پایین شهر، اغلب به معیارهایی اشاره می کنند که آنها را کمتر می توان به محیط نسبت داد.بنابراین مفهوم بالاشهر و پایین شهر در تناظر با ارزش ها، مفهومی کاملا نسبی است و یک تعریف ثابت از متغیرها و معیارها، نمی تواند همواره بر آن دلالت کند. این پژوهش، تلاش می کند تا از رهگذر بیان سیستمی و شامل «عناصر مفهومی» و «معیارها»، که در روابط متقابل با هم هستند، پدیده بالاشهر و پایین شهر را تشریح کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1761

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1175
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

در زیست جهان فرهنگی عصر مدرن، نخستین بار نخبگان سیاسی- فرهنگی بریتانیا پدیده ای چندبعدی از نمایشگاه های جهانی به نام اکسپوی کریستال پالاس1 را شکل دادند که زمینه ساز خوانش هایی نوین در وجوه ملی- بین المللی شد. یکی از این خوانش ها، عرصه پیوند میان هنر و سیاست -میان بازتولیدپذیری اثر هنری و طرح و بسط جریان های سیاسی- بود.با عطف توجه به این پیوند، پژوهش حاضر که توصیفی- تبیینی است و با استناد به منابع معتبر کتابخانه ای، تصویری و الکترونیکی تهیه شده، بر آن است تا نشان دهد که هنر چگونه مورد بهره برداری قرار گرفت تا تحقق بخش اهداف سیاسی بریتانیا باشد.براساس نتایج به دست آمده، نخبگان سیاسی- فرهنگی بریتانیا به سه روش از هنر بهره برداری کردند: طراحی معمارانه مبتنی بر ایده ای نوآورانه از ارزش های فناوری ساخت وساز، تولید آثار با درجه کیفیت و کمیت پیشرفته صنعتی و نمایشی خلاقانه از صنایع دستی اقوام مستعمره. زیرا این روش ها که بر پایه مولفه هایی در بیانی خالص از پیشرفت علمی و صنعتی بودند و نوعی نگاه زیبایی شناختی مبتنی بر تاثیرات حسی و ادراکی ایجاد می کردند سبب شدند تا: 1. گونه ای شناخت معقولانه از تحولات فناورانه در انطباق با سیاست های منفعت طلبانه و در جهت حفظ منافع ملی شان صورت گیرد؛ 2. ادراک مثبت از قابلیت تولید انبوه و صرفه جویی در هزینه های تولید با بهره گیری از صنایع ماشینی برای پیشبرد سرمایه داری کالامحورشان ایجاد شود و 3. سلسله مراتبی از اطلاع رسانی در مشروعیت بخشی به بهره وری های نوین انحصارطلبانه شان صورت پذیرد. چنان که برآیندی تحلیلی از این موارد در بطن پژوهش حاضر، تبیین گر تحقق اهداف مدنظر بریتانیا همچون تمرکز قدرت، رشد اقتصادی و بهره وری های تجاری- سیاسی اش است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1175

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1700
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

