در این نوشتار با استفاده از تحلیل های عددی غیرخطی، آسیب پذیری لرزه یی یکی از مقاطع دیوار ساحلی بندر کوبه، که در زمین لرزه کوبه (1995) به علت وقوع روان گرایی خسارت های زیادی به آن وارد شده، مورد بررسی قرار گرفته است. در ابتدا پاسخ عددی به دست آمده نسبت به جابه جایی های افقی و قائم گزارش شده پس از زلزله و همچنین با نتایج به دست آمده توسط دیگر پژوهشگران اعتبارسنجی شده است. سپس با تحلیل های احتمالاتی، منحنی های شکست برای سطوح مختلف عملکردی همچون سرویس پذیری، تعمیرپذیری، و نزدیک به واژگونی به دست آمده اند، تا احتمال خسارت براساس پارامترهای مختلف شدت برای سطوح خسارت مذکور بررسی شود و نشان داده شده است که در هر زمین لرزه، پارامترهای مختلف لرزه یی، احتمال خسارت های مختلفی را به دست می دهند و منحنی شکست فقط براساس یک پارامتر خاص نمی تواند معرف احتمال شکست سیستم سازه یی باشد.