Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

مشخصات نشــریه/اطلاعات دوره

نتایج جستجو

2558

نتیجه یافت شد

مرتبط ترین ها

اعمال فیلتر

به روزترین ها

اعمال فیلتر

پربازدید ترین ها

اعمال فیلتر

پر دانلودترین‌ها

اعمال فیلتر

پر استنادترین‌ها

اعمال فیلتر

تعداد صفحات

27

انتقال به صفحه

آرشیو

سال

دوره(شماره)

مشاهده شمارگان

مرکز اطلاعات علمی SID1
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources
عنوان: 
نویسندگان: 

اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    621
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    -
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1852
  • دانلود: 

    0
کلیدواژه: 
چکیده: 

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1852

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    1-5
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2155
  • دانلود: 

    1838
چکیده: 

زمینه و هدف: تعداد زیادی از مردان در سراسر جهان سیگار می کشند و به عنوان یک واقعیت شناخته شده است که دود سیگار، حامل بسیاری از مواد جهش زا و سرطان زا می باشد. این مطالعه با هدف ارزیابی تاثیر کشیدن سیگار بر پارامترهای اسپرم انجام شده است.روش بررسی: در این مطالعه مقطعی از فروردین تا دیماه 1390، 188 مرد وارد مطالعه شدند. پارامترهای اسپرم، مطابق شاخص های سازمان جهانی بهداشت، جهت اسپرموگرام اندازه گیری و در دو گروه مردان سیگاری و غیر سیگاری با یکدیگر مقایسه شدند. سپس داده های جمع آوری شده با استفاده از آزمون های آماری تی مستقل و کای اسکوئر مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت. P-value کمتر از 0.05 معنی دار در نظر گرفته شد.یافته ها: یافته های مطالعه نشان داد که از مجموع 188 مردی که مورد مطالعه قرار گرفتند، 40 نفر (21.7%) سیگاری و 144 نفر (78.3%) غیر سیگاری بودند. تفاوت آماری معنی داری در پارامترهای اسپرم در بین دو گروه وجود نداشت P<0.05)).بحث و نتیجه گیری: نتایج مطالعه ما گزارش های مبنی بر تاثیر سیگار را به تنهایی بر پارامترهای اسپرم تایید نمی کند.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2155

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1838 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    6-14
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1086
  • دانلود: 

    970
چکیده: 

زمینه و هدف: هدف پژوهش حاضر، تعیین اثر بخشی زوج درمانی مبتنی بر شادکامی به شیوه شناختی- رفتاری بر افزایش رضایت جنسی زوجین می باشد.روش بررسی: این پژوهش، از نوع نیمه آزمایشی، با پیش آزمون و پس آزمون می باشد. به این منظور، تعداد 30 زوج حاضر به شرکت در پژوهش شدند، سپس شرکت کنندگان به طور تصادفی در دو گروه آزمایش و گواه جایگزین شدند و به پرسشنامه های شادکامی آکسفورد و رضایت جنسی پاسخ دادند، آنگاه افراد گروه آزمایش به مدت 10 جلسه (دو جلسه 90 دقیقه ای در هفته) تحت زوج درمانی مبتنی بر شادکامی به شیوه شناختی-رفتاری قرار گرفتند و پس از آن، هر دو گروه به پس آزمون پاسخ دادند.یافته ها: نتایج تحلیل کوواریانس نشان می دهد که تفاوت میان میانگین های پیش آزمون، پس آزمون در عامل آموزش و عامل گروه از نظر آماری در سطح 0.05 معنادار است. به عبارت دیگر، عامل درمان، سبب افزایش نمرات مولفه رضایت جنسی گروه آزمایش در مقایسه با گروه کنترل شده است. همچنین تاثیر این درمان در گروه زنان بیشتر از گروه مردان بوده است.بحث و نتیجه گیری: از این تحقیق می توان نتیجه گرفت که عامل آموزش و درمان، باعث ایجاد تفاوت نمرات رضایت جنسی زوجین در گروه کنترل و آزمایش شده است. از نتایج این پژوهش می توان در جهت پیشگیری، آسیب شناسی، آموزش و درمان رفتارهای سلامت جنسی بهره برد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1086

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 970 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    15-20
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2569
  • دانلود: 

    1199
چکیده: 