با توجه به درگیر بودن بخش های مختلف دولتی و خصوصی ایران در طرح مسکن مهر، می توان پروژه های این طرح را از بسیاری جهات، نشان دهنده وضعیت طرح های ساخت وساز مسکن کشور دانست، از این رو بررسی پروژه های این طرح، می تواند جنبه های پوشیده فراوانی را که بر تحقق اهداف و برنامه ریزی ها در حوزه ساختمان سازی ایران تاثیرگذارند، آشکار کند. هدف دولت از اجرای طرح مسکن مهر، ایجاد عدالت اجتماعی از طریق تامین سریع، ارزان و باکیفیت مسکن برای گروه های کم درآمد بود. گذشته از بحث توفیق دولت در ایجاد عدالت اجتماعی، امروز با گذشت چهار سال و نیم از ورود پروژه های این طرح به مرحله اجرا، بزرگ ترین چالش دولت چگونگی به اتمام رساندن پروژه های نیمه تمام مسکونی است که قرار بود با ساخت آنها عدالت اجتماعی ایجاد شود.هدف مقاله حاضر بررسی وضعیت تحقق اهداف و برنامه ریزی ها در پروژه مسکن مهر ماهدشت یکی از بزرگ ترین پروژه های طرح مسکن مهر و بیان علل وضعیت به وجود آمده است.به دلیل پیچیدگی موضوع فوق، چندگانگی و ریشه داشتن آن در مسایل اجتماعی، اقتصادی و اجرایی و نیز نیاز به انعطاف پذیری و دریافت اطلاعات عمیق، از شیوه کیفی مصاحبه برای پژوهش استفاده شده است. با تمرکز بر وضعیت تحقق اهداف و برنامه ریزی ها در پروژه مسکن مهر ماهدشت، با 25 تن از مدیران ارشد مربوط به شرکت های پیمان کاری ساختمان پروژه مسکن مهر البرز، 2 تن از مدیران پروژه دولتی پروژه مذکور و 3 تن از مدیران ارشد دولتی مصاحبه شده است. درنهایت به هدف استخراج مفاهیم و کشف الگوی بنیادین اجتماعی مستتر در داده ها، از روش شناسی نظریه داده بنیاد برای تحلیل آن استفاده شده است.بنا بر تحلیل صورت گرفته از داده های حاصل از مصاحبه و مطالعه ادبیات موضوع، این گونه استنباط می شود که طرح مسکن مهر علی رغم اهتمام در تدوین اهداف، قوانین، آیین نامه ها و شیوه نامه های اجرایی در اجرای اهداف و برنامه ها موفق نبوده و دلیل اصلی این امر فراهم نبودن زیرساخت های اجرای طرح در کشور و عدم رعایت تدابیر لازم سیستم طرح و ساخت است. عواملی چون جو حاکم بر بخش دولتی و خصوصی نیز با تقویت یکدیگر، در تشدید این وضعیت موثر هستند. این گونه به نظر می رسد که تدوین برنامه ها بدون در نظر گرفتن زمینه اجرای آنها کافی نبوده و توفیق طرح هایی چون مسکن مهر علاوه بر تامین زیرساخت های لازم، نیازمند اصلاحات اساسی در جو حاکم بر بخش دولتی و خصوصی کشور است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1700

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

BAGH-E NAZAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2015
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    473
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The concepts of “Bala-Shahr” and “Paeen-Shahr” in Iranian cities (especially big cities) have been particularly important and are used in people's conversations and authorities' speeches. “Bala” means up and “Paeen” means down and “Shahr” means city. Downtown is a term primarily used in North America to refer to a city's core or Central Business District and uptown is the residential part of a city away from the commercial center. But for Persian speakers, There are different perceptions towards “Bala-Shahr” and “Paeen-Shahr”; For instance Bala-Shahr may mean as high culture and social status of its inhabitants, high and physical facilities and amenities of the area, high-income residents, where house prices are more expensive, higher rent costs, higher cost of living, and the higher alpine areas of the city, etc. However, these concepts have not been studied in urban studies literature of Iran. The purpose of this study is to introduce these specific concepts of Iranian cities. We needed to use the content analysis method, since the lack of resources that directly discusses the concepts. Hence, this method is used to describe the phenomena with limited research literature or existing theories. The main questions of this study are the “what is the concepts of Bala-Shahr and Paeen-Shahr in semantic fields of Persian language?” and “what shapess these notions in people's minds?” To meet the research aims, we tried to study the theme with a comprehensive view, from the surface to the deep layers. Relying on phenomenological theories of linguistics, two categories were considered for this research: “conceptual elements” that makes meanings and “criteria” from the perspective of the people. In “conceptual elements” study, the semantic field of Bala and Paeen were used to define that why whatever is good and desirable is up [Bala] and whatever is bad and undesirable is down [Paeen]. In this study, four aspects were considered: terminology, morphophonemic, metaphors and mythology. In order to find the factors that affect the formation of these concepts from the opinions of the people, the content analysis method was used. Information of this part gathered through interviews in the city of Isfahan and was analyzed with content analysis techniques. The results of this part showed that the inner core meaning of the Bala and Paeen in Persian language is expression of degree ratings. In fact, the Bala and Paeen in Persian language doesnt not merely indicate the direction or height and it seems Bala-Shahr and Paeen-Shahr definitions have meaning beyond the height or direction. Also, in “criteria” part, two general opinion approaches were partitioned; one distinguishes it from environmental factors considered and other seeks the difference in the criteria related to the people. The results showed that people who recognize Bala-Shahr and Paeen-Shahr refer to criteria that are less attributable to the environment. Drawing a conclusion, we can claim that Bala-Shahr and Paeen-Shahr are quite relative in correspondence with the values. So, a constant definition with variables and parameters, always has not inferred it. This research tries to express through the systematic view with the components of “conceptual elements” and “criteria”, which are in mutual relations, to explain the Bala-Shahr and Paeen-Shahr.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 473

