در نوشتار حاضر، به بررسی الگوی جریان در قوس تند با بستر صلب و توام با سری پایه ی پل سه تایی عمود بر جهت جریان پرداخته شد. شرایط جریان از قبیل عمق و دبی به نحوی انتخاب شد که در صورت انجام آزمایش با بستر متحرک، شرایط نزدیک به آستانه ی حرکت برقرار شود. پژوهش حاضر به بررسی و تجزیه و تحلیل نحوه ی شکل گیری گردابه ها، میزان طول و عرض ناحیه ی جداشدگی، ابعاد گردابه های ایجاد شده در بالادست و پایین دست پایه ها و نحوه ی تغییر موقعیت سرعت بیشینه در ترازهای مختلف نسبت به بستر در پلان پرداخته و نتایج حاصل از آن را ارائه کرده است. از مهم ترین نتایج پژوهش حاضر این است که ناحیه ی اثرگذاری پایه ها در جدایی خطوط جریان از یکدیگر در جهت طولی 1٫ 4 قطر پایه به سمت بالادست و 3٫ 5 برابر قطر پایه به سمت پایین دست و در جهت عمود بر جریان تقریبا 1٫ 4 برابر قطر پایه به سمت ساحل داخلی اولین پایه و 1 برابر قطر پایه به سمت ساحل خارجی پایه ی سوم است.