زمینه و هدف: دیسمنوره اولیه به عنوان درد لگنی در غیاب یک ضایعه پاتولوژیک مشخص در دوران قاعدگی تعریف می شود و درمان اصلی آناستفاده از داروهای ضدالتهابی غیراستروئیدی می باشد. به علت عوارض شناخته شده داروهای شیمیایی و سابقه مصرف رازیانه در طبسنتی به عنوان یک گیاه آرام بخش و ضد اسپاسم، هدف این مطالعه تعیین تاثیر رازیانه بر دیسمنوره اولیه می باشد.روش بررسی: در این کارآزمایی بالینی دوسو کور تعداد 50 دانشجوی دختر مبتلا به دیسمنوره اولیه متوسط تا شدید انتخاب کرد و به طورتصادفی در دو گروه عصاره رازیانه و دارونما تقسیم شدند. گروه ها برای 2 ماه متوالی درمان را از روز اول خونریزی به مدت 3 روز برای 4 بار درروز به کار بردند.یافته ها: شدت درد در گروه رازیانه در مقایسه با قبل از درمان، کاهش یافت (P<0.000) مقایسه دو گروه نشان داده، تفاوت معنی داری در شدتدرد در سیکل دوم درمان وجود داشت و این کاهش، بیشتر در گروه رازیانه مشاهده شد. (P<0.006) مدت درد نیز در گروه عصاره رازیانه در دو ماه کاهش داشت (P<0.00).میزان مصرف مسکن نسبت به قبل درمان در گروه رازیانه کمتر بوده؛ اما در مقایسه با دارونما معنی دار نبودهاست.بحث و نتیجه گیری: با توجه به نتایج بررسی حاضر به نظر می رسد عصاره رازیانه می تواند باعث کاهش شدت دیسمنوره شود. در این زمینه انجام پژوهش هایی با طول مدت و تعداد نمونه بیشتر برای حصول اطمینان و اظهار نظر قطعی، ضروری است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2569

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1199 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    21-28
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    804
  • دانلود: 

    674
چکیده: 

زمینه و هدف: ایدز یکی از بزرگترین معضلات بهداشتی در بسیاری از کشورها در قرن بیست و یکم می باشد. هدف از این مطالعه، تعیین میزان آگاهی، نگرش و عملکرد دانش آموزان به بیماری ایدز در دبیرستان های شهرستان بابل است.روش بررسی: این پژوهش یک مطالعه توصیفی- تحلیلی است. براساس اهداف این مطالعه و با بهره گیری از روش نمونه گیری تصادفی چند مرحله ای 504 دانش آموز دعوت به مطالعه شدند. داده ها به وسیله spss نسخه 16مورد بررسی قرار گرفت.یافته ها: نتایج به دست آمده نشان می دهد که اغلب پاسخ دهندگان دارای سطح اگاهی و نگرش و عملکرد متوسط بودند. مقایسه میانگین نمره کلی آگاهی نوجوانان از بیماری ایدز در دختران، برابر (65.47) درصد بود که به طور معنی داری بیشتر از پسران (53.01) درصد بود (P<0.000). آگاهی کل افراد برابر 58.95 درصد و نمره نگرش نوجوانان از بیماری ایدز در دختران 56.03±8.747 به طور معنی داری بیشتر از پسران 47.50±5.313 بود (P<0.000). نگرش کل افراد برابر 51.9±8.44 درصد بود. مقایسه میانگین نمره عملکرد نوجوانان از بیماری ایدز در دختران 4.39±1.42 به طور معنی داری بیشتر از پسران 2.86±0.81 بود (P=0.000) میانگین عملکرد کل افراد برابر 3.46±1.39 بود.بحث و نتیجه گیری: به نظر می رسد، میانگین نمره آگاهی و نگرش و عملکرد دانش آموزان، متوسط تا خوب و در دختران بهتر از پسران بوده است. تاکید آموزش در مدارس پسرانه و بالابردن سطح سواد والدین توصیه می گردد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 804

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 674 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    29-34
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    2382
  • دانلود: 

    1137
چکیده: 