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

SOBHIYAH MOHAMAD HOSEEIN | RADAIEE AMIR

نشریه: 

BAGH-E NAZAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2015
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    641
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

The ‘Transfer of Land Use Rights’ program also called ‘maskan-e-mehr’ with the aim of building one million residential units for low-income Iranian families has been initiated since 2007 by providing facilities such as interest free loans, land price elimination, land preparation and also discounted licensing costs. ‘Maskan-e-mehr’ program due to the involvement of various public and private sectors in many ways represents the situation of Iran's housing construction projects. Hence the review of projects in this program may recover many hidden aspects that influence the achievement of objectives and planning in the field of housing construction in Iran. Not only the state has not been successful in the establishment of social justice as the main objective of this program but today after four years of ‎execution of the project, yet the main challenge is managing how to complete unfinished buildings. The aim of this paper is to provide a systematic approach to identify the obstacles in achieving the objectives of ‘maskan-e-mehr’ program. In this regard Mahdasht Project, one of the major housing projects is selected as case study to explore the problems and their associated reasons. Mahdasht project with an area of 150 hectares and 10,476 residential units was commenced in early April 2010 with the cooperation of 25 contractors. According to the plan all units were due to be completed between late June and the end of 2011. But at the end of the due date, only 63% of the plan was delivered and less than 10% of the residential units were completed because of the lack of infrastructure from one side and the lack of ability to exploit the existing infrastructures from the other side. Due to the complexity of the research problem, its diversity, socioeconomic and executional issues as well as the need for in-depth information, the qualitative interview method is applied to this study. Focusing on the objectives and project plan, top level managers of all contractor companies‎, two of the state project managers and three of the senior state executives were interviewed. Ultimately, in order to extract and explore the fundamental social concepts underlying the data, the Grounded theory methodology developed by Glaser was used for the data analysis. To avoid the negative impacts of reviewing the literature by the researchers on the interview process, in the grounded theory method a theoretical sensitivity is developed which is in fact a preliminary study of the literature on cognition of ‘maskan-e-mehr’ program and its objectives. In the next step the methodology, findings, and theoretical framework are discussed. As the first step of the grounded theory in this paper the data from interview is conceptualized to form the appropriate categories. Therefore in the first stage of interviews, senior managers of contractors are involved. In each interview, 26 open questions are asked at the five general subjects. The outcome of this stage is 21 sub-categories in each of the various dimensions of the ‘maskam-e-mehr’ program. Reviewing memos and repeated visits to the scripted Interviews, attempt to create a more comprehensive categories. The three major categories of "climate of the public sector", "climate of the private sector" and "lack of infrastructure to provide ‘maskam-e-mehr’ objectives" were derived which include all the previous 21 sub-categories. In the next step in order to saturate the categories, other contractors were interviewed and theoretical samplings were conducted to explore the hidden aspects of the major categories. At the end of this stage new sub-categories related to each of the major categories were discovered. All the major categories produced from categorization referred to the central category of "the obstacles of achieving the objectives of ‘maskam-e-mehr’ program". Thus the second stage of the interview for data enrichment is planned and executed using selective coding techniques focused on the central category. In this regard, two of the middle managers and three senior government executives are interviewed. In each interview 13 questions on three subjects were proposed. This stage had a main finding that the Iranian public and private sectors’ climate suffers from a destructive interaction cycle. So this was added as a new major category to the central category. In the next step memos and diagrams were utilized together to show possible relationships and the outcome of this is the following four propositions:- The lack of infrastructure in ‘maskam-e-mehr’ program is the main cause of its failure- The climates of the public and private sectors mutually reinforce each other- The climates of the public and private sectors, made the climate of ‘maskam-e-mehr’ program.- The climate of the ‘maskam-e-mehr’ program has intensified the impact of the ‘lack of infrastructure’ in the failure of the program to achieve its objectives.As the last step of the research, an extensive literature review is conducted to complete the proposed theoretical framework. The outcome of this stage is a new major category of “failure to observe the necessary measures of the design-build project delivery system”. In conclusion, based on an analysis of data from the interviews and the literature study, it is implied that despite of the efforts was made in the development of objectives, laws, regulations and administrative sheets, the program has failed to achieve its objectives and plans. The main reason for this issue might be the lack of infrastructure of delivering such program in Iran and failure to observe the necessary measures of the design-build project delivery system. Factors such as the strengthening cycle of public and private sector climates amplified this condition. It seems that development of plans regardless of implementing needed infrastructures is not sufficient and the success of such programs in addition to providing the necessary infrastructure requires major reforms to the destructive interaction between the public and private sector climates.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 641

