بررسی ها در خصوص سیستم قالب تونلی، حاکی از تقدم مدهای پیچشی بر مدهای انتقالی در بسیاری از ساختمان های متداول با سیستم مذکور است. این ویژگی مختص ساختمان های نرم پیچشی است، که در آنها غالبا خروج از مرکزیت جرم، سختی و مولفه ی پیچشی زلزله سبب افزایش پاسخ های نیرویی و تغییرمکانی می شود. در مطالعه ی حاضر، حساسیت لرزه یی ساختمان های قالب تونلی 5 و 10 طبقه به توزیع نامتقارن جرم در پلان ارزیابی و به ازاء خروج از مرکزیت های مختلف جرم، سطح عملکرد ساختمان های مذکور در زلزله ی طرح به روش تحلیل تاریخچه ی زمانی و بارافزون تعیین شده است. برآورد نسبت بسامدهای غیرهمبسته و ارائه ی منحنی های شکنندگی به کمک تحلیل دینامیکی افزایشی از دیگر دستاوردهای پژوهش حاضر است. نتایج به دست آمده بیان گر ظرفیت زیاد و عملکرد لرزه یی مناسب ساختمان های ذکرشده تحت پیچش ناشی از توزیع نامتقارن جرم است، به گونه یی که ساختمان ها به ازاء خروج از مرکزیت های مختلف جرم، در زلزله ی طرح در سطح عملکردی قابلیت استفاده ی بی وقفه قرار گرفتند.