زمینه و هدف: آسیب های پرینه که به دنبال زایمان طبیعی ایجاد می شود، عوارض کوتاه و بلند مدتی را به دنبال دارد، که نیازمند مداخلاتی است که احتمال شانس پرینه سالم را افزایش دهد. این مطالعه به منظور مقایسه تاثیر مانور ریتگن و عدم لمس پرینه بر آسیب های پرینه در زمان زایمان انجام شد.روش بررسی: این مطالعه، کارآزمایی بالینی بر روی 70 نفر از زنان نخست زای مراجعه کننده به مرکز آموزشی درمانی امام علی (ع) آمل انجام شد. افراد به ترتیب ورود، یک در میان، در یکی از دو گروه ریتگن (35 نفر) و یا عدم لمس پرینه (35 نفر) قرار گرفتند، در گروه ریتگن در مرحله دوم زایمان هنگامی که سر جنین پرینه را متسع می کرد؛ از طریق پرینه و درست در جلوی استخوان دنبالچه با یک دست بر روی چانه جنین؛ فشار رو به جلو اعمال می شد و در همان زمان با دست دیگر فشار رو به بالا بر سر جنین (اکسی پوت) وارد می گردید. در گروه عدم لمس پرینه در مرحله دوم زایمان تا زمان خروج سر جنین، پرینه لمس نمی شد. سپس فراوانی پرینه سالم، اپی زیاتومی، پارگی پرینه، میانگین طول مرحله دوم لیبر، نمره آپگار دقیقه اول و پنجم در دو گروه تعیین و با یکدیگر مقایسه شد.یافته ها: در گروه ریتگن فراوانی پرینه سالم (30 نفر) 85.7%، اپی زیاتومی (26 نفر) 74.3% و پارگی پرینه (5 نفر) 14.3% و در گروه عدم لمس پرینه این مقادیر به ترتیب (28 نفر) 80%، (29 نفر) 82.9% و (2 نفر) 5.8% بود که این تفاوت از نظر آماری معنی دار نبود. در گروه ریتگن فراوانی پارگی درجه یک (5 نفر) 14.3% و در گروه عدم لمس پرینه فراوانی پارگی درجه یک (7 نفر) 20% بود که این تفاوت از نظر آماری معنی دار نبود. در گروه ریتگن و عدم لمس پرینه پارگی های درجه دو، سه و چهار رخ نداد.بحث و نتیجه گیری: استفاده از عدم لمس پرینه به عنوان تکنیک کنترل پرینه براساس معیارهای زایمانی و راحتی و تمایل زن در حین زایمان، بدون خطر می باشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2382

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1137 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    35-44
تعامل: 
  • استنادات: 

    1
  • بازدید: 

    2736
  • دانلود: 

    1548
چکیده: 

زمینه و هدف: توانایی یادگیری تا حد بسیاری به حافظه وابسته است. تاثیرات یک تجربه یادگیری می بایست حفظ و نگه داری شود تا پس از متراکم شدن این تجربیات یادگیری رخ دهد. حافظه یک بخش ذاتی از فرایند یادگیری است. بسیاری از کودکان دچار ناتوانی یادگیری، یک نوع مشکل حافظه ای دارند. بدین منظور، پژوهش حاضر با هدف تعیین تاثیر آموزش حرکات ریتمیک ایروبیک بر کارکرد حافظه کوتاه مدت و حافظه شنیداری دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری انجام شده است.روش بررسی: از بین دانش آموزان دختر پایه های سوم تا پنجم ابتدایی که در سال تحصیلی 92 - 91 به مرکز اختلالات یادگیری طلوع ارجاع داده شده بودند، تعداد 36 دانش آموز با روش تصادفی ساده انتخاب و به دو گروه گواه و آزمایش منتسب شدند. کل نمونه ابتدا با استفاده از خرده آزمون حافظه عددی وکسلر و آزمون سنجش شنیداری ارزیابی شدند. سپس، گروه آزمایش 24 جلسه 1 ساعته، طی 8 هفته متوالی، تحت آموزش حرکات ریتمیک ایروبیک قرار گرفتند. در پایان، هر دو گروه مجددا ارزیابی شدند.یافته ها: نتایج نشان داد که آموزش حرکات ریتمیک ایروبیک بر بهبود حافظه کوتاه مدت و حافظه شنیداری دانش آموزان مبتلا به اختلالات یادگیری تاثیر مثبت دارد.بحث و نتیجه گیری: این نتایج حاکی از آن است که که آموزش حرکات ریتمیک ایروبیک می تواند حافظه کوتاه مدت و شنیداری دانش آموزان مبتلا به اختلال یادگیری را در مقطع ابتدایی بهبود بخشد.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 2736

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 1548 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 1 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    45-52
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1009
  • دانلود: 