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

BAGH-E NAZAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2015
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    364
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

For the first time in the modern cultural bio-world, the British political-cultural elites formed a multidimensional phenomenon of international exhibitions called The Crystal Palac Exhibition which led to new national-international readings. One of these readings was the opportunity for linking arts and politics – between the ability of reproduction of art work and the array and design of political forces. Considering this linkage, the present descriptive-explanatory research which is depending on reliable library, visual, and digital resources attempts to show how the arts were utilized in favor of the political goals of Britain. In order to answer this question appropriately, this research is undoubtedly trying to study the experience of the Crystal Palace Expo and provide an image by defining its general view in its content as the independent variable and its form as the dependent variable; in such a way that it will be able to infer the political procedures-artistic approaches of the exhibition and then define the method of using the arts as a powerful tool for affecting national-international British politics. According to the results, the British political-cultural elite have befitted from arts in three ways. Naturally, such befitting indicates the realization of certain achievements as the profile of the present study which has led to the political goals of Britain in the exhibition 1851In the first step, by being aware of the components of the dominant intellectual movements in the nineteenth century, they arranged the effecting factors which led to the mentioned exhibition in Britain in a proceeding linear timeline. They reproduced the arts in a modern scene of architectural expressions based on an innovative idea from the values of technology; thus, they reached a feeling of satisfaction from technological developments along with raising awareness and spreading it among the people. So, (through lawful public agreement), they could attract the support and involvement of people in major national capitalistic industries and technologies; expand the economy development plans of their country and penetrate among the intellectual class of the nation by stating that Britain is progressing towards distinct paths and this progress can be a tangible reality indicating that the situation will improve. In such a way that nationalistic policies led Britain to expand and maintain its power both among the public and intellectual class. As the second step, they started to categorize the works of art according to their location into three groups titled as “industrial arts”, “fine arts”, and “handcrafts and tribal arts” and exhibited them. In the category of industrial arts, they separated industrial works of art from others, especially fine arts, by putting utmost emphasis on the visual characteristics of these industrial items along with defining an artistic-industrial object for them. They aimed at creating a modern participation for elevating the key affecting factors of the British industry, which had developed during a long period of time to a highly progressed level of quality and quantity, to a competitive international level. They pushed forward the assimilation and mass production procedures of the produced commodities in the realm of arts; created a positive understanding from the capacity of mass production and production cost saving by benefitting from machine-based industries for improving their commodity-based capitalism; created the foundation of a kind of investment and invited people to support and participate in such remarkable forms of capitalism. Based on the policy of capitalism in dynamic capitalistic economy, these achievements enabled them to accomplish the other goal of Britain which was further economic development and commodity-based profit making. For the third step, by having a kind of understanding from the situation of the colonized countries, they exhibited these nations in the symbolic form of artistic works and customs, as well as allocating special places for marching, choir singing with native costumes, and performing plays related to their traditional and native issues; in such a way that in an ethnical categorization of the productions of the countries of the empire, they have created an opportunity for the British industry to improve their situation with allocating funds, skills, and their own specific knowledge to show the maturity of the nature of their industry in the new environment of international competition. As such, these contradicting exhibitions enabled them to build a hierarchy of information about legitimizing their modern monopolistic productivity. Also they could inform their industries about colonial arts as economic resources and persuade them to get involved in business markets of “handcrafts and tribal arts”; thus destabilizing the use of arts in handcrafts and tribal arts in accordance with their imperialistic policies and their financial interests, and share that with their own society in order to internationally empower Britain in a legitimate manner.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 364

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

BAGH-E NAZAR

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    2015
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    357
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

Musical instrument classification is one of the main branches of Ethnomusicology. Identifying cultural values and aesthetic standards can be understood through identification of musical instruments. In other words musical instrument classification is one of the most significant ways to understand the history of music in particular cultures and civilizations. In this regard, the Sassanid period in the history of art and civilization has high position. Sassanid period is one of the most important courses of art and civilization in Iranian history before Islam. In this period, position of art and artists experienced a high rising and prosperity. Music in Sassanid period had a prominent place in people's lives and in imperial court. The signs in promotion of of music position can be comprehended in the illustration of Sassanid period and also in gestures of travelogues of the western explorers. Remains illustrations of the Sassanid period such as stone reliefs, metal and ceramic plates are the most important resource in the study of music and musical instruments of the period. In some of these illustrations with images of musical instruments, mythical creatures and grape branches have also been located next to the musicians. Musical instruments types in illustrations of the Sassanid period include string instruments, wind instruments, Percussion instrument and idiophones. Among these musical instruments wind instruments and comprise the majority of illustrations after string instruments. The results of this study indicates that wind instruments depicted in the illustration of this period include Syrinx, Double Reeds (Double Reeds), Moshtak, Sorna, Trumpet, and Horn. Syrinx is one of musical instruments in illustrations of the Sassanid period. Syrinx was brought to Iran by western art. The instrument consists of small straws that are wrapped with a sling. Double reed is composed of two separate straws. The double reed instruments in the Images were illustrated as a solo instrument. Moshtak images, as a Musical Instruments, can be seen only in the Sassanid period. This instrument consists of several short straws that set in an air chamber. Musician, to play Moshtak, breathe through the tubes that come out of the instrument. In this period, Sorna can be seen in many illustrations. Stringer in Sassanid illustrations is shown as a solo player. Sassanid Trumpet instrument is similar to trumpets use in Mashhad and the Northern of Iran. Musicians hold the instrument and blow into it. Horn instrument is divided into three distinct categories: The first category is long horn, the second category is curved horn and the third category is small horn. This study performed in the descriptive analysis method, and the data collection method was library documents use.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 357

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نویسندگان: 

زندی مرجانه

نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    0-0
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1399
  • دانلود: 

    0
چکیده: 

باغ از نوع مثمر و غیر مثمر یکی از اجزای الگوساز بافت درون شهری تهران بوده است، به این ترتیب که در ترکیب با اجزای دیگر شهری مانند مدرسه، تکیه، مزار، مسجد، سقاخانه ... و یا به صورت مجموعه ای از باغات متمرکز (لکه های سبز عمده) سنت های «تفرج درشهر» و «زیارت- تفرج» را درشهر ثبات بخشیده است. فرضیه اصلی این نوشتار این است که ارسن های شکل گرفته در همسایگی باغات درون شهری که اغلب ریزدانه اند، دارای «چگالی رفتاری» بالاتری نسبت به پارک های شهری بزرگ مقیاس شکل گرفته در دوره ظهور مدرنیسم در تهران هستند. مزیت دیگر این باغ های درون شهری ریزدانه این است که در هماهنگی کامل با لایه مورفولوژیکی شهر تهران که متاثر از پنج رود دره مهم از شمال به جنوب شهر شکل گرفته و الگوهای سلسله مراتبی ساختاری و رفتاری تعریف شده ای را بنا به محل قرارگیری در ارتفاعات متفاوت رود دره ها (خط الراس، خط القعر و دامنه) به علاوه پارادایم های فرهنگی یک جامعه ایرانی – اسلامی شکل داده اند. مقاله حاضر، تلاشی در جهت تبیین نقش باغ در شکل دهی به فضاهای جمعی شهری و دسته بندی الگوهای ساختاری براساس نقش باغ در مجموعه است. بر این اساس، عنصر واسطه باغ درالگوهای ترکیبی حاصل از مطالعه منظر شهر تهران، در طول تاریخ به ویژه تا دوران پهلوی با نقش های متعددی به شرح زیر مشاهده شده است:- مبدأ پیدایش تمدن- نظرگاه- تبدیل یک عنصر نمادین منظر به باغ- باغ- یادمان اسطوره- سنت باغ وقفی- بستر سنت زیارت- تفرج

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1399

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    3-12
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1106
  • دانلود: 

    846
چکیده: 