    785
چکیده: 

زمینه و هدف: از پژوهش حاضر، مقایسه راهکار های مقابله با درد افراد معتاد درون گرا و برون گرای در حال ترک است.روش بررسی: روش پژوهش از نوع علی- مقایسه ای و جامعه پژوهشی در برگیرنده کلیه افراد وابسته به مواد افیونی بود که تحت پوشش مرکز درمانی ترک اعتیاد دکتر مازدرانی، شهرستان ساری در حال ترک بودند. نمونه آماری مشتمل بر 45 فرد درون گرا و 45 فرد برون گرای در حال ترک بود. و در آن از دو پرسشنامه: 1. راهکارهای مقابله با درد روزنشتایل و کیف و 2. آزمون شخصیتی درون گرا و برون گرای آیزنگ استفاده گردید. به منظور تجزیه تحلیل داده ها از آزمون پارامتریک MANOVA  استفاده شد.یافته ها: یافته های آزمون نشان می دهد که تفاوت معنی داری بین میانگین های مولفه های درد، در بین معتادین برونگرا و درونگرا در سطح 0.001 وجود داشته است.بحث و نتیجه گیری: یافته های پژوهش حاکی از این بود که افراد معتاد در حال ترک برون گرا در مقایسه با افراد درون گرا از راهبردهای مقابله ای مناسب تری استفاده می کردند و تفاوت بین مولفه های نادیده انگاشتن درد و گفتگو با خود در برون گرایان معتاد در حال ترک، بیشترین کاربرد نسبت به درون گرایان داشته است.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1009

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 785 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
اطلاعات دوره: 
  • سال: 

    1392
  • دوره: 

    1
  • شماره: 

    4
  • صفحات: 

    53-63
تعامل: 
  • استنادات: 

    0
  • بازدید: 

    1893
  • دانلود: 

    891
چکیده: 

زمینه و هدف: پژوهش حاضر با هدف اثربخشی مشاوره گروهی به شیوه راه حل مدار در افزایش صمیمیت زناشویی زنان متاهل در فروردین 91 انجام شد.روش بررسی: این پژوهش به صورت نیمه آزمایشی از نوع پیش آزمون پس آزمون با گروه کنترل بود. آزمودنی ها 24 نفر از معلمان زن متاهل ناحیه 3 آموزش و پرورش استان قم بودند که با استفاده از روش نمونه گیری داوطلبانه انتخاب شدند. آزمودنی ها پس از تکمیل پرسشنامه، به صورت تصادفی در دو گروه آزمایش و کنترل جایگزین شدند. اعضای گروه آزمایش به صورت هفتگی به مدت 8 جلسه 90 دقیقه ای، مشاوره گروهی راه حل مدار دریافت کردند و گروه کنترل هیچگونه مداخله ای دریافت نکرد. در پایان جلسات درمانی، پس آزمون بر روی هر دو گروه اجرا شد و داده های به دست آمده با استفاده از تحلیل کوواریانس تحلیل شد.یافته ها: بیانگر اثربخشی رویکرد راه حل مدار بر افزایش صمیمیت کلی زناشویی (P=0.024) اعضای شرکت کننده در ابعاد صمیمیت، افزایش در صمیمیت هیجانی (P=0.047)، روانشناختی (P=0.043)، جنسی (P=0.024) و گذراندن وقت (P=0.003) در سطح a≤0.05 بود. و در سایر ابعاد صمیمیت زناشویی از جمله عقلانی (P=0.069)، بدنی (P=0.834)، معنوی (P=0.174)، زیباشناختی (P=0.309) و اجتماعی- تفریحی (P=0.227) در سطح a≤0.05، بین دو گروه تفاوت معناداری مشاهده نشد.بحث و نتیجه گیری: رویکرد راه حل مدار می تواند برای ارتقای صمیمیت کلی، صمیمیت هیجانی، روانشناختی، جنسی و گذراندن وقت به عنوان یک مهارت کارآمد در حوزه زوج درمانی، به کار گرفته شود.

آمار یکساله:   مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resources

بازدید 1893

مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesدانلود 891 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesاستناد 0 مرکز اطلاعات علمی Scientific Information Database (SID) - Trusted Source for Research and Academic Resourcesمرجع 0
telegram sharing button
whatsapp sharing button
linkedin sharing button
twitter sharing button
email sharing button
email sharing button
email sharing button
sharethis sharing button