عکس همواره چیزی را از گذشته، رد و جعل می کند. تاکید حضور -آن- جای مصداق در عکس بی گمان نشأت از فهمی در برابر آن دارد که فحوای چنین ردی را بر تن عکس مورد پرسش قرار می دهد. ارتباط با گذشته ای که عکس به مثابه هستی درذات خود سودای آشکارگی اش را دارد، در زمان حال که رویت آن را مهیا می سازد، به سان کنشی است متاخر که از جانب مخاطب خاص عکس، ادراک می شود. چه که او همزمان با رویت، به خوانش گذشته ای مشغول است که به جز در عکس، «حضور» ش را چنین مستند نمی توان مطالعه کرد. وجود زمان گذشته در بطن عکس با عناصری گره می خورد که برای مخاطب خود حامل فهم پیشینی هستند از هر آنچه در زندگی ازدست رفته او تداعی گر معنا بوده، و توأمان اصرار می ورزند بر موقتی بودن تمامی انگاره های ذهنی و عینی که میان وی و سطح عکس در جریان است. بنابراین، چگونه است که آن -جا- بودگی هماره مصداق و پیوند همیشگی «واقعیت و گذشته» که «ارجاع» عکس از بطن آن برمی خیزد، یکی شدن حقیقت عکس را (مصداقی که حضورش دیگر تنها منوط به قاب عکسی است که در برابر دیدگان است)، با واقعیت آن («آنچه بوده» از مصداقی که در برابر دوربین عکاسی، حضوری واقعی و آنی، داشته است) پایه گذاری می کند؟رولان بارت، در آخرین کتاب خود، اتاق روشن، «ارجاع» را گوهر عکس می نامد؛ ارجاع به «آنچه بوده»، که اکنون به سان امری حاضر و کنش گر در عکس حضور دارد. در مقاله حاضر به بررسی چگونگی هستومندی زمان گذشته در بستر عکس، و تبیین ویژگی های متمایز «ارجاع به گذشته» در عکس های خصوصی پرداخته و تاثیراتی را که چنین «ارجاعاتی» به مثابه هستی عکس در خوانش و تاویل اثر بر مخاطب خود خواهند داشت، مورد تحلیل قرار خواهیم داد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1106

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 846 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    13-22
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2235
  • دانلود: 

    1350
چکیده: 

تصاویر ذهنی و نقشه های شناختی ابزار دستیابی به بازنمایی درونی محیط دانسته می شود که تنوعی از روش ها و شیوه های استخراج را در چند دهه گذشته تجربه کرده است. همین تنوع است که بررسی تطبیقی شیوه های استخراج تصاویر ذهنی- شناختی و شناخت جامع آنها و به ویژه نقاط ضعف و قوت آنها را مهم می سازد. در این پژوهش با استفاده از راهبرد ترکیبی شامل راهبرد کیفی و طبقه بندی، داده های حاصل، مورد گونه شناسی قرار گرفته و در نهایت در راهبردی تفسیری با رویکردی استنتاجی تحلیل و ارزیابی شده اند. ادبیات مرتبط با موضوع مورد بررسی و تحلیلی انتقادی قرار گرفته و تلاش شده جوانب موضوع به طور کامل ولی موجز مورد بررسی و اشاره قرار گیرد. فرضیه این پژوهش بر این پایه استوار است که می توان وجوه اشتراک و افتراقی میان روش های استخراج و ثبت تصاویر ذهنی و نقشه های شناختی را به گونه ای طبقه بندی کرد که امکان ساخت مدل یا مدل های کلان نظری از آنها را ممکن ساخته و در نهایت راه را برای تبیین مدل جامع بازنمایی محیط فراهم آورند. این مدل بر مبنای کاهش نقاط ضعف و تاکید بر نقاط قوت شکل خواهد گرفت. نتایج حاصل از این پژوهش نشان دادند که گونه های مختلف مفاهیم موجود در زمینه نقشه های ذهنی- ادراکی به دو دسته «بازنمایی توپولوژیک» و «بازنمایی ادراکی» قابل تقسیم هستند. همچنین روش شناسی اخذ تصاویر و نقشه های شناختی نیز در دو دسته «مدل های ترسیمی – طراحی (زایشی)» و «مدل های بازشناسی-ارزیابی (غیر زایشی)» قابل تقسیم اند. تحلیل روش های مذکور در کل مدل جامع بازنمایی منظر و محیط شهری را به لحاظ روش شناسی حاصل ترکیب «نقشه های ذهنی» و «نقشه های مفهومی» معرفی کرده و استخراج نقشه های شناختی در راستای دستیابی به «نقشه شناختی عام» از بازنمایی محیط را با آسیب هایی مواجه می داند؛ نخست «ضعف فرآیند ساده سازی» که به حذف کیفیت ترسیمی عناصر و جزییات آنها منتهی شده است، و دیگری «ضعف سامانه گرافیکی» که محدود به عناصر پنج گانه لینچ تعریف شده اند، سرانجام «عدم امکان مقایسه نتایج در روش های مختلف» به ویژه روش های ارزیابی و ترسیمی که به سبب ماهیت و روش شناسی نمی توانند به موازات یکدیگر مورد استفاده باشند. لذا استفاده از ابزارهای فناوری جدید مانند شبکه های جهانی ارتباطی (اینترنت و رسانه ها) و نرم افزارهای رایانه ای و شبیه سازی و مانند آن در آینده ای نزدیک به عنوان ابزار اولیه و سپس به مثابه شیوه ای جدید شکل خواهند گرفت که امروزه نشانه هایی از آن در مطالعات ترجیح سنجی مردم قابل مشاهده است. با این حال مطالعات این پژوهش نشان می دهد که این ابزارها و روش ها هنوز در پژوهش ها مورد استفاده نیستند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2235

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1350 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    23-40
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2535
  • دانلود: 

    2044
چکیده: 

امروزه شهرهای ما بیش از هر چیز نیازمند فضاهای جمعی هستند. میدان ها از دیرباز در بافت شهر به عنوان یک فضای جمعی ایفای نقش می کرده اند. وجود میدان ایرانی در شهر ایرانی، ضرورتی انکار نشدنی است. ویژگی های میدان ایرانی را می توان در میدان های تاریخی ایران که در رأس آنها میدان نقش جهان قرار دارد، جستجو کرد. میدان نقش جهان به عنوان یک میدان حکومتی ایرانی و با دربرداشتن سه جزء اصلی شهر (اقتصاد، مذهب و حکومت) سعی در پیوند با مردم دارد. یافتن خاستگاه نظری ویژگی های میدان نقش جهان می تواند به یافتن اصول طراحی یک میدان حکومتی بیانجامد. مقاله حاضر با مقایسه ویژگی های میدان نقش جهان با بناهای مشابه توانسته تا حدودی به خاستگاه نظری ویژگی های آن نزدیک شده و الگویی برای طراحی یک میدان ایرانی ارایه دهد. مقایسه ویژگی های میدان نقش جهان با میادین پیشین صفوی و مقبره شیخ صفی در قالب ویژگی های مشترکشان صورت گرفته است. این ویژگی ها از متون تاریخی استخراج و سعی شده به ویژگی های اصیل آنها نزدیک تر باشد. با طبقه بندی و تحلیل و بررسی ویژگی این بناها، معنا و خاستگاه نظری آنها استنباط شده است. سپس با تاکید بر بدیع بودن میدان نقش جهان در زمان خود به ویژگی های خاص و ترکیبی آن پرداخته می شود. میدان نقش جهان ترکیبی نو از میادین پیشین صفوی، مقبره شیخ صفی و به طور کلی معماری ایران بوده است. در آخر و پس از شناخت معنایی میدان نقش جهان، راهبردهایی برای طراحی میدان حکومتی ایرانی ارایه شده است. راهبردهایی چون استفاده از هندسه ایرانی، محصوریت، استفاده از عناصر باغ ایرانی، احیای سنت نقاره خوانی، دادن نقش مذهبی، تجاری و نمایشی به میدان بایستی در طراحی میدان حکومتی ایرانی مد نظر قرار گیرد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2535

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 2044 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    41-58
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1045
  • دانلود: 

    1061
چکیده: 

تعاملات اجتماعی، روابط و علقه های محله ای، مشارکت و بسیاری مفاهیم اجتماعی دیگر که همگی تحت عنوان سرمایه اجتماعی مطرح هستند از جمله مهم ترین دلمشغولی های طراحان، برنامه ریزان و مدیران شهری است که نقش به سزایی را در آفرینش و تقویت حس مکان، دلبستگی مکانی، رضایتمندی سکونتی، هویت مکانی و بسیاری کیفیت های مکانی دیگر عهده دار است. بر همین اساس چنانچه تقویت این عوامل اجتماعی را که در این تحقیق از آنها تحت عنوان سرمایه اجتماعی یاد می شود به عنوان یکی از اهداف طرح ها و برنامه های شهری در نظرگیریم، نگاه به گذشته جامعه ایرانی، نقاط قوت و ضعف بسیاری را در توانایی ارتباطات اجتماعی ایرانیان در جهت همسایگی اجتماعی، مشارکت شهروندی و زندگی جمعی نشان خواهد داد که می تواند روشنی بخش جامعه امروز در نیل به اهدافش باشد. در این بین ادبیات نیز به عنوان میراثی مکتوب از گذشتگان می تواند نقش مهمی در شناسایی روندها و رویه ها عهده دار باشد. در واقع همواره بخشی از ادبیات به اجتماعیات اختصاص دارد و بیانگر راز و رمزهای نهفته در مناسبات میان مردم است. از این رو پژوهش حاضر با هدف واکاوی مناسبات اجتماعی در جامعه سنتی ایران با مروری بر تعاریف سرمایه اجتماعی به ارزیابی مولفه های سه گانه آن در متون کهن پارسی پرداخته است. بر این اساس در یک سامانه پژوهش کیفی مبتنی بر رویکرد پژوهش تفسیری- تاریخی، با استفاده از روش تحلیل محتوا تلاش شده تا به بررسی هر یک از مولفه های سه گانه سرمایه اجتماعی در متون کهن ادبی ایران همچون خمسه نظامی، مثنوی معنوی و گلستان سعدی پرداخته شود. نتایج مطالعات حاضر حکایت از آن دارد که محلات به عنوان مهم ترین تجلی شبکه های اجتماعی در زندگی شهری جامعه ایرانی مهم ترین عامل تعیین کننده دیگر مولفه های سرمایه اجتماعی روابط و تعاملات اجتماعی، هنجارهای همیاری و اعتماد هستند. بر این اساس برخلاف جوامع غربی که تعاملات میان شهروندان عمدتا به صورت میان گروهی، در مقیاس شهر و در فضاهای شهری صورت می پذیرفته است، تعاملات ایرانیان به صورت درون گروهی و در مقیاس محلات تحقق می یافته است به گونه ای که در شکل گیری شبکه های اجتماعی، ارتباطات افقی بسیار قویی تر از ارتباطات عمودی (آوندی) بوده است. همچنین در حالی که هنجارهای همیاری و اعتماد در دو سطح خرد و میانه از سطح مطلوبی برخوردار است لیکن اعتماد در سطح کلان سست و شکننده است. علاوه بر این به نظر می رسد مشارکت دادن مردم در مدیریت فضاهای شهری از طریق شکل گیری و اولویت دادن به سازمان های مردم نهاد به مثابه حلقه واسطه عرصه عمومی و دولتی نقش به سزایی در تقویت سرمایه اجتماعی بین گروهی می تواند عهده دار باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1045

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1061 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
نشریه: 

باغ نظر

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1394
  • دوره: 

    12
  • شماره: 

    33
  • صفحات: 

    59-68
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1460
  • دانلود: 

    1087
چکیده: 

نیاز انسان در طول تاریخ به ایجاد ارتباط با مناطق مختلف منجر به ساخت راه ها شد. همچنین او برای سهولت در امر حمل و نقل و رفت آمد اقدام به ایجاد ابنیه فنی برای راه ها کرده که یکی از این ابنیه، پل است. سرزمین حاصلخیز خوزستان که پرآب ترین و طولانی ترین رودخانه های ایران در آن جاری است حکایتی از این موارد دارد در کنار رودخانه های پرآب و فراوان، کمی ارتفاع و شیب و مسطح بودن خوزستان امکان کاربری پل ها را به موارد دیگر نیز داده که نمونه کاملا شناخته شده آن مجموعه سازه های آبی شوشتر است که در جهان شناخته شده و نسبتا سالم و پابرجاست. در سال 1390 در راستای تعین حریم محوطه لور و در بررسی سطحی این محوطه بقایای این پل بند کشف و بدین منظور محوطه کاملا بررسی شد تا تمامی آثار متعلق به این مجموع کشف و ثبت شود. ابعاد و اندازه پل ثبت و ضبط و بقایایی از طاق قوس های پل به دست آمد و اندازه آنها مشخص شد. اثراتی از راه عبوری مربوط به پل کشف و کانال های ارتیاطی، حوضچه ها و محل آسیاب آبی نیز کشف شد و در گمانه های کنار پل تعدادی قطعه سفال نیز که احتمالا متعلق به زمان آبادانی پل بوده جمع آوری شد تا بتوان به تاریخ نسبی ساخت پل را دست یافت. در انتها با طراحی پل شکل احتمالی آن به دست آمده و با دیگر مجموعه های دارای کاربری یکسان مقایسه شد.با توجه به اینکه این اولین گزارش درباره این مجموعه است، ما در این پژوهش به دنبال این هدف و پرسش هستیم که به طور دقیق این سازه ها به چه منظوری ساخته شده اند؟ با توجه به اینکه محوطه لور از اواخر دوره ساسانی تا دوره متاخر اسلامی مسکونی بوده، این پل در کدام دوره ساخته شده است؟ احتمالا پل به چه شکل بوده است؟ این پل بند چگونه ساخته شده است؟ آیا فقط به منظور عبور و مرور ساخته شده یا کاربرد دیگری هم داشته؟ چه عامل احتمالی باعث ریزش پل شده است؟ مصالح پل از چه موادی تشکیل یافته است؟

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1460

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1087 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button